Doufá, že si přes ni brzy zarezervujete i letenku a auto z půjčovny. V rámci pilotního programu, který letos zavádí ve Velké Británii, společnost přidává možnosti, jak si lidé mohou prostřednictvím její aplikace kupovat jízdenky na vlak, autobus a letadlo a rezervovat si auta k pronájmu. Pokud testování dopadne dobře, rozšíří program do dalších zemí.
Jde o další krok ve snaze Uberu proměnit se v „superaplikaci“. Následuje po zavedení nové sekce Explore ve vybraných amerických městech a možnosti objednat si taxi v New Yorku a San Franciscu.
Uber se nyní soustředí na doplňkové služby, které doplňují jeho hlavní činnost v oblasti sdílení jízd. Lidé si již objednávají jízdu Uberem na letiště, autobusové nádraží nebo vlakové nádraží. Dává tedy smysl nabídnout jim způsob, jak si koupit jízdenku na delší vzdálenost a zároveň si naplánovat jízdu na nádraží nebo letiště a zpět – to vše v aplikaci Uber.
Zdroj: Unsplash
Podobně argumentuje i Uber, který svým uživatelům umožňuje rezervace v restauracích nebo nákup vstupenek na akce – obě možnosti nyní nabízí v sekci Prozkoumat. Tyto služby dávají uživatelům více důvodů, proč aplikaci Uber otevřít. A je pravděpodobnější, že ji uživatelé budou používat pro své jízdy, pokud už aplikaci používají k něčemu jinému.
Uber se o tom přesvědčil, když sloučil své aplikace Mobilita a Jídlo. Čtvrtina prvních uživatelů služby Uber Eats pochází z oblasti jízd a 20 % prvních cestujících pochází z oblasti jídla. Přidáním dalších služeb – ať už je nabízí přímo, nebo funguje pouze jako zprostředkovatel rezervací – by měl Uber zvýšit zapojení celého svého ekosystému.
Co to znamená pro investory
V budoucnu by mohlo být možné si přes Uber zarezervovat celou dovolenou: letenky, hotely, rezervace v restauracích, aktivity a místní dopravu ke všemu. To by z Uberu udělalo spíše konkurenta Airbnb ( ABNB -0,09 % ) a Booking Holdings ( BKNG 0,56 % ) než dalším společnostem z oblasti gigekonomiky, jako jsou Lyft ( LYFT 0,39 % ) a DoorDash ( DASH -0,29 % ).
To je obzvláště pozoruhodné, protože tržní kapitalizace společností Airbnb a Booking Holdings dosahuje téměř 100 miliard dolarů. Pro srovnání, tržní kapitalizace společností Lyft a DoorDash činí 12, respektive 38 miliard dolarů. Tržní kapitalizace společnosti Uber je přibližně 63 miliard dolarů.
Trh online cestovních kanceláří je mnohem větší než trh se sdílením jízd nebo rozvozem jídla, takže úspěšná expanze do této oblasti by mohla Uberu poskytnout obrovskou podporu. Pro Uber by samozřejmě mohlo být obtížné ukrást podíl na trhu předním online cestovním kancelářím a platformám pro pronájem dovolených, ale jeho výhodou je, že již zaujímá prominentní pozici na obrazovkách chytrých telefonů desítek milionů lidí.
Pokud test nabídky letenek a železničních jízdenek ve Velké Británii funguje, měli by investoři věnovat pozornost komentáři vedení k tomuto segmentu. Zvláště užitečné by bylo, kdyby společnost rozčlenila údaje o těchto rezervacích, což by mohlo poskytnout určité informace těm, kteří by chtěli v budoucnu ocenit akcie přístupem „součtu částí“.
Například společnost DoorDash je oceněna na 0,9násobek svých hrubých rezervací. Společnost Lyft již hrubé rezervace nevykazuje, ale odhaduje se, že se obchoduje v poměru přibližně 1. Na základě těchto násobků je Uber nyní podhodnocený, ale ne nijak výrazně.
Zdroj: Canva
Důležité je, že Booking Holdings se obchoduje za přibližně 1,2násobek hrubých rezervací a Airbnb za více než 2násobek hrubých rezervací. To znamená, že přidání těchto typů podniků by pro Uber mohlo znamenat značný pákový efekt. A to dává smysl vzhledem k tomu, že bude fungovat jako platforma pro rezervaci letenek – což je podnikání s vysokou marží – místo toho, aby musel poskytovat služby přímo.
