Nákup pojištění může být komplikovaný a uplatnění pojistné události může být za určitých okolností frustrující a časově neuvěřitelně náročné. Inovativní společnosti, které by dokázaly celý proces úspěšně vylepšit, by si mohly přijít na potenciálně velké odměny. Lemonade (LMND) je inovativní pojišťovací společnost, která k tomuto zlepšení využívá umělou inteligenci.
Zatím to byla trnitá cesta, ale společnost dělá značné pokroky a rychle roste. Její akcie klesly o 87 % ze svého historického maxima v souvislosti s přetrvávajícími čistými finančními ztrátami a širším výprodejem technologických produktů, ale jedna firma z Wall Street má jistou důvěru v její schopnost odrazit se ode dna a sází na to, že by akcie mohly od této chvíle vzrůst o 83 %.
Zde je důvod, proč by investoři měli věnovat velkou pozornost zlepšujícímu se podnikání společnosti Lemonade, nejen jejímu propadu ceny akcií.
Zdroj: Shutterstock
Zákaznická zkušenost je pro Lemonade středem pozornosti. Proto většina interakcí se zákazníky probíhá prostřednictvím online bota Maya, který je poháněn umělou inteligencí. Ten dokáže poskytnout nabídku pojištění za méně než 90 sekund a vyplatit pojistnou událost za pouhé tři minuty – to vše bez zásahu člověka (ve většině případů).
Jedinečné zkušenosti vedly mnoho spotřebitelů k přechodu k Lemonade od mnohem větších pojišťoven. Přibližně 19 % zákazníků Lemonade přišlo od společnosti Allstate a dalších 10 % přešlo od společnosti Geico patřící společnosti Berkshire Hathaway, abychom uvedli jen několik příkladů.
Zpráva o výsledcích společnosti Lemonade za první čtvrtletí roku 2022, která byla zveřejněna 9. května, odhalila rekordní počet 1,5 milionu zákazníků, což představuje 37% meziroční nárůst.
Společnost Lemonade také zaznamenává trvalý růst prémií na zákazníka. Podle společnosti je to dáno tím, že stále více lidí má uzavřeno více pojistných smluv, a tento počet bude pravděpodobně i nadále růst s tím, jak společnost rozšiřuje počet pojistných trhů, na kterých působí.
Rok 2021 byl pro společnost Lemonade velkým rokem, protože rozšířila svou produktovou řadu na pět produktů o pojištění vozidel. Doplňuje tak stávající produkty společnosti v oblasti pojištění nájemníků, majitelů domů, domácích mazlíčků a termínovaného životního pojištění, čímž pokrývá další velkou část potřeb většiny spotřebitelů.
Očekává se, že v roce 2022 bude trh s pojištěním vozidel v USA tvořit 316 miliard dolarů, a podle odhadů má stávající pojistnou smlouvu více než 198 milionů lidí. Pro společnost Lemonade je to obrovská oslovitelná příležitost, a aby urychlila své pronikání na trh, pracuje na akvizici pojišťovacího makléře Metromile (MILE), který využívá umělou inteligenci. Dohoda by měla být dokončena ve druhém čtvrtletí roku 2022.
Společnost Lemonade očekává, že bude těžit z desetiletých zkušeností společnosti Metromile v oboru a z údajů o 3 miliardách ujetých kilometrů, které lze využít k přesnějšímu stanovení cen pojistných smluv. Metromile navíc vlastní 49 státních licencí, které Lemonade v rámci transakce převezme.
Zdroj: Shutterstock
Co na to Wall Street?
Společnost Lemonade má co dělat, aby znovu získala důvěru investorů, vzhledem k tomu, že její akcie klesly z historického maxima o 87 %. Mezi hlavní obavy patří snaha společnosti proměnit pozitivní provozní dynamiku v zisk.
V 1. čtvrtletí 2022 dosáhla společnost Lemonade pojistného ve výši 419 milionů dolarů, což je o 66 % více než v předchozím čtvrtletí. In-force pojistné je fakticky celková částka ročního pojistného, kterou zákazníci v současné době drží, takže se jedná o skvělé číslo se silným růstem. Za posledních 12 měsíců však společnost přišla o závratných 267 milionů dolarů. Vstup na nové trhy, jako je pojištění automobilů, je nákladný a bude trvat nějakou dobu, než se rozšíří, ale jakmile se tak stane, záměrem je generovat příjmy, které výrazně převýší fixní náklady, což by mělo výrazně snížit čisté ztráty.
Společnost JMP Securities z Wall Street se domnívá, že akcie Lemonade by mohly z dnešních 21,50 USD vyskočit až na 40 USD za akcii, což představuje nárůst o 83 %. Vzhledem k tomu, že se akcie kdysi obchodovaly za více než 160 dolarů, se to nemusí zdát jako ambiciózní odhad, ale pokud se společnosti Lemonade podaří zlepšit finanční situaci, může být cílová cena společnosti JMP z dlouhodobého hlediska dokonce konzervativní.
