a Mitsubishi Motors Corp. představily dvě nová elektrická miniauta a vsadily na to, že zákazníci přijmou bateriový pohon v oblíbené třídě malých a cenově dostupných japonských vozů.
Šéfové obou automobilek v pátek představili modely Nissan Sakura a Mitsubishi eK X EV, které představují klíčový krok do méně obsloužené části trhu s elektromobily, což by mohlo přispět k jejich širšímu rozšíření. Tyto dva malé, skříňové elektromobily se začnou prodávat v Japonsku letos v létě za zaváděcí cenu nižší než 15 000 USD (350 000 Kč).
Malá a cenově dostupná mini vozidla „kei“ jsou v Japonsku oblíbeným dopravním prostředkem, zejména mezi dělníky a rodinami žijícími mimo velká města, kde jsou úzké silnice a veřejná doprava je řídká. V roce 2020 tvořily v Japonsku více než třetinu registrací nových osobních automobilů.
Zdroj: Marklines
„To, co Nissan a Mitsubishi dělají, tak by to mělo být,“ řekl Takeši Mijao, analytik automobilové poradenské společnosti Carnorama, s odkazem na jejich automobilovou alianci, která zahrnuje také Renault SA a v posledních letech byla napjatá. „Tato technologie bude pro alianci přínosem.“
Vzhledem k tomu, že japonská vláda usiluje o to, aby země do roku 2050 dosáhla nulových čistých emisí, byl segment kei-automobilů zdůrazňován jako segment, který je obzvláště obtížné elektrifikovat. Představitelé průmyslu varovali, že přidání baterií do vozů kei by mohlo zvýšit jejich ceny mimo dosah tradičních kupujících.
Zdroj: Bloomberg
Podle Miyao by náklady na nákup kei elektromobilů měly nakonec klesnout na méně než 1,5 milionu jenů. Společné modely Nissanu a Mitsubishi se tomu docela blíží. Po započtení dotací začínají oba vozy na ceně kolem 1,8 milionu jenů. To je sice v dané kategorii dražší, ale japonské automobilky v posledních letech s přibývajícími funkcemi a bezpečnostními technologiemi ceny zvyšují.
Vozy vyvinuté společným podnikem NMKV Co. jsou vybaveny malými bateriemi s kapacitou 20 kilowatthodin, což jim dává „dostatečný dojezd pro každodenní potřeby“, uvedl na akci v Okayamě výkonný ředitel Nissanu Makoto Uchida. „Doufám, že mnoho zákazníků si bude moci vyzkoušet výhody, které mohou elektromobily nabídnout.“
Další automobilky, včetně Honda Motor Co. a Daihatsu Motor Co, jednotky Toyota Motor Corp., připravují plány na uvedení svých vlastních elektrických mini modelů během několika příštích let, což by mohlo urychlit relativně pomalé zavádění elektrických vozidel v Japonsku.
Nissan a Mitsubishi budou první na řadě. Podle Miyao z Carnoramy přijetí jejich elektrických vozů kei naznačí, jak se bude dařit ostatním automobilkám v éře elektrifikovaných miniautomobilů.
a Mitsubishi Motors Corp. představily dvě nová elektrická miniauta a vsadily na to, že zákazníci přijmou bateriový pohon v oblíbené třídě malých a cenově dostupných japonských vozů.Šéfové obou automobilek v pátek představili modely Nissan Sakura a Mitsubishi eK X EV, které představují klíčový krok do méně obsloužené části trhu s elektromobily, což by mohlo přispět k jejich širšímu rozšíření. Tyto dva malé, skříňové elektromobily se začnou prodávat v Japonsku letos v létě za zaváděcí cenu nižší než 15 000 USD .Malá a cenově dostupná mini vozidla „kei“ jsou v Japonsku oblíbeným dopravním prostředkem, zejména mezi dělníky a rodinami žijícími mimo velká města, kde jsou úzké silnice a veřejná doprava je řídká. V roce 2020 tvořily v Japonsku více než třetinu registrací nových osobních automobilů.Zdroj: Marklines„To, co Nissan a Mitsubishi dělají, tak by to mělo být,“ řekl Takeši Mijao, analytik automobilové poradenské společnosti Carnorama, s odkazem na jejich automobilovou alianci, která zahrnuje také Renault SA a v posledních letech byla napjatá. „Tato technologie bude pro alianci přínosem.“Vzhledem k tomu, že japonská vláda usiluje o to, aby země do roku 2050 dosáhla nulových čistých emisí, byl segment kei-automobilů zdůrazňován jako segment, který je obzvláště obtížné elektrifikovat. Představitelé průmyslu varovali, že přidání baterií do vozů kei by mohlo zvýšit jejich ceny mimo dosah tradičních kupujících.Zdroj: Bloomberg Podle Miyao by náklady na nákup kei elektromobilů měly nakonec klesnout na méně než 1,5 milionu jenů. Společné modely Nissanu a Mitsubishi se tomu docela blíží. Po započtení dotací začínají oba vozy na ceně kolem 1,8 milionu jenů. To je sice v dané kategorii dražší, ale japonské automobilky v posledních letech s přibývajícími funkcemi a bezpečnostními technologiemi ceny zvyšují.Vozy vyvinuté společným podnikem NMKV Co. jsou vybaveny malými bateriemi s kapacitou 20 kilowatthodin, což jim dává „dostatečný dojezd pro každodenní potřeby“, uvedl na akci v Okayamě výkonný ředitel Nissanu Makoto Uchida. „Doufám, že mnoho zákazníků si bude moci vyzkoušet výhody, které mohou elektromobily nabídnout.“Chcete využít této příležitosti?Další automobilky, včetně Honda Motor Co. a Daihatsu Motor Co, jednotky Toyota Motor Corp., připravují plány na uvedení svých vlastních elektrických mini modelů během několika příštích let, což by mohlo urychlit relativně pomalé zavádění elektrických vozidel v Japonsku.Nissan a Mitsubishi budou první na řadě. Podle Miyao z Carnoramy přijetí jejich elektrických vozů kei naznačí, jak se bude dařit ostatním automobilkám v éře elektrifikovaných miniautomobilů.
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...