Navzdory dramatickému propadu na počátku pandemie koronaviru i krátkému poklesu v posledních měsících je akciový trh na neuvěřitelném 13letém vzestupu.
Od nejnižšího bodu indexu S&P 500 v březnu 2009 do současnosti se jeho hodnota více než zčtyřnásobila, takže se z investice 10 000 dolarů stala investice v hodnotě přes 67 000 dolarů.
Přesto se trhy propadají a je třeba trpělivosti, aby se zotavily. Ale relativně ne příliš dlouho. Údaje Schwabova centra pro finanční výzkum ukazují, že průměrný medvědí trh trvá jen asi 17 měsíců a 80 % korekcí od roku 1974 nepřerostlo v medvědí trh.
Dokonce i po propadu trhu na začátku krize COVID-19, kdy index S&P 500 ztratil třetinu své hodnoty během pouhého měsíce, získal index ztracené pozice zpět za méně než šest měsíců a od té doby se zdvojnásobil.
Přesto dojde k dalšímu medvědímu trhu a recesi. V současné době se zdá, že vzhledem k rostoucí inflaci, stagnujícímu růstu a velkému procentu obyvatelstva, které je mimo pracovní sílu, je na to vhodná doba.
Zdroj: Unsplash
Proto se chytří investoři na takové události připravují a dvojice níže uvedených akcií představuje vynikající společnosti, které je vhodné koupit před příchodem další recese. Možná to nejsou nejvíc sexy jména, ale to není to, co hledáte před těžkými časy.
Málokterá společnost je lépe připravena čelit vichřici recese než Amazon ( AMZN -3,23 % ). Jelikož je dominantním prostředkem pro nakupování online, bude i nadále sloužit jako záchranné lano pro spotřebitele.
V loňském roce tvořil elektronický obchod 23 % maloobchodních tržeb v USA v hodnotě 4,58 bilionu dolarů a společnost Amazon se podílela na všech online prodejích 45 %. Ačkoli se pokoušel rozvětvit do fyzického maloobchodu otevřením smíšeného pytle maloobchodních prodejen, aby se z různých úhlů zaměřil na výzvu kamenných prodejen, nový generální ředitel Amazonu Andy Jassy se zřejmě domnívá, že by se internetový gigant měl soustředit na to, co umí nejlépe, a prakticky všechny z nich zavírá. To by mělo jeho online podnikání jen pomoci k ještě většímu růstu.
Stejně důležitá je i její cloudová divize Amazon Web Services, která zůstává nejziskovějším segmentem a pomáhá zajišťovat online přítomnost tisíců dalších firem. AWS v roce 2020 dosáhla tržeb ve výši 62,2 miliardy dolarů, což je o 40 % více než v předchozím roce, a v letošním roce se chystá dosáhnout tržeb ve výši 71 miliard dolarů.
Zdroj: unsplash.com
To bude i nadále zásadní součástí společnosti Amazon bez ohledu na ekonomické podmínky, což z ní činí snadnou volbu pro nákup před recesí.
2. Walmart
Pokud je Amazon hlavní internetovou firmou, kterou je třeba koupit před příchodem recese, Walmart ( WMT 2,32 % ) je nejlepším fyzickým maloobchodním prodejcem, který je třeba koupit. Neúspěch Amazonu v oblasti kamenných obchodů dokazuje, jak snadno se Walmartu zdá velmi ošemetné odvětví. V terénu dělá to, co Amazon na internetu, a přesto má Walmart nakročeno i do digitálního světa.
Přestože Walmart má pouze asi 7% podíl na elektronickém obchodování, což ho řadí na velmi vzdálené druhé místo za Amazon, jedná se o rychle rostoucí podnikání, které naznačuje, že se společnost od svého konkurenta naučila spoustu triků.
Věrnostní program Walmart+ po vzoru Amazon Prime má 18 až 32 milionů členů, záleží na tom, kdo ho počítá, ale v každém případě je to obrovský úspěch. Za 98 dolarů ročně získáte dopravu zdarma, slevy na čerpacích stanicích, možnost využívat v obchodech technologii skenování a přepravy a další výhody. Nyní, když Amazon zvýšil cenu služby Prime na 139 dolarů ročně, může být Walmart+ pro mnohé atraktivnější volbou.
Zdroj: Shutterstock
Důvodem, proč je Walmart králem maloobchodu, jsou jeho prodejny a všeobecná snaha o nízké ceny. Ve fiskálním roce 2022 dosáhl tržeb ve výši téměř 153 miliard dolarů a v době recese to bude mít ohlas u spotřebitelů, kteří bydlí jen několik kilometrů od jednoho z jeho obchodů.
Společnost Walmart mohla během pandemie profitovat na úkor mnoha svých konkurentů, protože byla považována za nezbytný podnik. Vzhledem k tomu, že jim stále krade podíl na trhu, je tento maloobchodní řetězec další nejlepší volbou do nákupního košíku před krizí.
