Zatímco poslech se zvýšil, investice do obsahu snižují hrubou marži společnosti Spotify. Společnost Spotify zatím z masivních investic do podcastů nevytváří zisk.
Výdaje na podcasty se však v budoucnu ustálí a nezdá se, že by se růst poslechovosti podcastů zpomaloval. Finanční ředitel Paul Vogel si proto myslí, že bod zlomu v oblasti podcastů není příliš daleko a v blízké budoucnosti bude mít akreční vliv na celkovou hrubou marži společnosti Spotify.
Dopad podcastů na zisky je zřejmý
Společnost Spotify v roce 2020 mírně změnila své účetnictví, aby investorům ukázala dopad nákladů na obsah podcastů na její podnikání. Tyto náklady jsou nyní zahrnuty do výpočtu hrubé marže podporované reklamou. Smyslem je, že podcasty jsou dalším způsobem, jak podpořit růst počtu placených předplatitelů, stejně jako je tomu u bezplatné služby streamování hudby podporované reklamou.
Zdroj: Gettyimages
Dopad je zcela zřejmý. Hrubá marže podporovaná reklamou klesla z 16 % v roce 2018 na 12 % v roce 2019 a poté na 1 % v roce 2020. Rok 2020 byl rovněž ovlivněn začátkem pandemie COVID-19, která na reklamním trhu vyvolala velkou nejistotu.
V loňském roce se podcastový byznys začal otáčet opačným směrem. Hrubá marže podporovaná reklamou se vyšplhala na 10 %. Ve čtvrtém čtvrtletí však došlo k poklesu této metriky o 84 bazických bodů – pravděpodobně v důsledku dopadů dodavatelského řetězce na výdaje na reklamu.
Investoři by měli očekávat, že investice do podcastingu budou i v roce 2022 zatěžovat hrubou marži. Vogel na nedávné investorské konferenci analytikům řekl, že nyní neoptimalizuje marži; optimalizuje marži za tři až pět let. Za tímto účelem má společnost dlouhodobé cíle dosáhnout 1 miliardy uživatelů (nyní je na 400 milionech), více než 20% růstu tržeb ročně a celkové hrubé marže mezi 30 a 40 %.
Ačkoli podcasting a s ním spojené investice v posledních několika letech brzdily hrubou marži, začínají se přibližovat konsolidované hrubé marži podniku. V roce 2022 bude nadále brzdit hrubou marži, ale „inflexní bod není příliš daleko“, řekl Vogel.
Podcasting však není pro společnost Spotify jen dalším zdrojem příjmů. „Hrubé marže z podcastingu by měly být opravdu pěkné a rozhodně budou přidané k našim současným konsolidovaným výnosům,“ vysvětlil Vogel.
Jinými slovy, příjmy z podcastů budou generovat mnohem vyšší hrubé marže než zbytek podnikání. To proto, že společnost Spotify může ze svých aktiv v oblasti podcastů skutečně vytvářet pákový efekt, zatímco v oblasti streamování hudby je její pákový efekt omezený. Tam, kde platí hudebním vydavatelstvím určité procento z příjmů spolu s určitými zárukami, platí za obsah podcastů předem. Navíc její technologie podcastové reklamy může přinést ještě vyšší hrubé marže, protože je pouze obchodní platformou pro ostatní tvůrce, kteří mohou prodávat reklamu.
Zdroj: Canva
Rozhodnutí pokračovat v investicích je podpořeno dosavadním úspěchem. „Kdybychom neinvestovali tak agresivně, jako investujeme za všechny tyto dobré věci, měli bychom vyšší hrubé marže? Ano, měli bychom,“ řekl Vogel. Dnešní investice zajistí, že Spotify bude za pět let ziskovějším podnikem. A to je znakem dobré růstové akcie.
Zatímco poslech se zvýšil, investice do obsahu snižují hrubou marži společnosti Spotify. Společnost Spotify zatím z masivních investic do podcastů nevytváří zisk.Výdaje na podcasty se však v budoucnu ustálí a nezdá se, že by se růst poslechovosti podcastů zpomaloval. Finanční ředitel Paul Vogel si proto myslí, že bod zlomu v oblasti podcastů není příliš daleko a v blízké budoucnosti bude mít akreční vliv na celkovou hrubou marži společnosti Spotify.Dopad podcastů na zisky je zřejmýSpolečnost Spotify v roce 2020 mírně změnila své účetnictví, aby investorům ukázala dopad nákladů na obsah podcastů na její podnikání. Tyto náklady jsou nyní zahrnuty do výpočtu hrubé marže podporované reklamou. Smyslem je, že podcasty jsou dalším způsobem, jak podpořit růst počtu placených předplatitelů, stejně jako je tomu u bezplatné služby streamování hudby podporované reklamou.Zdroj: GettyimagesDopad je zcela zřejmý. Hrubá marže podporovaná reklamou klesla z 16 % v roce 2018 na 12 % v roce 2019 a poté na 1 % v roce 2020. Rok 2020 byl rovněž ovlivněn začátkem pandemie COVID-19, která na reklamním trhu vyvolala velkou nejistotu.V loňském roce se podcastový byznys začal otáčet opačným směrem. Hrubá marže podporovaná reklamou se vyšplhala na 10 %. Ve čtvrtém čtvrtletí však došlo k poklesu této metriky o 84 bazických bodů – pravděpodobně v důsledku dopadů dodavatelského řetězce na výdaje na reklamu.Investoři by měli očekávat, že investice do podcastingu budou i v roce 2022 zatěžovat hrubou marži. Vogel na nedávné investorské konferenci analytikům řekl, že nyní neoptimalizuje marži; optimalizuje marži za tři až pět let. Za tímto účelem má společnost dlouhodobé cíle dosáhnout 1 miliardy uživatelů , více než 20% růstu tržeb ročně a celkové hrubé marže mezi 30 a 40 %.Chcete využít této příležitosti?Inflexní bod je blízkoZdroj: UnsplashAčkoli podcasting a s ním spojené investice v posledních několika letech brzdily hrubou marži, začínají se přibližovat konsolidované hrubé marži podniku. V roce 2022 bude nadále brzdit hrubou marži, ale „inflexní bod není příliš daleko“, řekl Vogel.Podcasting však není pro společnost Spotify jen dalším zdrojem příjmů. „Hrubé marže z podcastingu by měly být opravdu pěkné a rozhodně budou přidané k našim současným konsolidovaným výnosům,“ vysvětlil Vogel.Jinými slovy, příjmy z podcastů budou generovat mnohem vyšší hrubé marže než zbytek podnikání. To proto, že společnost Spotify může ze svých aktiv v oblasti podcastů skutečně vytvářet pákový efekt, zatímco v oblasti streamování hudby je její pákový efekt omezený. Tam, kde platí hudebním vydavatelstvím určité procento z příjmů spolu s určitými zárukami, platí za obsah podcastů předem. Navíc její technologie podcastové reklamy může přinést ještě vyšší hrubé marže, protože je pouze obchodní platformou pro ostatní tvůrce, kteří mohou prodávat reklamu.Zdroj: CanvaRozhodnutí pokračovat v investicích je podpořeno dosavadním úspěchem. „Kdybychom neinvestovali tak agresivně, jako investujeme za všechny tyto dobré věci, měli bychom vyšší hrubé marže? Ano, měli bychom,“ řekl Vogel. Dnešní investice zajistí, že Spotify bude za pět let ziskovějším podnikem. A to je znakem dobré růstové akcie.