Přesto má společnost několik červených vlajek, které činí akcie TWLO neatraktivními a prodejnými.
Mezi tyto varovné signály patří zpomalující se růst tržeb a zpomalení výdajů na produkty společnosti ze strany jejích stávajících zákazníků. Oba tyto trendy by mohly naznačovat, že se konkurence společnosti Twilio rozhořívá. Za zmínku stojí také to, že ocenění akcií a výše odměn společnosti na základě akcií zůstávají poměrně vysoké.
Začátkem tohoto měsíce napsal sloupkař časopisu Computer Weekly Maxwell Cooter, že „společnosti se, jak se zdá, nemohou nabažit komunikační platformy jako služby (CPaaS)“. Dodal, že „pro tuto technologii nastávají časy boomu – studie společnosti Juniper Research předpovídá, že celosvětově bude mít odvětví CPaaS do roku 2026 hodnotu více než 34 miliard dolarů.“ Jako lídr v odvětví CPaaS má společnost Twilio dobrou pozici, aby mohla těžit ze silného růstu a velkých vyhlídek tohoto odvětví.
Zdroj: Getty Images
Co se týče produktů, zdá se, že nabídka společnosti Twilio poskytuje malým a středním podnikům relativně levnou a flexibilní komunikační platformu, kterou lze snadno rozšiřovat podle toho, jak firmy rostou. Přesněji řečeno, společnost Twilio prodává poměrně jednoduchý software, který dává firmám možnost „vytvořit si přesně takovou zákaznickou zkušenost, jakou chtějí, s konkrétními možnostmi, které potřebují“.
Společnost Twilio navíc představila systém nazvaný Twilio Flex, který podle společnosti poskytuje podnikům ještě snadnější použití než předchozí nabídky firmy a „neomezené možnosti přizpůsobení“. V podstatě to tedy zní, jako by Twilio umožňovalo firmám relativně levně a snadno vybudovat vlastní komunikační systémy a zároveň jim poskytovalo možnost velmi jednoduše přidávat nové funkce a umožňovalo podporovat rostoucí počet uživatelů.
Můj pozitivní názor na produkty společnosti podporuje i to, že prodeje společnosti Twilio stále rychle rostou. Například v minulém čtvrtletí vzrostl nejvyšší obrat společnosti meziročně o 48 %.
Zdá se, že růst společnosti Twilio výrazně zpomaluje. Bez započtení vlivu akvizic se její horní linie v prvním čtvrtletí meziročně zvýšila o 35 %, zatímco za celý rok 2021 to bylo o 42 %. A pro aktuální čtvrtletí předpověděla, že její tržby bez zahrnutí akvizic stoupnou o 27-29 %. A co je možná ještě horší, růst tržeb společnosti Twilio „na jednoho stávajícího zákazníka“ má v posledních 12 měsících klesající tendenci.
Tyto negativní skutečnosti dohromady naznačují, že společnost možná dohánějí její konkurenti, včetně společností Vonage (NASDAQ:VG), MessageBird a Vidyo. Všechny tři posledně jmenované firmy totiž získaly velmi pozitivní hodnocení na internetu.
Navzdory nedávnému prudkému poklesu akcií TWLO (za posledních 12 měsíců se jejich hodnota propadla o 70 %) je jejich ocenění stále vysoké, protože podle společnosti Marketwatch je poměr ceny k tržbám 16x. Toto ocenění rozhodně nekřičí: „Kupte si mě!“.
A v 1. čtvrtletí činily odměny společnosti na základě akcií obrovských 155,28 milionu USD, což je o 137,16 milionu USD více než ve stejném období před rokem. Zatímco v době postpandemického akciového boomu velké částky odměn vázaných na akcie nedržely akcie společností při zemi, zdá se, že tento trend se v posledním roce změnil.
Jinými slovy, zdá se, že vysoká úroveň odměn vázaných na akcie tlačí akcie technologických firem dolů. Kromě společnosti Twilio jsou dobrým příkladem této změny společnosti Palantir (NYSE:PLTR) a SoFi (NASDAQ:SOFI).
