Výprodej akcií společnosti Spotify: skutečnost v pozadí titulků
Čtvrtletní zprávy společnosti Spotify (SPOT) jsou skvělým příkladem toho, proč by se investoři měli hlouběji zajímat o úplné zprávy společností a nesoustředit se pouze na drastické titulky.
Tato společnost je totiž jednou z těch, u kterých se ve dnech, kdy se zveřejňují výsledky, záměrně vyhýbám zprávám, abych se mohl podívat na výsledky a udělat si vlastní úsudek dříve, než si přečtu, co si myslí zbytek trhu.
V prvním čtvrtletí roku 2022 jsem očekával pokračující stabilní růst v hudebním a předplatitelském byznysu Spotify, větší růst v podcastingu, silný růst tržeb a zlepšující se marže v reklamním byznysu. Dlouhodobě si myslím, že růstový potenciál společnosti bude pramenit ze spárování tvůrců s posluchači a ze servírování relevantních reklam nebo atraktivních nabídek předplatného, a proto jsem zvolil tyto metriky. Zde je to, co jsem viděl ze zprávy o výsledcích společnosti Spotify.
Zdroj: Getty Images
Reklama je pro Spotify klíčová
Společnost Spotify je na reklamním trhu stále relativně nováčkem a je pro ni klíčové, aby začala růst a rozšiřovat marže. Rozhodující je také zohlednit pozadí slabých výdajů na reklamu a změny v transparentnosti sledování uživatelů ze strany společnosti Apple (AAPL), které krátkodobě poškodí její monetizaci, stejně jako u všech ostatních streamovacích společností založených na reklamě.
Je povzbudivé, že počet měsíčních aktivních uživatelů Spotify podporovaných reklamou meziročně vzrostl o 21 % na 252 milionů a příjmy z reklamy vyskočily o 31 % na 282 milionů eur. Příjmy na zákazníka činily ve čtvrtletí jen 1,12 eura ve srovnání s 13,07 eura na prémiového zákazníka.
V současné době jsou výdaje na reklamu celkově pod tlakem, takže je pozitivní, že Spotify zvyšuje příjmy z reklamy na uživatele a zároveň rozšiřuje svou uživatelskou základnu.
Co se týče marží, nebyly zprávy tak povzbudivé. Po pozitivním trendu po většinu loňského roku dosáhla hrubá marže služby Spotify podporované reklamou záporné hodnoty 1,5 %, což představuje pokles o 584 bazických bodů oproti předchozímu roku. Vedení společnosti uvedlo, že to bylo částečně způsobeno sezónností a dodatečnými náklady na podcasting, které jsou zahrnuty do reklamního byznysu, ale i tak se jednalo o neuspokojivý výsledek.
Zdroj: Canva
Prémiové služby a Rusko
Dalšími dvěma významnými trendy v 1. čtvrtletí bylo, že prémiová uživatelská základna streamera vzrostla o 15 % na 182 milionů, včetně 1,5 milionu ztracených zákazníků v Rusku. Vedení očekává, že druhé čtvrtletí skončí se 187 miliony prémiových předplatitelů, a to i po započtení dalších 600 000, kteří budou odpojeni v Rusku.
Tento 15% nárůst v prvním čtvrtletí je skvělé číslo růstu a vypadá to, že vedení očekává, že v příštím čtvrtletí se pro prémiové služby rozhodne více zákazníků. Dokud bude Spotify schopno tlačit nahoru kanál příjmů, bude růst i nadále.
Sečteno a podtrženo
Spotify má jistě protivítr – negativní dopad odchodu z Ruska, zpomalení výdajů na reklamu, náročnou ekonomiku a tvrdou konkurenci v oblasti hudby a podcastů. Zákazníci samozřejmě posuzují, za kolik předplatného streamování jsou ochotni platit.
Zdroj: Getty Images
Ale i s ohledem na tyto okolnosti společnost oznámila:
Měsíční počet aktivních uživatelů vzrostl o 19 %, včetně 15% nárůstu prémiových předplatitelů.
Příjmy vzrostly o 24 %, včetně 31% nárůstu příjmů z reklamy.
Hrubá zisková marže se mírně snížila na 25,2 %, částečně kvůli velkým investicím do podcastového obsahu a infrastruktury.
Čistý zisk činil 131 milionů eur, tedy 0,21 eura na akcii.
Volný peněžní tok ve výši 22 milionů eur za čtvrtletí.
Společnost Spotify roste dvouciferným procentem, je zisková a investuje do podcastingu, který by mohl být velkou součástí jejího budoucího finančního úspěchu. Líbí se mi, kam společnost směřuje, i její vývoj zisků, i když trh nebyl tento týden s jejími výsledky spokojen a poslal její akcie dolů.
