Spiegelova poznámka 23. května nabourala celý internetový sektor. Pinterest (NYSE:PINS) se propadl o téměř 24 %, Meta Platforms (NASDAQ:FB) o více než 7 % a dokonce i mocný Alphabet (NASDAQ:GOOG, NASDAQ:GOOGL), mateřská společnost Google, ztratil 5 %.
Byl to skutečně špatný den na psích dostizích.
Zdroj: Shutterstock
Ale je Snap skutečně pes? I při ceně 14 dolarů za akcii z 25. května se prodává za téměř šestinásobek loňských tržeb ve výši 4,1 miliardy dolarů. A co je ještě důležitější, je stále ztrátová. Možná je to v pořádku pro společnost, která roste o 50 % ročně. Ale pokud tomu tak není – a Spiegel přiznává, že tomu tak není -, je to neomluvitelné.
Snap Snapchat byl vyvinut v roce 2011 jako bezprostřednější verze Facebooku, jen s mizejícím inkoustem. Myšlenka spočívala v tom, že zprávy a obrázky budou k dispozici pouze po krátkou dobu a poté budou vymazány.
Když se z něj stala meta platforma, Facebook nakonec vše okopíroval u svého WhatsAppu, včetně té mizející části. To, co Snap udrželo ve hře, bylo všeobecné rozčarování z Facebooku. Spiegel byl vnímán jako mladší a modernější Mark Zuckerberg.
Snapchat je však také otevřený zneužití. Drogoví dealeři jej používali ke špehování svých obětí. Uživatelé ji zažalovali za skenování obličejů bez povolení. Muž z Missouri, který ho používal ke zveřejňování svých fotografií se zbraněmi a drogami, míří do vězení.
A co hůř, varování před růstem Snapu se může týkat celého odvětví. Pokud se zpomaluje prodej reklamy, pak se zpomaluje i ekonomika. Podle analytiků Bank of America se tak ekonomika řítí z útesu do recese. „Inflace způsobuje recesi,“ napsala banka. (Žil jsem v sedmdesátých letech. Za Carterovy vlády byl hospodářský růst v průměru vyšší než 3 %).
Zdroj: Canva
Větším problémem Snapu je, že je to poník na jedno použití, aplikace pro sdílení obrázků a krátkých videí.
Snapchat se snaží rozvíjet pomocí hardwarových produktů, jako jsou brýle Spectacles, sada slunečních brýlí pro pořizování obrázků, a Pixy, dron pro pořizování obrázků. Stále se však jedná o komunikační společnost založenou na reklamách – vyfoťte se, sdílejte obrázek a nechte ho zmizet.
Snap se nyní snaží přesvědčit Wall Street, že může být nákupní aplikací… e-commerce hrou. Býci Snapu trvají na tom, že společnost byla v roce 2018 také ponechána napospas smrti, ale akcie se odrazily ode dna. A počet uživatelů Snapchatu stále roste.
Na výroční vývojářské konferenci společnosti Snap její vedení prezentovalo svou společnost jako hru na rozšířenou realitu. Snap umožňuje vývojářům proměnit svá krátká videa v prodejní prezentace. Přináší své nástroje na festivaly, kde mohou návštěvníci koncertů vytvářet sdílené zážitky.
To přivedlo lovce výhodných nabídek zpět na svou stranu. Možná to teď vypadá špatně, ale reklama se odrazí ode dna, myslí si tito kupci a akcie jsou za poloviční cenu.
Nikdy jsem nebyl fanouškem akcií společnosti Snap. Růst společnosti Snap závisel na nestálém spotřebitelském sektoru.
Její nástroje a hardware by se daly využít v podnikání, pro identifikaci výrobních nedostatků a úzkých míst v zásobování. Nadále propásla příležitosti ve prospěch věčného mládí ve věčném teď.
Akcie společnosti Snap se nyní prodávají téměř o 40 % levněji než při svém IPO v roce 2017. Při použití metrik býčího trhu má působivé ukazatele v růstu počtu uživatelů a příjmů. Jejím problémem je nedostatek zisků a konec býčího trhu. Dokonce i v roce 2021, svém nejlepším roce, vygenerovala pouhých 272 milionů dolarů volného peněžního toku. Provozní cash flow za březnové čtvrtletí bylo silné, ale Snap právě oznámil, že směřuje dolů.
