Slabé údaje o počtu předplatitelů přiměly investory k úprku od akcií a špatný výhled na přírůstek zákazníků vedl k jednodennímu poklesu o 35 %.
Jiná čísla však naznačují, že pokles může být příležitostí pro dlouhodobé investory. Otázkou je, zda tyto výhody převáží nad zjevnou slabinou, která se projevila v počtu předplatitelů akcií zábavního průmyslu. Zde jsou tři důvody, proč Netflix koupit, a jeden důvod, proč ho prodat.
1. Oceňování
Pokles ceny akcií po zveřejnění výsledků zasáhl investory do technologií napříč všemi obory. Akcie Netflixu při mírném poklesu počtu předplatitelů ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím smazaly více než čtyřleté zisky.
Zdroj: Unsplash
Poměr ceny k zisku však nyní činí 20. To je ocenění, které nezaznamenala téměř 10 let. Její násobek je nyní srovnatelný spíše s cenami společností Comcast a Warner Bros. Discovery, které se prodávají za 15, resp. 14násobek zisku. Navíc se stal výrazně levnějším než Disney (nyní na 72násobku zisku), a to je radikální změna oproti dobám před pandemií, kdy se Netflix obvykle prodával za poměr P/E přesahující 100 bodů.
2. Finanční údaje
A přestože nedosahuje tak rychlého růstu jako v minulých letech, její finanční výsledky zůstávají solidní. Tržby ve výši necelých 7,9 miliardy dolarů vzrostly o 10 %. Navzdory postupnému poklesu počtu předplatitelů se jejich počet meziročně zvýšil o 7 % na necelých 222 milionů.
Naproti tomu čistý příjem v tomto období klesl o více než 6 % na necelých 1,6 miliardy dolarů. Kč, avšak zvýšila výdaje na vývoj technologií a všeobecné a administrativní náklady, zatímco její úrokové a ostatní příjmy poklesly.
Kromě toho měla společnost Netflix v minulých letech problémy s peněžními toky, protože se musela zadlužit, aby pokryla náklady na vývoj obsahu. Přesto volný peněžní tok v prvním čtvrtletí dosáhl 802 milionů USD, což je o 16 % více než před 12 měsíci. Ve stejném období se také snížil celkový dluh o 858 milionů dolarů, což posílilo rozvahu.
Zdroj: Unsplash
3. Robustní výhled
Při všech obavách o její výhled byl její problém v tom, že nesplnila očekávání investorů. Předpověď poklesu počtu předplatitelů o 2 miliony totiž na první pohled vypadá jako zklamání.
Společnost však stále předpokládá 10% meziroční růst tržeb. To vychází ze zvýšení nákladů, které zvýší standardní tarif z 13,99 USD měsíčně na 15,49 USD měsíčně. Plánuje také levnější variantu podporovanou reklamou, aby přilákala zákazníky, kteří si myslí, že její současná služba stojí příliš mnoho, a zájem o platformu by mohl zvýšit i přesun do oblasti her.
Přestože analytici předpovídají pro letošní rok 3% pokles čistého příjmu, věří, že v roce 2023 vzroste o 15 %. Současné potíže společnosti tak považují za dočasné.
Důvod prodeje: Oslabená konkurenční výhoda
Největší výzvou pro Netflix je nyní otázka, zda neztratil svou konkurenční výhodu. Společnost se v minulosti vyznačovala silným strategickým rozhodováním. Netflix byl průkopníkem v oblasti streamování, a když se objevila konkurence, přešel na vlastní obsah.
Zdroj: Unsplash
To jí umožnilo získat předplatitele ve více než 190 zemích a přispělo k získání ocenění za její program. Díky tomu se streamování stalo hlavním proudem (slovní hříčka) televizního vysílání. Nyní existuje řada streamovacích kanálů a ty hlavní nabízejí vlastní obsah.
Přechod Netflixu na hraní her a obsah podporovaný reklamou by mohl přilákat předplatitele. Ale bez přesvědčivé vize budoucnosti, která by uživatele nadchla, by její éra vysokého růstu mohla skončit.
Měli byste uvažovat o Netflixu?
Se sníženým poměrem P/E a vyhlídkami na pokračující dvouciferný růst tržeb se Netflix může opět jevit jako výhodná koupě. Navzdory konkurenci si diváci nadále naladí její program. Díky rostoucím peněžním tokům by společnost mohla financovat i posun novým směrem.
Nejistota ohledně tohoto směru však pravděpodobně zůstane v dohledné budoucnosti protivětrem. Ačkoli Netflix může opět překonat trh, investoři by neměli očekávat růstová čísla srovnatelná s minulými lety.
