Akcie společnosti, která vyrábí dobíjecí stanice pro elektromobily, se letos propadly o téměř 40 %, čímž se jejich ztráty za posledních šest měsíců zvýšily na 55 %.
S cenou 11,8 USD za akcii jsou akcie CHPT nyní 77 % pod svým historickým maximem 46,10 USD, kterého dosáhly v prosinci 2020. Vzhledem k pokračujícímu poklesu ceny jejích akcií je na místě se ptát, co bude třeba udělat, aby se společnost ChargePoint obrátila a posunula se výše?
Společnost ChargePoint má před sebou potenciálně obrovskou tržní příležitost. Podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) činil v roce 2021 prodej elektromobilů celkem 6,6 milionu kusů, což představuje 9 % všech vozidel prodaných v loňském roce na celém světě.
Zdroj: Chargepoint
To je o 200 % více než v roce 2019, kdy se před pandemií prodalo 2,2 milionu elektromobilů, které tehdy tvořily pouze 2,5 % celosvětového prodeje automobilů. A podle prognózy společnosti S&P Global Analytics se prodej elektromobilů do roku 2030 zvýší o více než 300 % a dosáhne 26,8 milionu kusů.
S rostoucím prodejem elektromobilů poroste i poptávka po infrastruktuře potřebné k jejich podpoře. A právě zde přichází na řadu ChargePoint.
Tato kalifornská společnost se sídlem v Campbellu v současnosti provozuje největší síť dobíjecích stanic pro elektromobily na světě, která zahrnuje 14 zemí. Ve Spojených státech společnost ChargePoint nedávno oznámila, že otevřela své 30 000. nabíjecí místo v nákupním centru v Chattanooze ve státě Tennessee.
Společnost se chlubí, že v Americe je nyní více nabíjecích stanic ChargePoint pro elektromobily než kaváren Starbucks. A dobíjecích stanic bude potřeba stále více, protože elektromobily nakonec překonají osobní a nákladní automobily a SUV na benzinový pohon a stanou se normou. Nabíjecí stanice pro elektromobily se budou muset stát stejně běžnými a všudypřítomnými jako čerpací stanice, aby podpořily počet elektromobilů na amerických silnicích a dálnicích.
Administrativa prezidenta Joea Bidena nadále agresivně podporuje přechod na elektromobily a související potřebnou infrastrukturu. Bílý dům 2. května oznámil, že věnuje 3 miliardy dolarů na financování infrastruktury pro výrobu elektromobilů v USA. tento závazek bude financovat americké ministerstvo energetiky z návrhu zákona o infrastruktuře v hodnotě 1 bilionu dolarů, který prezident podepsal v loňském roce. Prezident Biden prohlásil, že chce, aby do roku 2030 byla polovina všech vozidel prodaných v USA poháněna elektřinou.
Kromě pomoci životnímu prostředí prezident Biden tvrdí, že rozvoj silného domácího trhu s elektromobily pomůže USA konkurovat technologickým rivalům, jako je Čína, a posílí americkou energetickou nezávislost.
Velká část finančních prostředků pro sektor elektromobilů je určena na budování nabíječek pro elektromobily, což je pro společnost ChargePoint dobrá zpráva. Elektromobily se také stávají atraktivnější volbou pro spotřebitele, protože ceny ropy a zemního plynu stoupají, ačkoli jejich pořízení je stále dražší než pořízení konvenčních vozidel s benzinovým motorem.
Přestože společnost ChargePoint pokračuje v rychlém růstu, je stále ztrátová. V posledních výsledcích hospodaření společnost vykázala ztrátu na akcii ve výši -0,17 USD, což je horší výsledek, než očekávali analytici. Tržby předčily odhady Wall Street a dosáhly 80,68 milionu USD oproti očekávaným 76,13 milionu USD. Přestože společnost zůstává ztrátová, její akcie pravděpodobně zůstanou na nízké úrovni.
ChargePoint dělá spoustu věcí správně a má dobrou pozici k tomu, aby využil boomu elektromobilů. Navíc má společnost podporu federální vlády ve Washingtonu a vlád na úrovni jednotlivých států.
Přesto se odvětví elektrických vozidel stále ještě rozvíjí a vzniká. Bude trvat ještě mnoho let, možná i desetiletí, než elektromobily nahradí automobily s benzinovým motorem.
Jsme na počátku revoluce elektromobilů. Proto bude chvíli trvat, než se akcie společnosti ChargePoint zotaví a naplní svůj potenciál. Cena akcií se také pravděpodobně bude držet zpátky, dokud společnost nedosáhne zisku.
Z těchto důvodů by bylo pro investory nejlepší, kdyby s přijetím pozice ve společnosti ChargePoint počkali. V současné době nejsou akcie CHPT vhodné k nákupu.
