Akcie SNAP šokovaly trh, ale situace není tak hrozná, jak se může zdát
Akcie společnosti Snap (NYSE:SNAP) se nedávno propadly po varování ohledně výhledu jejího podnikání. Akcie se po tomto zveřejnění propadly o více než 40 %, čímž se jejich ztráty za posledních 12 měsíců rozšířily na celkových 75 %.
Investor mohl za akcie SNAP v prosinci 2017 zaplatit 15 USD za akcii a pokud by je držel po celou dobu, získal by až do dnešního dne nulový výnos ze své investice. Je to pozoruhodné.
Zdroj: Shutterstock
Za stejné období společnost Snap zčtyřnásobila své tržby a dramaticky zvýšila ziskové marže, přesto si akcie nedokázala své zisky udržet.
Částečně je to způsobeno širšími makroekonomickými trendy. Investoři se v souvislosti s inflací a rostoucími úrokovými sazbami zbavují růstových akcií. Přesto, jak se společnosti Snap podařilo klesnout tak rychle a tak silně?
Náhlé zpomalení
Aby bylo jasno, snížený výhled společnosti Snap si určitě zasloužil určitý výprodej. Proč se však akcie SNAP propadly o 43 % během jediné obchodní seance. Zdá se, že to bylo z velké části způsobeno varováním před jejími reklamními výsledky.
Společnost Snap to řekla na rovinu: „Od 21. dubna 2022, kdy jsme vydali pokyny, se makroekonomické prostředí zhoršilo ještě více a rychleji, než jsme předpokládali.“ V dubnu společnost předpokládala růst tržeb o 20-25 % a vyrovnané až mírně kladné výsledky EBITDA do budoucna.
Nyní se však čísla dostanou níže než na spodní hranici těchto rozmezí. Společnost také investorům oznámila, že vzhledem ke zpomalení růstu reklamního byznysu zpomalí nábor zaměstnanců.
Revize výhledu společnosti směrem dolů pouhý měsíc po vydání předchozích pokynů nevypadá zrovna nejlépe. Je pochopitelné, proč jsou obchodníci i analytici tímto obratem událostí rozladěni. Je to však přehnaná reakce.
Zdroj: Shutterstock
Při této ceně se akcie SNAP prodávají na stejné úrovni jako v dubnu 2020. Jistě, krátkodobý uživatelský a reklamní impulz společnosti Snap z období, kdy zůstala doma, se vyčerpal. Je však situace nyní stejně špatná jako v době největší pandemie? Pravděpodobně ne.
Na začátku roku 2020 společnost Snap produkovala čtvrtletní tržby ve výši přibližně 500 milionů dolarů. V současnosti společnost Snap generuje o něco více než 1,0 miliardy dolarů za čtvrtletí. To je dvojnásobek. V prosinci 2021 společnost také poprvé dosáhla zisku na bázi čistého zisku, zatímco ještě v roce 2020 byla trvale ztrátová. Přesto se dnes akcie prodávají za stejnou cenu jako tehdy, kdy byla společnost mnohem menší a méně úspěšná.
Snap se také může stát cílem převzetí, pokud akcie zůstanou na nízkých úrovních. Elon Musk koneckonců přišel s velkou nabídkou na Twitter (NYSE:TWTR). Snap se svými mnohem rychlejšími příjmy a růstem počtu uživatelů v posledních letech by se mohl zdát jako krádež pro většího konkurenta, který by chtěl vybudovat svůj dosah na trhu s mladším publikem.
Je těžké koupit akcie, které se tak rychle propadly. Může se zdát, že základní obchod musí být rozbitý, když se akcie takto prudce prodávají.
Nicméně je těžké vidět něco tak špatného právě na společnosti Snap. Zpomalení reklamy, které postihlo společnost Snap, zasáhlo i její přímé kolegy ze sociálních médií. Vzhledem k tomu, že akcie od začátku roku poklesly o téměř 70 %, akcie SNAP si za současné zpomalení vytrpěly dost a měly by se dočkat úlevné rallye.