Odhaduji, že Snap by mohla převzít nějaká větší společnost za nižší cenu, než za jakou se obchoduje nyní.
Spiegelova poznámka 23. května nabourala celý internetový sektor. Pinterest se propadl o téměř 24 %, Meta Platforms o více než 7 % a dokonce i mocný Alphabet , mateřská společnost Google, ztratil 5 %.Byl to skutečně špatný den na psích dostizích.Zdroj: ShutterstockAle je Snap skutečně pes? I při ceně 14 dolarů za akcii z 25. května se prodává za téměř šestinásobek loňských tržeb ve výši 4,1 miliardy dolarů. A co je ještě důležitější, je stále ztrátová. Možná je to v pořádku pro společnost, která roste o 50 % ročně. Ale pokud tomu tak není – a Spiegel přiznává, že tomu tak není -, je to neomluvitelné.Snap Snapchat byl vyvinut v roce 2011 jako bezprostřednější verze Facebooku, jen s mizejícím inkoustem. Myšlenka spočívala v tom, že zprávy a obrázky budou k dispozici pouze po krátkou dobu a poté budou vymazány.Když se z něj stala meta platforma, Facebook nakonec vše okopíroval u svého WhatsAppu, včetně té mizející části. To, co Snap udrželo ve hře, bylo všeobecné rozčarování z Facebooku. Spiegel byl vnímán jako mladší a modernější Mark Zuckerberg.Snapchat je však také otevřený zneužití. Drogoví dealeři jej používali ke špehování svých obětí. Uživatelé ji zažalovali za skenování obličejů bez povolení. Muž z Missouri, který ho používal ke zveřejňování svých fotografií se zbraněmi a drogami, míří do vězení.Chcete využít této příležitosti?A co hůř, varování před růstem Snapu se může týkat celého odvětví. Pokud se zpomaluje prodej reklamy, pak se zpomaluje i ekonomika. Podle analytiků Bank of America se tak ekonomika řítí z útesu do recese. „Inflace způsobuje recesi,“ napsala banka. .Zdroj: CanvaVětším problémem Snapu je, že je to poník na jedno použití, aplikace pro sdílení obrázků a krátkých videí.Snapchat se snaží rozvíjet pomocí hardwarových produktů, jako jsou brýle Spectacles, sada slunečních brýlí pro pořizování obrázků, a Pixy, dron pro pořizování obrázků. Stále se však jedná o komunikační společnost založenou na reklamách – vyfoťte se, sdílejte obrázek a nechte ho zmizet.Snap se nyní snaží přesvědčit Wall Street, že může být nákupní aplikací… e-commerce hrou. Býci Snapu trvají na tom, že společnost byla v roce 2018 také ponechána napospas smrti, ale akcie se odrazily ode dna. A počet uživatelů Snapchatu stále roste.Na výroční vývojářské konferenci společnosti Snap její vedení prezentovalo svou společnost jako hru na rozšířenou realitu. Snap umožňuje vývojářům proměnit svá krátká videa v prodejní prezentace. Přináší své nástroje na festivaly, kde mohou návštěvníci koncertů vytvářet sdílené zážitky.To přivedlo lovce výhodných nabídek zpět na svou stranu. Možná to teď vypadá špatně, ale reklama se odrazí ode dna, myslí si tito kupci a akcie jsou za poloviční cenu.Nikdy jsem nebyl fanouškem akcií společnosti Snap. Růst společnosti Snap závisel na nestálém spotřebitelském sektoru.Její nástroje a hardware by se daly využít v podnikání, pro identifikaci výrobních nedostatků a úzkých míst v zásobování. Nadále propásla příležitosti ve prospěch věčného mládí ve věčném teď.Akcie společnosti Snap se nyní prodávají téměř o 40 % levněji než při svém IPO v roce 2017. Při použití metrik býčího trhu má působivé ukazatele v růstu počtu uživatelů a příjmů. Jejím problémem je nedostatek zisků a konec býčího trhu. Dokonce i v roce 2021, svém nejlepším roce, vygenerovala pouhých 272 milionů dolarů volného peněžního toku. Provozní cash flow za březnové čtvrtletí bylo silné, ale Snap právě oznámil, že směřuje dolů.Odhaduji, že Snap by mohla převzít nějaká větší společnost za nižší cenu, než za jakou se obchoduje nyní.