Někdy pomůže udělat krok zpět a prohlédnout si výsledky společností novýma očima, než vycházet z názorů analytiků jako z měřítka. Podíváme-li se na věc s nadhledem nyní, vypadají výsledky společnosti Shopify za 1. čtvrtletí na dnešním trhu docela solidně.
Tato společnost je totiž jednou z těch, u kterých se ve dnech, kdy se zveřejňují výsledky, záměrně vyhýbám zprávám, abych se mohl podívat na výsledky a udělat si vlastní úsudek dříve, než si přečtu, co si myslí zbytek trhu.V prvním čtvrtletí roku 2022 jsem očekával pokračující stabilní růst v hudebním a předplatitelském byznysu Spotify, větší růst v podcastingu, silný růst tržeb a zlepšující se marže v reklamním byznysu. Dlouhodobě si myslím, že růstový potenciál společnosti bude pramenit ze spárování tvůrců s posluchači a ze servírování relevantních reklam nebo atraktivních nabídek předplatného, a proto jsem zvolil tyto metriky. Zde je to, co jsem viděl ze zprávy o výsledcích společnosti Spotify.Zdroj: Getty ImagesReklama je pro Spotify klíčováSpolečnost Spotify je na reklamním trhu stále relativně nováčkem a je pro ni klíčové, aby začala růst a rozšiřovat marže. Rozhodující je také zohlednit pozadí slabých výdajů na reklamu a změny v transparentnosti sledování uživatelů ze strany společnosti Apple , které krátkodobě poškodí její monetizaci, stejně jako u všech ostatních streamovacích společností založených na reklamě.Je povzbudivé, že počet měsíčních aktivních uživatelů Spotify podporovaných reklamou meziročně vzrostl o 21 % na 252 milionů a příjmy z reklamy vyskočily o 31 % na 282 milionů eur. Příjmy na zákazníka činily ve čtvrtletí jen 1,12 eura ve srovnání s 13,07 eura na prémiového zákazníka.V současné době jsou výdaje na reklamu celkově pod tlakem, takže je pozitivní, že Spotify zvyšuje příjmy z reklamy na uživatele a zároveň rozšiřuje svou uživatelskou základnu.Co se týče marží, nebyly zprávy tak povzbudivé. Po pozitivním trendu po většinu loňského roku dosáhla hrubá marže služby Spotify podporované reklamou záporné hodnoty 1,5 %, což představuje pokles o 584 bazických bodů oproti předchozímu roku. Vedení společnosti uvedlo, že to bylo částečně způsobeno sezónností a dodatečnými náklady na podcasting, které jsou zahrnuty do reklamního byznysu, ale i tak se jednalo o neuspokojivý výsledek.Zdroj: CanvaPrémiové služby a RuskoDalšími dvěma významnými trendy v 1. čtvrtletí bylo, že prémiová uživatelská základna streamera vzrostla o 15 % na 182 milionů, včetně 1,5 milionu ztracených zákazníků v Rusku. Vedení očekává, že druhé čtvrtletí skončí se 187 miliony prémiových předplatitelů, a to i po započtení dalších 600 000, kteří budou odpojeni v Rusku.Chcete využít této příležitosti?Tento 15% nárůst v prvním čtvrtletí je skvělé číslo růstu a vypadá to, že vedení očekává, že v příštím čtvrtletí se pro prémiové služby rozhodne více zákazníků. Dokud bude Spotify schopno tlačit nahoru kanál příjmů, bude růst i nadále.Sečteno a podtrženoSpotify má jistě protivítr – negativní dopad odchodu z Ruska, zpomalení výdajů na reklamu, náročnou ekonomiku a tvrdou konkurenci v oblasti hudby a podcastů. Zákazníci samozřejmě posuzují, za kolik předplatného streamování jsou ochotni platit.Zdroj: Getty ImagesAle i s ohledem na tyto okolnosti společnost oznámila:Měsíční počet aktivních uživatelů vzrostl o 19 %, včetně 15% nárůstu prémiových předplatitelů.Příjmy vzrostly o 24 %, včetně 31% nárůstu příjmů z reklamy.Hrubá zisková marže se mírně snížila na 25,2 %, částečně kvůli velkým investicím do podcastového obsahu a infrastruktury.Čistý zisk činil 131 milionů eur, tedy 0,21 eura na akcii.Volný peněžní tok ve výši 22 milionů eur za čtvrtletí.Společnost Spotify roste dvouciferným procentem, je zisková a investuje do podcastingu, který by mohl být velkou součástí jejího budoucího finančního úspěchu. Líbí se mi, kam společnost směřuje, i její vývoj zisků, i když trh nebyl tento týden s jejími výsledky spokojen a poslal její akcie dolů.Někdy pomůže udělat krok zpět a prohlédnout si výsledky společností novýma očima, než vycházet z názorů analytiků jako z měřítka. Podíváme-li se na věc s nadhledem nyní, vypadají výsledky společnosti Shopify za 1. čtvrtletí na dnešním trhu docela solidně.