Gigant v oblasti streamovacích televizních služeb má za necelé dva týdny, 19. dubna, oznámit své aktualizované údaje za první čtvrtletí.
Vzhledem k tomu, že akcie tohoto giganta v oblasti streamování televizního vysílání ztratily za poslední tři měsíce více než třetinu své hodnoty, budou investoři bezpochyby pozorně sledovat čtvrtletní výsledky společnosti. Rostoucí konkurence, náročné makroekonomické prostředí a tahoun růstu počtu předplatitelů během výluk patří v poslední době mezi nejzřetelnější obavy investorů Netflixu. Snad aktualizace společnosti za první čtvrtletí některé z těchto obav zmírní.
Před zveřejněním aktualizace za první čtvrtletí vám přinášíme náhled některých klíčových oblastí, které budou chtít investoři po zveřejnění tisku zkontrolovat.

1. Přírůstky předplatitelů
Jako vždy bude pro investory důležitý čistý přírůstek placených předplatitelů společnosti Netflix. Ve třetím čtvrtletí Netflix zaznamenal opětovné zrychlení čtvrtletního růstu počtu předplatitelů, když čistý přírůstek dosáhl 8,3 milionu. Ačkoli to bylo výrazně méně než 8,5 milionu nových čistých předplatitelů, které společnost odhadovala, že během čtvrtletí přibudou, stále je dobré vidět výrazný postupný nárůst oproti 4,4 milionu členů, které společnost přidala v předchozím čtvrtletí.
Investory však pravděpodobně vyděsila prognóza vedení, podle které by v prvním čtvrtletí roku 2022 mělo přibýt pouze 2,5 milionu nových placených předplatitelů. To by bylo výrazně méně než 4,0 milionu, které společnost přidala v prvním čtvrtletí roku 2021. Tento slabý výhled vedení vysvětlilo tím, že odráží obsahovou nabídku na konci čtvrtletí.
2. Komentář k hospodářské soutěži
Další červenou vlajkou pro investory Netflixu ve 4. čtvrtletí bylo přitakání vedení rostoucí konkurenci. Ve vzácném přiznání, že konkurence má na společnost negativní dopad, vedení uvedlo, že „přidaná konkurence může mít určitý vliv na náš marginální růst…“.

Investoři by měli sledovat, zda vedení společnosti zdvojnásobí tento znepokojivý příběh, nebo zda přinese pozitivní údaje o tom, jak se jí daří v konkurenčním prostředí. Je pravděpodobné, že znepokojivé poznámky o konkurenci budou pokračovat. Investoři by si však měli uvědomit, že velký pokles akcií pravděpodobně zahrnoval očekávání, že se konkurence v budoucnu vyostří.
3. Pokyny pro růst počtu předplatitelů
Dalším klíčovým ukazatelem, který bude třeba sledovat, je samozřejmě prognóza společnosti týkající se růstu počtu předplatitelů ve druhém čtvrtletí roku 2022. Technicky vzato, zpětně vážený obsah v prvním čtvrtletí by měl mít pozitivní dopad na druhé čtvrtletí. Dále není žádným tajemstvím, že se produkce obsahu opět rozjíždí po obdobích, kdy se velká část světa potýkala s výlukami. Spousta nového obsahu od Netflixu by tak měla být katalyzátorem opětovného zrychlení růstu počtu předplatitelů za předpokladu, že rostoucí konkurence nebude vytvářet příliš velký negativní tlak.

Ačkoli je vždy těžké odhadnout, kolik předplatitelů bude mít Netflix, bylo by hezké, kdybychom opět viděli výhled na úroveň předplatitelů ve druhém čtvrtletí, která by byla stejná jako před zahájením projektu COVID. K tomu by společnost musela ve druhém čtvrtletí plánovat zhruba 2,7 milionu nových předplatitelů.
Společnost Netflix má v úterý 19. dubna po uzavření trhu oznámit své výsledky za první čtvrtletí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	



























