Zavedená německá automobilka si stejně jako její kolegové uvědomuje, že budoucnost dopravy je elektrická. Protože Volkswagen vidí nápis na zdi, investuje velké prostředky do elektrifikace.
Podívejme se, zda se společnosti podaří naplnit ambici stát se do roku 2025 předním výrobcem elektromobilů.
Cíl společnosti Volkswagen do roku 2025
Z 8,9 milionu vozů, které Volkswagen prodal v roce 2021, tvořily 5,1 % bateriové elektromobily (BEV). To bylo zhruba 452 900 vozů BEV. Pro představu, Tesla loni prodala přibližně 936 000 vozidel.
Volkswagen si stanovil cíl, že do roku 2025 bude přibližně 20 % jeho prodaných vozů elektrických.
Zdroj: Unsplash
Přestože dodávky Volkswagenu v loňském roce ovlivnily problémy v dodavatelském řetězci, společnost dodala v roce 2020 9,3 milionu vozů a v roce 2019 téměř 11 milionů vozů. Její průměrná dodávka za poslední tři roky tak činila přibližně 9,7 milionu vozů. Za předpokladu, že nedojde k růstu celkových dodávek vozidel, by 20% podíl na základě tříletého průměru dodávek do roku 2025 stále činil 1,9 milionu vozidel BEV. To představuje čtyřnásobný nárůst oproti dodávkám BEV společnosti Volkswagen v roce 2021.
Do roku 2030 chce společnost dále zvýšit prodej BEV na polovinu svého celkového prodeje. Kromě evropského trhu Volkswagen očekává, že část tohoto růstu bude pocházet z Číny. Modely ID.4 a ID.5 patří mezi nejprodávanější modely BEV značky Volkswagen. Automobilka plánuje v příštích letech pokračovat v uvádění nových elektrických modelů na trh.
Volkswagen plánuje masivní kapitálové investice a investice do výzkumu a vývoje, aby dosáhl svých cílů.
Obrovské investice do elektromobilů
Volkswagen provádí střednědobé plánování rozpočtu prostřednictvím svých plánovacích kol. V posledním kole PR70 vyčlenil na elektrifikaci 89 miliard eur.
Zdroj: Unsplash
Třetina z této částky, tedy 52 miliard eur, má být vynaložena výhradně na vozidla BEV a elektrifikaci. Přibližně 8 miliard eur je určeno na hybridní pohonné jednotky a zhruba 30 miliard eur je vyčleněno na vývoj softwaru a digitálních technologií.
Volkswagen zvýšil očekávané investice do výzkumu a vývoje a kapitálové investice související s BEV a elektrifikací na 52 miliard eur z 35 miliard eur vyčleněných v předchozím plánovacím kole PR69.
Automobilka očekává, že tyto investice jí pomohou dosáhnout do roku 2026 kapacity 3,5 milionu jednotek BEV.
Zavedená značka dává Volkswagenu výhodu před novějšími konkurenty v oblasti elektromobilů. Pokud Volkswagen dokáže dodávat kvalitní elektromobily a zároveň udržet náklady na uzdě, nemusí být poptávka překážkou jeho růstu.
S takovým úsilím, jaké společnost vynakládá na elektrifikaci, by se měla během několika let proměnit v předního výrobce elektromobilů. Celkově lze říci, že akcie společnosti Volkswagen představují atraktivní způsob, jak investovat do boomu elektromobilů.
Zavedená německá automobilka si stejně jako její kolegové uvědomuje, že budoucnost dopravy je elektrická. Protože Volkswagen vidí nápis na zdi, investuje velké prostředky do elektrifikace.Podívejme se, zda se společnosti podaří naplnit ambici stát se do roku 2025 předním výrobcem elektromobilů.Cíl společnosti Volkswagen do roku 2025Z 8,9 milionu vozů, které Volkswagen prodal v roce 2021, tvořily 5,1 % bateriové elektromobily . To bylo zhruba 452 900 vozů BEV. Pro představu, Tesla loni prodala přibližně 936 000 vozidel.Volkswagen si stanovil cíl, že do roku 2025 bude přibližně 20 % jeho prodaných vozů elektrických.Zdroj: UnsplashPřestože dodávky Volkswagenu v loňském roce ovlivnily problémy v dodavatelském řetězci, společnost dodala v roce 2020 9,3 milionu vozů a v roce 2019 téměř 11 milionů vozů. Její průměrná dodávka za poslední tři roky tak činila přibližně 9,7 milionu vozů. Za předpokladu, že nedojde k růstu celkových dodávek vozidel, by 20% podíl na základě tříletého průměru dodávek do roku 2025 stále činil 1,9 milionu vozidel BEV. To představuje čtyřnásobný nárůst oproti dodávkám BEV společnosti Volkswagen v roce 2021.Do roku 2030 chce společnost dále zvýšit prodej BEV na polovinu svého celkového prodeje. Kromě evropského trhu Volkswagen očekává, že část tohoto růstu bude pocházet z Číny. Modely ID.4 a ID.5 patří mezi nejprodávanější modely BEV značky Volkswagen. Automobilka plánuje v příštích letech pokračovat v uvádění nových elektrických modelů na trh.Chcete využít této příležitosti?Volkswagen plánuje masivní kapitálové investice a investice do výzkumu a vývoje, aby dosáhl svých cílů.Obrovské investice do elektromobilůVolkswagen provádí střednědobé plánování rozpočtu prostřednictvím svých plánovacích kol. V posledním kole PR70 vyčlenil na elektrifikaci 89 miliard eur.Zdroj: UnsplashTřetina z této částky, tedy 52 miliard eur, má být vynaložena výhradně na vozidla BEV a elektrifikaci. Přibližně 8 miliard eur je určeno na hybridní pohonné jednotky a zhruba 30 miliard eur je vyčleněno na vývoj softwaru a digitálních technologií.Volkswagen zvýšil očekávané investice do výzkumu a vývoje a kapitálové investice související s BEV a elektrifikací na 52 miliard eur z 35 miliard eur vyčleněných v předchozím plánovacím kole PR69.Automobilka očekává, že tyto investice jí pomohou dosáhnout do roku 2026 kapacity 3,5 milionu jednotek BEV.Zavedená značka dává Volkswagenu výhodu před novějšími konkurenty v oblasti elektromobilů. Pokud Volkswagen dokáže dodávat kvalitní elektromobily a zároveň udržet náklady na uzdě, nemusí být poptávka překážkou jeho růstu.S takovým úsilím, jaké společnost vynakládá na elektrifikaci, by se měla během několika let proměnit v předního výrobce elektromobilů. Celkově lze říci, že akcie společnosti Volkswagen představují atraktivní způsob, jak investovat do boomu elektromobilů.