Nákup pojištění může být komplikovaný a uplatnění pojistné události může být za určitých okolností frustrující a časově neuvěřitelně náročné. Inovativní společnosti, které by dokázaly celý proces úspěšně vylepšit, by si mohly přijít na potenciálně velké odměny. Lemonade je inovativní pojišťovací společnost, která k tomuto zlepšení využívá umělou inteligenci.Zatím to byla trnitá cesta, ale společnost dělá značné pokroky a rychle roste. Její akcie klesly o 87 % ze svého historického maxima v souvislosti s přetrvávajícími čistými finančními ztrátami a širším výprodejem technologických produktů, ale jedna firma z Wall Street má jistou důvěru v její schopnost odrazit se ode dna a sází na to, že by akcie mohly od této chvíle vzrůst o 83 %.Zde je důvod, proč by investoři měli věnovat velkou pozornost zlepšujícímu se podnikání společnosti Lemonade, nejen jejímu propadu ceny akcií.Zdroj: ShutterstockZákaznická zkušenost je pro Lemonade středem pozornosti. Proto většina interakcí se zákazníky probíhá prostřednictvím online bota Maya, který je poháněn umělou inteligencí. Ten dokáže poskytnout nabídku pojištění za méně než 90 sekund a vyplatit pojistnou událost za pouhé tři minuty – to vše bez zásahu člověka .Jedinečné zkušenosti vedly mnoho spotřebitelů k přechodu k Lemonade od mnohem větších pojišťoven. Přibližně 19 % zákazníků Lemonade přišlo od společnosti Allstate a dalších 10 % přešlo od společnosti Geico patřící společnosti Berkshire Hathaway, abychom uvedli jen několik příkladů.Zpráva o výsledcích společnosti Lemonade za první čtvrtletí roku 2022, která byla zveřejněna 9. května, odhalila rekordní počet 1,5 milionu zákazníků, což představuje 37% meziroční nárůst.Společnost Lemonade také zaznamenává trvalý růst prémií na zákazníka. Podle společnosti je to dáno tím, že stále více lidí má uzavřeno více pojistných smluv, a tento počet bude pravděpodobně i nadále růst s tím, jak společnost rozšiřuje počet pojistných trhů, na kterých působí.Chcete využít této příležitosti?Rok 2021 byl pro společnost Lemonade velkým rokem, protože rozšířila svou produktovou řadu na pět produktů o pojištění vozidel. Doplňuje tak stávající produkty společnosti v oblasti pojištění nájemníků, majitelů domů, domácích mazlíčků a termínovaného životního pojištění, čímž pokrývá další velkou část potřeb většiny spotřebitelů.Očekává se, že v roce 2022 bude trh s pojištěním vozidel v USA tvořit 316 miliard dolarů, a podle odhadů má stávající pojistnou smlouvu více než 198 milionů lidí. Pro společnost Lemonade je to obrovská oslovitelná příležitost, a aby urychlila své pronikání na trh, pracuje na akvizici pojišťovacího makléře Metromile , který využívá umělou inteligenci. Dohoda by měla být dokončena ve druhém čtvrtletí roku 2022.Společnost Lemonade očekává, že bude těžit z desetiletých zkušeností společnosti Metromile v oboru a z údajů o 3 miliardách ujetých kilometrů, které lze využít k přesnějšímu stanovení cen pojistných smluv. Metromile navíc vlastní 49 státních licencí, které Lemonade v rámci transakce převezme.Zdroj: ShutterstockSpolečnost Lemonade má co dělat, aby znovu získala důvěru investorů, vzhledem k tomu, že její akcie klesly z historického maxima o 87 %. Mezi hlavní obavy patří snaha společnosti proměnit pozitivní provozní dynamiku v zisk.V 1. čtvrtletí 2022 dosáhla společnost Lemonade pojistného ve výši 419 milionů dolarů, což je o 66 % více než v předchozím čtvrtletí. In-force pojistné je fakticky celková částka ročního pojistného, kterou zákazníci v současné době drží, takže se jedná o skvělé číslo se silným růstem. Za posledních 12 měsíců však společnost přišla o závratných 267 milionů dolarů. Vstup na nové trhy, jako je pojištění automobilů, je nákladný a bude trvat nějakou dobu, než se rozšíří, ale jakmile se tak stane, záměrem je generovat příjmy, které výrazně převýší fixní náklady, což by mělo výrazně snížit čisté ztráty.Společnost JMP Securities z Wall Street se domnívá, že akcie Lemonade by mohly z dnešních 21,50 USD vyskočit až na 40 USD za akcii, což představuje nárůst o 83 %. Vzhledem k tomu, že se akcie kdysi obchodovaly za více než 160 dolarů, se to nemusí zdát jako ambiciózní odhad, ale pokud se společnosti Lemonade podaří zlepšit finanční situaci, může být cílová cena společnosti JMP z dlouhodobého hlediska dokonce konzervativní.Ing. David JuklAsset ManagerMercurius Pro, o.c.p., a. s.