Vyplývá to z průzkumu, který v květnu provedl deník The Wall Street Journal mezi malými podniky. Někteří z nich uvádějí, že v posledních několika týdnech došlo k poklesu tržeb – a většina z nich není optimistická ohledně toho, že by se situace v dohledné době zlepšila. Více než polovina (56 %) z 600 dotázaných malých podniků uvedla, že v příštím roce očekává zhoršení ekonomických podmínek – oproti 42 % v dubnu.
Podniky napříč odvětvími zvýšily ceny, aby se přizpůsobily rostoucím nákladům, které díky problémům v dodavatelském řetězci a zvyšování mezd rostou již několik měsíců. Zákazníci byli doposud většinou ochotni tyto zvýšené ceny zaplatit, protože neměli jinou možnost. Jak řekl v listopadu pro Inc.com profesor ekonomie z Newyorské univerzity Lawrence White: „Pokud se ceny zvyšují všem, udržení zákazníků není takový problém.“
Existuje však určitá hranice, po kterou jsou zákazníci ochotni a schopni platit zvýšené ceny – a nejnovější průzkum WSJ možná naznačuje, že spotřebitelé této hranice dosahují. Zejména s ohledem na možnost recese na obzoru se musí malé podniky připravit na pokles poptávky, protože spotřebitelé budou šetřit nebo hledat levnější alternativy.
Jak nedávno uvedl Jorge A. Guzman, docent podnikového managementu na Columbia Business School v rozhovoru pro Inc.com, podniky, které nabízejí vyšší hodnotu než kvalitu, budou mít navrch, protože spotřebitelé začnou omezovat své luxusní nebo zbytečné nákupy. Podniky všech velikostí by se měly připravit na ekonomické potíže spíše dříve než později.
Vyplývá to z průzkumu, který v květnu provedl deník The Wall Street Journal mezi malými podniky. Někteří z nich uvádějí, že v posledních několika týdnech došlo k poklesu tržeb – a většina z nich není optimistická ohledně toho, že by se situace v dohledné době zlepšila. Více než polovina z 600 dotázaných malých podniků uvedla, že v příštím roce očekává zhoršení ekonomických podmínek – oproti 42 % v dubnu.Podniky napříč odvětvími zvýšily ceny, aby se přizpůsobily rostoucím nákladům, které díky problémům v dodavatelském řetězci a zvyšování mezd rostou již několik měsíců. Zákazníci byli doposud většinou ochotni tyto zvýšené ceny zaplatit, protože neměli jinou možnost. Jak řekl v listopadu pro Inc.com profesor ekonomie z Newyorské univerzity Lawrence White: „Pokud se ceny zvyšují všem, udržení zákazníků není takový problém.“Existuje však určitá hranice, po kterou jsou zákazníci ochotni a schopni platit zvýšené ceny – a nejnovější průzkum WSJ možná naznačuje, že spotřebitelé této hranice dosahují. Zejména s ohledem na možnost recese na obzoru se musí malé podniky připravit na pokles poptávky, protože spotřebitelé budou šetřit nebo hledat levnější alternativy.Jak nedávno uvedl Jorge A. Guzman, docent podnikového managementu na Columbia Business School v rozhovoru pro Inc.com, podniky, které nabízejí vyšší hodnotu než kvalitu, budou mít navrch, protože spotřebitelé začnou omezovat své luxusní nebo zbytečné nákupy. Podniky všech velikostí by se měly připravit na ekonomické potíže spíše dříve než později.