Slabé údaje o počtu předplatitelů přiměly investory k úprku od akcií a špatný výhled na přírůstek zákazníků vedl k jednodennímu poklesu o 35 %.Jiná čísla však naznačují, že pokles může být příležitostí pro dlouhodobé investory. Otázkou je, zda tyto výhody převáží nad zjevnou slabinou, která se projevila v počtu předplatitelů akcií zábavního průmyslu. Zde jsou tři důvody, proč Netflix koupit, a jeden důvod, proč ho prodat.1. OceňováníPokles ceny akcií po zveřejnění výsledků zasáhl investory do technologií napříč všemi obory. Akcie Netflixu při mírném poklesu počtu předplatitelů ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím smazaly více než čtyřleté zisky.Zdroj: UnsplashPoměr ceny k zisku však nyní činí 20. To je ocenění, které nezaznamenala téměř 10 let. Její násobek je nyní srovnatelný spíše s cenami společností Comcast a Warner Bros. Discovery, které se prodávají za 15, resp. 14násobek zisku. Navíc se stal výrazně levnějším než Disney , a to je radikální změna oproti dobám před pandemií, kdy se Netflix obvykle prodával za poměr P/E přesahující 100 bodů.2. Finanční údajeA přestože nedosahuje tak rychlého růstu jako v minulých letech, její finanční výsledky zůstávají solidní. Tržby ve výši necelých 7,9 miliardy dolarů vzrostly o 10 %. Navzdory postupnému poklesu počtu předplatitelů se jejich počet meziročně zvýšil o 7 % na necelých 222 milionů.Chcete využít této příležitosti?Naproti tomu čistý příjem v tomto období klesl o více než 6 % na necelých 1,6 miliardy dolarů. Kč, avšak zvýšila výdaje na vývoj technologií a všeobecné a administrativní náklady, zatímco její úrokové a ostatní příjmy poklesly.Kromě toho měla společnost Netflix v minulých letech problémy s peněžními toky, protože se musela zadlužit, aby pokryla náklady na vývoj obsahu. Přesto volný peněžní tok v prvním čtvrtletí dosáhl 802 milionů USD, což je o 16 % více než před 12 měsíci. Ve stejném období se také snížil celkový dluh o 858 milionů dolarů, což posílilo rozvahu.Zdroj: Unsplash3. Robustní výhledPři všech obavách o její výhled byl její problém v tom, že nesplnila očekávání investorů. Předpověď poklesu počtu předplatitelů o 2 miliony totiž na první pohled vypadá jako zklamání.Společnost však stále předpokládá 10% meziroční růst tržeb. To vychází ze zvýšení nákladů, které zvýší standardní tarif z 13,99 USD měsíčně na 15,49 USD měsíčně. Plánuje také levnější variantu podporovanou reklamou, aby přilákala zákazníky, kteří si myslí, že její současná služba stojí příliš mnoho, a zájem o platformu by mohl zvýšit i přesun do oblasti her.Přestože analytici předpovídají pro letošní rok 3% pokles čistého příjmu, věří, že v roce 2023 vzroste o 15 %. Současné potíže společnosti tak považují za dočasné.Důvod prodeje: Oslabená konkurenční výhodaNejvětší výzvou pro Netflix je nyní otázka, zda neztratil svou konkurenční výhodu. Společnost se v minulosti vyznačovala silným strategickým rozhodováním. Netflix byl průkopníkem v oblasti streamování, a když se objevila konkurence, přešel na vlastní obsah.Zdroj: UnsplashTo jí umožnilo získat předplatitele ve více než 190 zemích a přispělo k získání ocenění za její program. Díky tomu se streamování stalo hlavním proudem televizního vysílání. Nyní existuje řada streamovacích kanálů a ty hlavní nabízejí vlastní obsah.Přechod Netflixu na hraní her a obsah podporovaný reklamou by mohl přilákat předplatitele. Ale bez přesvědčivé vize budoucnosti, která by uživatele nadchla, by její éra vysokého růstu mohla skončit.Měli byste uvažovat o Netflixu?Se sníženým poměrem P/E a vyhlídkami na pokračující dvouciferný růst tržeb se Netflix může opět jevit jako výhodná koupě. Navzdory konkurenci si diváci nadále naladí její program. Díky rostoucím peněžním tokům by společnost mohla financovat i posun novým směrem.Nejistota ohledně tohoto směru však pravděpodobně zůstane v dohledné budoucnosti protivětrem. Ačkoli Netflix může opět překonat trh, investoři by neměli očekávat růstová čísla srovnatelná s minulými lety.