čtvrtletí. Tržby dosáhly 1,17 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 152 %, zatímco analytici očekávali 1,1 miliardy dolarů. Mezitím zisk na akcii (EPS) dosáhl ztráty 28 centů, zatímco analytici odhadovali ztrátu 30 centů. Společnost XPeng je i nadále ztrátová, když vykázala čistou ztrátu 268,3 milionu USD, zatímco před rokem činila čistá ztráta 118,24 milionu USD.
Zatímco tržby a zisk na akcii překonaly odhady, výhled byl poněkud slabší a je příčinou dnešního poklesu akcií XPEV. Pojďme se podívat na podrobnosti.
Zdroj: Getty Images
Pro druhé čtvrtletí společnost očekává pokles tržeb v rozmezí 1,02 až 1,13 miliardy USD. Toto rozmezí je však nižší než odhad analytiků ve výši 1,25 miliardy USD. Kromě toho XPeng očekává ve 2. čtvrtletí 31 000 až 34 000 dodávek elektromobilů. To by znamenalo 22 000 až 25 000 dodávek během května a června. V dubnu dodala 9 002 elektromobilů. Dubnové dodávky společnosti XPeng předstihly konkurenční společnosti Nio (NYSE:NIO) a Li Auto (NYSE:LI).
V prvním čtvrtletí společnost dodala 34 561 elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o 159 %. Ve 4. čtvrtletí loňského roku dodala 41 751 vozidel. Investoři proto nejsou spokojeni s kvartálním zpomalením dodávek.
Společnost XPeng se v průběhu 1. čtvrtletí potýkala s množstvím protivětrů. V únoru loňského roku proběhl svátek čínského lunárního nového roku, který zpomalil prodeje, protože občané slavili s rodinou a přáteli. Kromě toho k dodávkám a logistice dodavatelského řetězce negativně přispěl i nárůst případů koronaviru v Číně a následné výluky.
Navzdory četným výzvám, které jsou před námi, se generální ředitel He Xiaopeng nadále těší na budoucí příležitosti společnosti XPeng. Komentoval to slovy: „Vynikající schopnost vlastního vývoje technologií a proaktivní řízení dodavatelského řetězce nám umožnily efektivněji řešit problémy dodavatelského řetězce. I nadále jsme přesvědčeni, že navzdory dopadům nedostatku polovodičů a COVID-19 rozšíříme svůj podíl na trhu.“
Rovněž uvedl, že „strategickým cílem“ společnosti XPeng je učinit pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS) bezpečnějšími a dostupnějšími pro běžné zákazníky. Cílem společnosti je vyvinout systém ADAS s „plným scénářem“, který bude vykazovat vysokou úroveň bezpečnosti. Kromě toho by generální ředitel rád využil úspor z rozsahu a pokračoval ve zlepšování provozní efektivity.
čtvrtletí. Tržby dosáhly 1,17 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 152 %, zatímco analytici očekávali 1,1 miliardy dolarů. Mezitím zisk na akcii dosáhl ztráty 28 centů, zatímco analytici odhadovali ztrátu 30 centů. Společnost XPeng je i nadále ztrátová, když vykázala čistou ztrátu 268,3 milionu USD, zatímco před rokem činila čistá ztráta 118,24 milionu USD.Zatímco tržby a zisk na akcii překonaly odhady, výhled byl poněkud slabší a je příčinou dnešního poklesu akcií XPEV. Pojďme se podívat na podrobnosti.Zdroj: Getty ImagesPro druhé čtvrtletí společnost očekává pokles tržeb v rozmezí 1,02 až 1,13 miliardy USD. Toto rozmezí je však nižší než odhad analytiků ve výši 1,25 miliardy USD. Kromě toho XPeng očekává ve 2. čtvrtletí 31 000 až 34 000 dodávek elektromobilů. To by znamenalo 22 000 až 25 000 dodávek během května a června. V dubnu dodala 9 002 elektromobilů. Dubnové dodávky společnosti XPeng předstihly konkurenční společnosti Nio a Li Auto .V prvním čtvrtletí společnost dodala 34 561 elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o 159 %. Ve 4. čtvrtletí loňského roku dodala 41 751 vozidel. Investoři proto nejsou spokojeni s kvartálním zpomalením dodávek.Společnost XPeng se v průběhu 1. čtvrtletí potýkala s množstvím protivětrů. V únoru loňského roku proběhl svátek čínského lunárního nového roku, který zpomalil prodeje, protože občané slavili s rodinou a přáteli. Kromě toho k dodávkám a logistice dodavatelského řetězce negativně přispěl i nárůst případů koronaviru v Číně a následné výluky.Navzdory četným výzvám, které jsou před námi, se generální ředitel He Xiaopeng nadále těší na budoucí příležitosti společnosti XPeng. Komentoval to slovy: „Vynikající schopnost vlastního vývoje technologií a proaktivní řízení dodavatelského řetězce nám umožnily efektivněji řešit problémy dodavatelského řetězce. I nadále jsme přesvědčeni, že navzdory dopadům nedostatku polovodičů a COVID-19 rozšíříme svůj podíl na trhu.“Rovněž uvedl, že „strategickým cílem“ společnosti XPeng je učinit pokročilé asistenční systémy řidiče bezpečnějšími a dostupnějšími pro běžné zákazníky. Cílem společnosti je vyvinout systém ADAS s „plným scénářem“, který bude vykazovat vysokou úroveň bezpečnosti. Kromě toho by generální ředitel rád využil úspor z rozsahu a pokračoval ve zlepšování provozní efektivity.Chcete využít této příležitosti?