Snap snížil čtvrtletní odhad. Co to může znamenat pro odvětví digitální reklamy
Trh se v úterý trochu rozčílil poté, co společnost Snap (SNAP) zveřejnila zprávu 8-K, ve které uvedla, že kvůli makroekonomickým obavám nesplní svůj výhled tržeb za druhé čtvrtletí.
Zde je informace o tom, co společnost Snap v dopise uvedla a co by to mohlo znamenat pro odvětví digitální reklamy a akciový trh obecně.
V pondělním dopise zaměstnancům generální ředitel Evan Spiegel uvedl, že společnost pravděpodobně nesplní odhad tržeb za druhé čtvrtletí, který zveřejnila před měsícem. Na vině jsou zhoršující se makroekonomické podmínky způsobené inflací, problémy v dodavatelském řetězci a válka na Ukrajině.
Zdroj: Shutterstock
Snap, podobně jako další sociální média a spotřebitelské internetové firmy, provozuje ve své aplikaci digitální reklamu. Problémy v dodavatelském řetězci na ni nemají přímý dopad, ale pokud obchodníci a další společnosti nebudou schopni dostat zboží k zákazníkům nebo bude klesat poptávka spotřebitelů (nebo obojí), bude inzerci výrobků a služeb vyhledávat méně lidí. Tento efekt druhého řádu v současné době poškozuje růst společnosti Snap.
V dopise se uvádí, že společnost Snap s největší pravděpodobností meziročně zvýší své tržby, ale nedosáhne 20 až 25 %, jak uvedla před měsícem. Tato rychlá změna očekávání způsobila, že investoři začali akcie Snapu vnímat medvědí náladou, což v úterý způsobilo pokles akcií o 43 % (to není překlep).
Co by to mohlo znamenat pro kolegy a trh obecně?
Odvětví digitální reklamy je jedním z největších a nejrychleji rostoucích na světě. Oblíbené společnosti investorů, jako jsou Meta Platforms, The Trade Desk a Roku, mají obchodní modely, které obsluhují část tohoto trhu. Všechny tři tyto akcie se v úterý propadly o více než 5 %, přičemž akcie společností The Trade Desk a Roku klesly o více než 10 %, a to kvůli reakci na zprávy o společnosti Snap.
Statista odhaduje, že v roce 2022 bude na digitální reklamu vynaloženo 566 miliard dolarů a do roku 2025 se předpokládá nárůst na více než 700 miliard dolarů. Pokud se tato čísla sníží kvůli zhoršující se ekonomice, bude to znamenat velký zásah do potenciálu růstu zisků amerického akciového trhu. To by mohlo být katalyzátorem, který srazí ceny akcií.
Společnost Snap tvoří jen malou část trhu s digitální reklamou, jejíž příjmy za posledních 12 měsíců dosáhly 4,4 miliardy dolarů. Je však možné, že výdaje spolu korelují, což znamená, že prognóza příjmů, která byla uvedena na konci prvního čtvrtletí, mohla být pro společnosti jako The Trade Desk, Roku, Meta Platforms a další poněkud optimistická. To s jistotou zjistíme v průběhu několika následujících čtvrtletí.
Příliš se tím nezatěžujte
I když jsou revidované pokyny společnosti Snap varovným signálem pro trh s digitální reklamou, pokud jste investorem do některého z těchto podniků, příliš bych se neznepokojoval. Jistě, jejich finanční výsledky by mohly být na několik čtvrtletí nebo i déle poškozeny, což by mohlo krátkodobě vést k poklesu akcií. Pokud však těmto podnikům věříte a plánujete držet jejich akcie více než deset let, rok či dva zpomalení růstu pro vás neznamená rozbití teze.
Zdroj: Getty Images
Je také možné, že Snap představuje ojedinělý případ. Tyto společnosti nejsou kopiemi jedna druhé, takže to, že jedna z nich zaznamenává oslabení poptávky, nezaručuje, že se to ve stejné míře děje i u druhé. Je možné, že se za několik čtvrtletí ohlédneme zpět a budeme si myslet, že všechny tyto prodeje byly jen přehnanou reakcí na špatné čtvrtletí jedné společnosti, což způsobilo tento šum volatility, který měli dlouhodobí investoři prostě ignorovat.