Akcie SNAP šokovaly trh, ale situace není tak hrozná, jak se může zdát
Akcie společnosti Snap se nedávno propadly po varování ohledně výhledu jejího podnikání. Akcie se po tomto zveřejnění propadly o více než 40 %, čímž se jejich ztráty za posledních 12 měsíců rozšířily na celkových 75 %.
Investor mohl za akcie SNAP v prosinci 2017 zaplatit 15 USD za akcii a pokud by je držel po celou dobu, získal by až do dnešního dne nulový výnos ze své investice. Je to pozoruhodné.
Zdroj: Shutterstock
Za stejné období společnost Snap zčtyřnásobila své tržby a dramaticky zvýšila ziskové marže, přesto si akcie nedokázala své zisky udržet.
Částečně je to způsobeno širšími makroekonomickými trendy. Investoři se v souvislosti s inflací a rostoucími úrokovými sazbami zbavují růstových akcií. Přesto, jak se společnosti Snap podařilo klesnout tak rychle a tak silně?
Aby bylo jasno, snížený výhled společnosti Snap si určitě zasloužil určitý výprodej. Proč se však akcie SNAP propadly o 43 % během jediné obchodní seance. Zdá se, že to bylo z velké části způsobeno varováním před jejími reklamními výsledky.Chcete využít této příležitosti?
Společnost Snap to řekla na rovinu: „Od 21. dubna 2022, kdy jsme vydali pokyny, se makroekonomické prostředí zhoršilo ještě více a rychleji, než jsme předpokládali.“ V dubnu společnost předpokládala růst tržeb o 20-25 % a vyrovnané až mírně kladné výsledky EBITDA do budoucna.
Nyní se však čísla dostanou níže než na spodní hranici těchto rozmezí. Společnost také investorům oznámila, že vzhledem ke zpomalení růstu reklamního byznysu zpomalí nábor zaměstnanců.
Revize výhledu společnosti směrem dolů pouhý měsíc po vydání předchozích pokynů nevypadá zrovna nejlépe. Je pochopitelné, proč jsou obchodníci i analytici tímto obratem událostí rozladěni. Je to však přehnaná reakce.
Zdroj: Shutterstock
Při této ceně se akcie SNAP prodávají na stejné úrovni jako v dubnu 2020. Jistě, krátkodobý uživatelský a reklamní impulz společnosti Snap z období, kdy zůstala doma, se vyčerpal. Je však situace nyní stejně špatná jako v době největší pandemie? Pravděpodobně ne.
Na začátku roku 2020 společnost Snap produkovala čtvrtletní tržby ve výši přibližně 500 milionů dolarů. V současnosti společnost Snap generuje o něco více než 1,0 miliardy dolarů za čtvrtletí. To je dvojnásobek. V prosinci 2021 společnost také poprvé dosáhla zisku na bázi čistého zisku, zatímco ještě v roce 2020 byla trvale ztrátová. Přesto se dnes akcie prodávají za stejnou cenu jako tehdy, kdy byla společnost mnohem menší a méně úspěšná.
Snap se také může stát cílem převzetí, pokud akcie zůstanou na nízkých úrovních. Elon Musk koneckonců přišel s velkou nabídkou na Twitter . Snap se svými mnohem rychlejšími příjmy a růstem počtu uživatelů v posledních letech by se mohl zdát jako krádež pro většího konkurenta, který by chtěl vybudovat svůj dosah na trhu s mladším publikem.
Je těžké koupit akcie, které se tak rychle propadly. Může se zdát, že základní obchod musí být rozbitý, když se akcie takto prudce prodávají.
Nicméně je těžké vidět něco tak špatného právě na společnosti Snap. Zpomalení reklamy, které postihlo společnost Snap, zasáhlo i její přímé kolegy ze sociálních médií. Vzhledem k tomu, že akcie od začátku roku poklesly o téměř 70 %, akcie SNAP si za současné zpomalení vytrpěly dost a měly by se dočkat úlevné rallye.
Společnost Shopify (SHOP), která kdysi začínala jako jednoduché řešení pro malé podnikatele prodávající online, se postupně proměňuje ve strategickou infrastrukturu...