V tuto chvíli slabé stránky společnosti Twilio převažují nad jejími silnými stránkami, a proto doporučuji investorům, aby se této společnosti vyhnuli.
Přesto má společnost několik červených vlajek, které činí akcie TWLO neatraktivními a prodejnými.Mezi tyto varovné signály patří zpomalující se růst tržeb a zpomalení výdajů na produkty společnosti ze strany jejích stávajících zákazníků. Oba tyto trendy by mohly naznačovat, že se konkurence společnosti Twilio rozhořívá. Za zmínku stojí také to, že ocenění akcií a výše odměn společnosti na základě akcií zůstávají poměrně vysoké.Začátkem tohoto měsíce napsal sloupkař časopisu Computer Weekly Maxwell Cooter, že „společnosti se, jak se zdá, nemohou nabažit komunikační platformy jako služby “. Dodal, že „pro tuto technologii nastávají časy boomu – studie společnosti Juniper Research předpovídá, že celosvětově bude mít odvětví CPaaS do roku 2026 hodnotu více než 34 miliard dolarů.“ Jako lídr v odvětví CPaaS má společnost Twilio dobrou pozici, aby mohla těžit ze silného růstu a velkých vyhlídek tohoto odvětví.Zdroj: Getty ImagesCo se týče produktů, zdá se, že nabídka společnosti Twilio poskytuje malým a středním podnikům relativně levnou a flexibilní komunikační platformu, kterou lze snadno rozšiřovat podle toho, jak firmy rostou. Přesněji řečeno, společnost Twilio prodává poměrně jednoduchý software, který dává firmám možnost „vytvořit si přesně takovou zákaznickou zkušenost, jakou chtějí, s konkrétními možnostmi, které potřebují“.Společnost Twilio navíc představila systém nazvaný Twilio Flex, který podle společnosti poskytuje podnikům ještě snadnější použití než předchozí nabídky firmy a „neomezené možnosti přizpůsobení“. V podstatě to tedy zní, jako by Twilio umožňovalo firmám relativně levně a snadno vybudovat vlastní komunikační systémy a zároveň jim poskytovalo možnost velmi jednoduše přidávat nové funkce a umožňovalo podporovat rostoucí počet uživatelů.Můj pozitivní názor na produkty společnosti podporuje i to, že prodeje společnosti Twilio stále rychle rostou. Například v minulém čtvrtletí vzrostl nejvyšší obrat společnosti meziročně o 48 %.Zdá se, že růst společnosti Twilio výrazně zpomaluje. Bez započtení vlivu akvizic se její horní linie v prvním čtvrtletí meziročně zvýšila o 35 %, zatímco za celý rok 2021 to bylo o 42 %. A pro aktuální čtvrtletí předpověděla, že její tržby bez zahrnutí akvizic stoupnou o 27-29 %. A co je možná ještě horší, růst tržeb společnosti Twilio „na jednoho stávajícího zákazníka“ má v posledních 12 měsících klesající tendenci.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: TwilioTyto negativní skutečnosti dohromady naznačují, že společnost možná dohánějí její konkurenti, včetně společností Vonage , MessageBird a Vidyo. Všechny tři posledně jmenované firmy totiž získaly velmi pozitivní hodnocení na internetu.Navzdory nedávnému prudkému poklesu akcií TWLO je jejich ocenění stále vysoké, protože podle společnosti Marketwatch je poměr ceny k tržbám 16x. Toto ocenění rozhodně nekřičí: „Kupte si mě!“.A v 1. čtvrtletí činily odměny společnosti na základě akcií obrovských 155,28 milionu USD, což je o 137,16 milionu USD více než ve stejném období před rokem. Zatímco v době postpandemického akciového boomu velké částky odměn vázaných na akcie nedržely akcie společností při zemi, zdá se, že tento trend se v posledním roce změnil.Jinými slovy, zdá se, že vysoká úroveň odměn vázaných na akcie tlačí akcie technologických firem dolů. Kromě společnosti Twilio jsou dobrým příkladem této změny společnosti Palantir a SoFi .V tuto chvíli slabé stránky společnosti Twilio převažují nad jejími silnými stránkami, a proto doporučuji investorům, aby se této společnosti vyhnuli.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...