Lze očekávat, že úspěšný vstup na tyto nové trhy bude mít na akcie Uberu významný dopad a zvýší jejich násobek.
Doufá, že si přes ni brzy zarezervujete i letenku a auto z půjčovny. V rámci pilotního programu, který letos zavádí ve Velké Británii, společnost přidává možnosti, jak si lidé mohou prostřednictvím její aplikace kupovat jízdenky na vlak, autobus a letadlo a rezervovat si auta k pronájmu. Pokud testování dopadne dobře, rozšíří program do dalších zemí.Jde o další krok ve snaze Uberu proměnit se v „superaplikaci“. Následuje po zavedení nové sekce Explore ve vybraných amerických městech a možnosti objednat si taxi v New Yorku a San Franciscu.Uber se nyní soustředí na doplňkové služby, které doplňují jeho hlavní činnost v oblasti sdílení jízd. Lidé si již objednávají jízdu Uberem na letiště, autobusové nádraží nebo vlakové nádraží. Dává tedy smysl nabídnout jim způsob, jak si koupit jízdenku na delší vzdálenost a zároveň si naplánovat jízdu na nádraží nebo letiště a zpět – to vše v aplikaci Uber.Zdroj: UnsplashPodobně argumentuje i Uber, který svým uživatelům umožňuje rezervace v restauracích nebo nákup vstupenek na akce – obě možnosti nyní nabízí v sekci Prozkoumat. Tyto služby dávají uživatelům více důvodů, proč aplikaci Uber otevřít. A je pravděpodobnější, že ji uživatelé budou používat pro své jízdy, pokud už aplikaci používají k něčemu jinému.Uber se o tom přesvědčil, když sloučil své aplikace Mobilita a Jídlo. Čtvrtina prvních uživatelů služby Uber Eats pochází z oblasti jízd a 20 % prvních cestujících pochází z oblasti jídla. Přidáním dalších služeb – ať už je nabízí přímo, nebo funguje pouze jako zprostředkovatel rezervací – by měl Uber zvýšit zapojení celého svého ekosystému.Co to znamená pro investoryV budoucnu by mohlo být možné si přes Uber zarezervovat celou dovolenou: letenky, hotely, rezervace v restauracích, aktivity a místní dopravu ke všemu. To by z Uberu udělalo spíše konkurenta Airbnb a Booking Holdings než dalším společnostem z oblasti gigekonomiky, jako jsou Lyft a DoorDash .Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashTo je obzvláště pozoruhodné, protože tržní kapitalizace společností Airbnb a Booking Holdings dosahuje téměř 100 miliard dolarů. Pro srovnání, tržní kapitalizace společností Lyft a DoorDash činí 12, respektive 38 miliard dolarů. Tržní kapitalizace společnosti Uber je přibližně 63 miliard dolarů.Trh online cestovních kanceláří je mnohem větší než trh se sdílením jízd nebo rozvozem jídla, takže úspěšná expanze do této oblasti by mohla Uberu poskytnout obrovskou podporu. Pro Uber by samozřejmě mohlo být obtížné ukrást podíl na trhu předním online cestovním kancelářím a platformám pro pronájem dovolených, ale jeho výhodou je, že již zaujímá prominentní pozici na obrazovkách chytrých telefonů desítek milionů lidí.Pokud test nabídky letenek a železničních jízdenek ve Velké Británii funguje, měli by investoři věnovat pozornost komentáři vedení k tomuto segmentu. Zvláště užitečné by bylo, kdyby společnost rozčlenila údaje o těchto rezervacích, což by mohlo poskytnout určité informace těm, kteří by chtěli v budoucnu ocenit akcie přístupem „součtu částí“.Například společnost DoorDash je oceněna na 0,9násobek svých hrubých rezervací. Společnost Lyft již hrubé rezervace nevykazuje, ale odhaduje se, že se obchoduje v poměru přibližně 1. Na základě těchto násobků je Uber nyní podhodnocený, ale ne nijak výrazně.Zdroj: CanvaDůležité je, že Booking Holdings se obchoduje za přibližně 1,2násobek hrubých rezervací a Airbnb za více než 2násobek hrubých rezervací. To znamená, že přidání těchto typů podniků by pro Uber mohlo znamenat značný pákový efekt. A to dává smysl vzhledem k tomu, že bude fungovat jako platforma pro rezervaci letenek – což je podnikání s vysokou marží – místo toho, aby musel poskytovat služby přímo.Lze očekávat, že úspěšný vstup na tyto nové trhy bude mít na akcie Uberu významný dopad a zvýší jejich násobek.