Nacházíme se v jednom z nejbouřlivějších ekonomických období. I ty největší a nejúspěšnější společnosti budou vystaveny zkoušce v podobě měnících se kapitálových trhů, úrokových sazeb, geopolitiky a inflace. Tato doba však také vytváří jedny z největších příležitostí pro podnikatelské týmy.
Například společnost Dotloop zahájila činnost v roce 2009 přímo uprostřed globální finanční krize – v době drastických změn na americkém hypotečním trhu. Podle běžných měřítek to nebyla vhodná doba pro zahájení online realitní služby. Navzdory neuvěřitelně náročnému makroprostředí to byla ta nejlepší doba, kdy podnik mohl začít, a úspěch z velké části společnost přičítá tomu, že byli všímaví k příležitostem uprostřed krize. I nadále se soustředili na efektivitu a na to, jak by mohli do realitního odvětví zavést lepší procesy. Zaměření se vyplatilo a Dotloop se stal široce používaným produktem, který zefektivňuje transakci mezi agentem a administrátorem, a později jej koupila společnost Zillow.
Zde jsou 4 tipy, jak získat nové podnikatelské nápady:
- Ujasněte si priority

Kolísavé podmínky na trhu si vynucují ujasnění vašich priorit. V nejistých dobách, kdy jsou zdroje omezené, musíte stanovit priority těch nejdůležitějších věcí a zůstat zaměřeni na poslání a dlouhodobé cíle společnosti.
Opravdu potřebujete toho nového zaměstnance právě teď, nebo by se dal stávající tým zorganizovat jinak, aby se uvolnila efektivita? Investuje společnost do strategických sázek, které jsou příliš vzdálené od hlavního poslání? Neutrácíte příliš mnoho za dodavatele poskytující služby, které by bylo možné zajistit vlastními silami?
- Buďte vynalézaví
Přijměte výzvu dělat více s méně prostředky. Když je zdrojů dostatek, je snadné vyhazovat peníze za lidi, problémy a příležitosti. Když jsou však vaše zdroje omezené, jste nuceni najít způsob, jak splnit své cíle a překonat očekávání zákazníků.
- Osvojte si kreativitu
Výzvy nutí ke kreativitě a myšlení mimo rámec. Běžným příkladem je výkonnostní marketing. Když máte jako začínající firma velký rozpočet, je snadné investovat kapitál do získávání potenciálních zákazníků prostřednictvím výkonnostního marketingu. Ale výhradně investice do výkonnostního marketingu neznamená diverzifikovaný a udržitelný recept na úspěch.
Je důležité, aby skvělá marketingová strategie obsahovala také kombinaci organických kanálů získávání zákazníků. Momenty, jako je tento, si také vynucují spoustu příležitostí, jak některé z těchto kanálů odemknout novými a zajímavými způsoby.

- Zamyslete se
V neklidných dobách může být lákavé vidět jen to, co je před vámi, a ztratit se ve zdánlivě neřešitelných problémech. Jako vedoucího od vás lidé očekávají, že převezmete kontrolu a budete uklidňující, stabilní přítomností. V době krize je však ještě důležitější být tím, kdo se zastaví, nadechne a ujistí se, že vykonávaná práce je ukotvena v poslání společnosti, místo aby jen reagoval pro reakci.
Nakonec je život v podnikání jen souhrnem vzestupů a pádů. Právě v těch nejnižších se odehrává kouzlo. Jsou to okamžiky, kdy si budujeme charakter a zažíváme velké průlomy. Až se po letech a desetiletích ohlédnete zpět, budou to okamžiky, na které budete vzpomínat. Přijměte boj a využijte toto období nejistoty a výzev k tomu, abyste odemkli nové příležitosti ve svém životě a podnikání.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky