Maloobchodní segment softlines zaznamenal návrat, zatímco růst e-commerce se zpomalil.
To se dalo do jisté míry očekávat, protože ekonomika se po pandemických výlukách v roce 2020 znovu otevřela. Podle analytika společnosti Well Fargo Briana Fitzgeralda je však zřejmé, že pandemie COVID-19 „posunula pronikání elektronického obchodu o 4-5 let dopředu“.
„Navzdory zpomalujícím se trendům v oblasti e-commerce v loňském roce,“ uvedl analytik, „očekáváme, že posun k elektronickému obchodování se pravděpodobně udrží a Amazon (AMZN) – jako první maloobchodní prodejce oděvů v zemi – zůstává v této oblasti osmisetkilovou gorilou s jasnými ambicemi převzít pokračující podíl v této kategorii.“
Zdroj: Wellsfargo
Fitzgerald odhaduje, že se započtením prodejů třetích stran dosahují prodeje oděvů a obuvi na Amazonu v USA více než 65 miliard dolarů, což je téměř dvojnásobek oproti nejbližšímu konkurentovi, společnosti Walmart. To představuje „velmi působivý“ ~15% podíl na celkovém prodeji oděvů v USA. Ještě působivější je, že se jedná o 35-40% podíl na veškerém online prodeji oděvů. „V současné době odhadujeme, že AMZN v roce 2022 překročí 73 miliard dolarů v prodeji oděvů/oblečení,“ dodal analytik.
A podle nejnovějšího průzkumu společnosti Wells Fargo se zdá, že dominance Amazonu bude i nadále růst. Mezi 1 000 americkými zákazníky nakupujícími na Amazonu, kteří se zúčastnili průzkumu, v kategoriích oděvy/obuv Amazon v roce 2021 meziročně zvýšil svůj podíl o ~100 p.b. a dosáhl 15 % a zároveň vykázal nárůst o ~400 p.b. ve srovnání s úrovní před pandemií.
Za poslední rok se navíc výrazně zvýšil zájem spotřebitelů o módní oblečení, jako jsou džíny a šaty, na Amazonu. Oproti loňskému 9. místu se módní oblečení stalo „top 3 kategorií“. To poukazuje na „pokrok, který Amazon učinil na cestě k tomu, aby se v očích spotřebitelů stal cílem pro módní oblečení“.
Zdroj: Aboutamazon.eu
Co to všechno znamená pro investory? Společnost Fitzgerald potvrdila rating Overweight (tj. Buy) a cílovou cenu 4 250 USD. Pokud by prognóza vyšla podle plánu, investoři očekávají 12měsíční výnosy ve výši 36 %.
Zbytek ulice s tím plně souhlasí. Pouze na základě nákupů – celkem 34 – hodnotí konsenzus analytiků tuto akcii jako silně kupovanou. Průměrná cílová cena je jen o něco nižší než Fitzgeraldova; při hodnotě 4185 USD a drobných by měla přinést 12měsíční výnos 28 %.
Maloobchodní segment softlines zaznamenal návrat, zatímco růst e-commerce se zpomalil.To se dalo do jisté míry očekávat, protože ekonomika se po pandemických výlukách v roce 2020 znovu otevřela. Podle analytika společnosti Well Fargo Briana Fitzgeralda je však zřejmé, že pandemie COVID-19 „posunula pronikání elektronického obchodu o 4-5 let dopředu“.„Navzdory zpomalujícím se trendům v oblasti e-commerce v loňském roce,“ uvedl analytik, „očekáváme, že posun k elektronickému obchodování se pravděpodobně udrží a Amazon – jako první maloobchodní prodejce oděvů v zemi – zůstává v této oblasti osmisetkilovou gorilou s jasnými ambicemi převzít pokračující podíl v této kategorii.“Zdroj: WellsfargoFitzgerald odhaduje, že se započtením prodejů třetích stran dosahují prodeje oděvů a obuvi na Amazonu v USA více než 65 miliard dolarů, což je téměř dvojnásobek oproti nejbližšímu konkurentovi, společnosti Walmart. To představuje „velmi působivý“ ~15% podíl na celkovém prodeji oděvů v USA. Ještě působivější je, že se jedná o 35-40% podíl na veškerém online prodeji oděvů. „V současné době odhadujeme, že AMZN v roce 2022 překročí 73 miliard dolarů v prodeji oděvů/oblečení,“ dodal analytik.A podle nejnovějšího průzkumu společnosti Wells Fargo se zdá, že dominance Amazonu bude i nadále růst. Mezi 1 000 americkými zákazníky nakupujícími na Amazonu, kteří se zúčastnili průzkumu, v kategoriích oděvy/obuv Amazon v roce 2021 meziročně zvýšil svůj podíl o ~100 p.b. a dosáhl 15 % a zároveň vykázal nárůst o ~400 p.b. ve srovnání s úrovní před pandemií.Za poslední rok se navíc výrazně zvýšil zájem spotřebitelů o módní oblečení, jako jsou džíny a šaty, na Amazonu. Oproti loňskému 9. místu se módní oblečení stalo „top 3 kategorií“. To poukazuje na „pokrok, který Amazon učinil na cestě k tomu, aby se v očích spotřebitelů stal cílem pro módní oblečení“.Zdroj: Aboutamazon.euCo to všechno znamená pro investory? Společnost Fitzgerald potvrdila rating Overweight a cílovou cenu 4 250 USD. Pokud by prognóza vyšla podle plánu, investoři očekávají 12měsíční výnosy ve výši 36 %.Chcete využít této příležitosti?Zbytek ulice s tím plně souhlasí. Pouze na základě nákupů – celkem 34 – hodnotí konsenzus analytiků tuto akcii jako silně kupovanou. Průměrná cílová cena je jen o něco nižší než Fitzgeraldova; při hodnotě 4185 USD a drobných by měla přinést 12měsíční výnos 28 %.