Zde je informace o tom, co společnost Snap v dopise uvedla a co by to mohlo znamenat pro odvětví digitální reklamy a akciový trh obecně.V pondělním dopise zaměstnancům generální ředitel Evan Spiegel uvedl, že společnost pravděpodobně nesplní odhad tržeb za druhé čtvrtletí, který zveřejnila před měsícem. Na vině jsou zhoršující se makroekonomické podmínky způsobené inflací, problémy v dodavatelském řetězci a válka na Ukrajině.Zdroj: ShutterstockSnap, podobně jako další sociální média a spotřebitelské internetové firmy, provozuje ve své aplikaci digitální reklamu. Problémy v dodavatelském řetězci na ni nemají přímý dopad, ale pokud obchodníci a další společnosti nebudou schopni dostat zboží k zákazníkům nebo bude klesat poptávka spotřebitelů , bude inzerci výrobků a služeb vyhledávat méně lidí. Tento efekt druhého řádu v současné době poškozuje růst společnosti Snap.V dopise se uvádí, že společnost Snap s největší pravděpodobností meziročně zvýší své tržby, ale nedosáhne 20 až 25 %, jak uvedla před měsícem. Tato rychlá změna očekávání způsobila, že investoři začali akcie Snapu vnímat medvědí náladou, což v úterý způsobilo pokles akcií o 43 % .Odvětví digitální reklamy je jedním z největších a nejrychleji rostoucích na světě. Oblíbené společnosti investorů, jako jsou Meta Platforms, The Trade Desk a Roku, mají obchodní modely, které obsluhují část tohoto trhu. Všechny tři tyto akcie se v úterý propadly o více než 5 %, přičemž akcie společností The Trade Desk a Roku klesly o více než 10 %, a to kvůli reakci na zprávy o společnosti Snap.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: GettymagesStatista odhaduje, že v roce 2022 bude na digitální reklamu vynaloženo 566 miliard dolarů a do roku 2025 se předpokládá nárůst na více než 700 miliard dolarů. Pokud se tato čísla sníží kvůli zhoršující se ekonomice, bude to znamenat velký zásah do potenciálu růstu zisků amerického akciového trhu. To by mohlo být katalyzátorem, který srazí ceny akcií.Společnost Snap tvoří jen malou část trhu s digitální reklamou, jejíž příjmy za posledních 12 měsíců dosáhly 4,4 miliardy dolarů. Je však možné, že výdaje spolu korelují, což znamená, že prognóza příjmů, která byla uvedena na konci prvního čtvrtletí, mohla být pro společnosti jako The Trade Desk, Roku, Meta Platforms a další poněkud optimistická. To s jistotou zjistíme v průběhu několika následujících čtvrtletí.I když jsou revidované pokyny společnosti Snap varovným signálem pro trh s digitální reklamou, pokud jste investorem do některého z těchto podniků, příliš bych se neznepokojoval. Jistě, jejich finanční výsledky by mohly být na několik čtvrtletí nebo i déle poškozeny, což by mohlo krátkodobě vést k poklesu akcií. Pokud však těmto podnikům věříte a plánujete držet jejich akcie více než deset let, rok či dva zpomalení růstu pro vás neznamená rozbití teze.Zdroj: Getty ImagesJe také možné, že Snap představuje ojedinělý případ. Tyto společnosti nejsou kopiemi jedna druhé, takže to, že jedna z nich zaznamenává oslabení poptávky, nezaručuje, že se to ve stejné míře děje i u druhé. Je možné, že se za několik čtvrtletí ohlédneme zpět a budeme si myslet, že všechny tyto prodeje byly jen přehnanou reakcí na špatné čtvrtletí jedné společnosti, což způsobilo tento šum volatility, který měli dlouhodobí investoři prostě ignorovat.