Akcie společnosti, která vyrábí dobíjecí stanice pro elektromobily, se letos propadly o téměř 40 %, čímž se jejich ztráty za posledních šest měsíců zvýšily na 55 %.S cenou 11,8 USD za akcii jsou akcie CHPT nyní 77 % pod svým historickým maximem 46,10 USD, kterého dosáhly v prosinci 2020. Vzhledem k pokračujícímu poklesu ceny jejích akcií je na místě se ptát, co bude třeba udělat, aby se společnost ChargePoint obrátila a posunula se výše?Společnost ChargePoint má před sebou potenciálně obrovskou tržní příležitost. Podle Mezinárodní agentury pro energii činil v roce 2021 prodej elektromobilů celkem 6,6 milionu kusů, což představuje 9 % všech vozidel prodaných v loňském roce na celém světě.Zdroj: ChargepointTo je o 200 % více než v roce 2019, kdy se před pandemií prodalo 2,2 milionu elektromobilů, které tehdy tvořily pouze 2,5 % celosvětového prodeje automobilů. A podle prognózy společnosti S&P Global Analytics se prodej elektromobilů do roku 2030 zvýší o více než 300 % a dosáhne 26,8 milionu kusů.S rostoucím prodejem elektromobilů poroste i poptávka po infrastruktuře potřebné k jejich podpoře. A právě zde přichází na řadu ChargePoint.Tato kalifornská společnost se sídlem v Campbellu v současnosti provozuje největší síť dobíjecích stanic pro elektromobily na světě, která zahrnuje 14 zemí. Ve Spojených státech společnost ChargePoint nedávno oznámila, že otevřela své 30 000. nabíjecí místo v nákupním centru v Chattanooze ve státě Tennessee.Společnost se chlubí, že v Americe je nyní více nabíjecích stanic ChargePoint pro elektromobily než kaváren Starbucks. A dobíjecích stanic bude potřeba stále více, protože elektromobily nakonec překonají osobní a nákladní automobily a SUV na benzinový pohon a stanou se normou. Nabíjecí stanice pro elektromobily se budou muset stát stejně běžnými a všudypřítomnými jako čerpací stanice, aby podpořily počet elektromobilů na amerických silnicích a dálnicích.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: ShutterstockAdministrativa prezidenta Joea Bidena nadále agresivně podporuje přechod na elektromobily a související potřebnou infrastrukturu. Bílý dům 2. května oznámil, že věnuje 3 miliardy dolarů na financování infrastruktury pro výrobu elektromobilů v USA. tento závazek bude financovat americké ministerstvo energetiky z návrhu zákona o infrastruktuře v hodnotě 1 bilionu dolarů, který prezident podepsal v loňském roce. Prezident Biden prohlásil, že chce, aby do roku 2030 byla polovina všech vozidel prodaných v USA poháněna elektřinou.Kromě pomoci životnímu prostředí prezident Biden tvrdí, že rozvoj silného domácího trhu s elektromobily pomůže USA konkurovat technologickým rivalům, jako je Čína, a posílí americkou energetickou nezávislost.Velká část finančních prostředků pro sektor elektromobilů je určena na budování nabíječek pro elektromobily, což je pro společnost ChargePoint dobrá zpráva. Elektromobily se také stávají atraktivnější volbou pro spotřebitele, protože ceny ropy a zemního plynu stoupají, ačkoli jejich pořízení je stále dražší než pořízení konvenčních vozidel s benzinovým motorem.Přestože společnost ChargePoint pokračuje v rychlém růstu, je stále ztrátová. V posledních výsledcích hospodaření společnost vykázala ztrátu na akcii ve výši -0,17 USD, což je horší výsledek, než očekávali analytici. Tržby předčily odhady Wall Street a dosáhly 80,68 milionu USD oproti očekávaným 76,13 milionu USD. Přestože společnost zůstává ztrátová, její akcie pravděpodobně zůstanou na nízké úrovni.ChargePoint dělá spoustu věcí správně a má dobrou pozici k tomu, aby využil boomu elektromobilů. Navíc má společnost podporu federální vlády ve Washingtonu a vlád na úrovni jednotlivých států.Přesto se odvětví elektrických vozidel stále ještě rozvíjí a vzniká. Bude trvat ještě mnoho let, možná i desetiletí, než elektromobily nahradí automobily s benzinovým motorem.Jsme na počátku revoluce elektromobilů. Proto bude chvíli trvat, než se akcie společnosti ChargePoint zotaví a naplní svůj potenciál. Cena akcií se také pravděpodobně bude držet zpátky, dokud společnost nedosáhne zisku.Z těchto důvodů by bylo pro investory nejlepší, kdyby s přijetím pozice ve společnosti ChargePoint počkali. V současné době nejsou akcie CHPT vhodné k nákupu.