Navzdory dramatickému propadu na počátku pandemie koronaviru i krátkému poklesu v posledních měsících je akciový trh na neuvěřitelném 13letém vzestupu.Od nejnižšího bodu indexu S&P 500 v březnu 2009 do současnosti se jeho hodnota více než zčtyřnásobila, takže se z investice 10 000 dolarů stala investice v hodnotě přes 67 000 dolarů.Přesto se trhy propadají a je třeba trpělivosti, aby se zotavily. Ale relativně ne příliš dlouho. Údaje Schwabova centra pro finanční výzkum ukazují, že průměrný medvědí trh trvá jen asi 17 měsíců a 80 % korekcí od roku 1974 nepřerostlo v medvědí trh.Dokonce i po propadu trhu na začátku krize COVID-19, kdy index S&P 500 ztratil třetinu své hodnoty během pouhého měsíce, získal index ztracené pozice zpět za méně než šest měsíců a od té doby se zdvojnásobil.Přesto dojde k dalšímu medvědímu trhu a recesi. V současné době se zdá, že vzhledem k rostoucí inflaci, stagnujícímu růstu a velkému procentu obyvatelstva, které je mimo pracovní sílu, je na to vhodná doba.Zdroj: UnsplashProto se chytří investoři na takové události připravují a dvojice níže uvedených akcií představuje vynikající společnosti, které je vhodné koupit před příchodem další recese. Možná to nejsou nejvíc sexy jména, ale to není to, co hledáte před těžkými časy.1. AmazonChcete využít této příležitosti?Málokterá společnost je lépe připravena čelit vichřici recese než Amazon . Jelikož je dominantním prostředkem pro nakupování online, bude i nadále sloužit jako záchranné lano pro spotřebitele.V loňském roce tvořil elektronický obchod 23 % maloobchodních tržeb v USA v hodnotě 4,58 bilionu dolarů a společnost Amazon se podílela na všech online prodejích 45 %. Ačkoli se pokoušel rozvětvit do fyzického maloobchodu otevřením smíšeného pytle maloobchodních prodejen, aby se z různých úhlů zaměřil na výzvu kamenných prodejen, nový generální ředitel Amazonu Andy Jassy se zřejmě domnívá, že by se internetový gigant měl soustředit na to, co umí nejlépe, a prakticky všechny z nich zavírá. To by mělo jeho online podnikání jen pomoci k ještě většímu růstu.Stejně důležitá je i její cloudová divize Amazon Web Services, která zůstává nejziskovějším segmentem a pomáhá zajišťovat online přítomnost tisíců dalších firem. AWS v roce 2020 dosáhla tržeb ve výši 62,2 miliardy dolarů, což je o 40 % více než v předchozím roce, a v letošním roce se chystá dosáhnout tržeb ve výši 71 miliard dolarů.Zdroj: unsplash.comTo bude i nadále zásadní součástí společnosti Amazon bez ohledu na ekonomické podmínky, což z ní činí snadnou volbu pro nákup před recesí.2. WalmartPokud je Amazon hlavní internetovou firmou, kterou je třeba koupit před příchodem recese, Walmart je nejlepším fyzickým maloobchodním prodejcem, který je třeba koupit. Neúspěch Amazonu v oblasti kamenných obchodů dokazuje, jak snadno se Walmartu zdá velmi ošemetné odvětví. V terénu dělá to, co Amazon na internetu, a přesto má Walmart nakročeno i do digitálního světa.Přestože Walmart má pouze asi 7% podíl na elektronickém obchodování, což ho řadí na velmi vzdálené druhé místo za Amazon, jedná se o rychle rostoucí podnikání, které naznačuje, že se společnost od svého konkurenta naučila spoustu triků.Věrnostní program Walmart+ po vzoru Amazon Prime má 18 až 32 milionů členů, záleží na tom, kdo ho počítá, ale v každém případě je to obrovský úspěch. Za 98 dolarů ročně získáte dopravu zdarma, slevy na čerpacích stanicích, možnost využívat v obchodech technologii skenování a přepravy a další výhody. Nyní, když Amazon zvýšil cenu služby Prime na 139 dolarů ročně, může být Walmart+ pro mnohé atraktivnější volbou.Zdroj: ShutterstockDůvodem, proč je Walmart králem maloobchodu, jsou jeho prodejny a všeobecná snaha o nízké ceny. Ve fiskálním roce 2022 dosáhl tržeb ve výši téměř 153 miliard dolarů a v době recese to bude mít ohlas u spotřebitelů, kteří bydlí jen několik kilometrů od jednoho z jeho obchodů.Společnost Walmart mohla během pandemie profitovat na úkor mnoha svých konkurentů, protože byla považována za nezbytný podnik. Vzhledem k tomu, že jim stále krade podíl na trhu, je tento maloobchodní řetězec další nejlepší volbou do nákupního košíku před krizí.