3 růstové akcie, které jsem připraven koupit, pokud se trh v červnu zhroutí
Poté, co se růstovým akciím více než deset let dařilo v prostředí téměř nulových úrokových sazeb, dostávají nyní růstové akcie zabrat, protože Federální rezervní systém naznačil, že v roce 2022 dojde k několikanásobnému zvýšení sazeb.
Akcie podniků ve fázi vysokého růstu se propadají, protože nikdo zatím neví, jak silně diskontovat jejich budoucí peněžní toky.
Nejistota ohledně úrokových sazeb je sama o sobě dostatečným důvodem k oslabení růstových akcií, ale není to jediné, co nyní tíží investory. Uzávěry v Číně související s COVID narušily dodavatelské řetězce a nedostatek zboží, které se tam běžně vyrábí, stále podporuje inflaci. A i bez prudké inflace se Evropa potácí na pokraji vážného hospodářského poklesu způsobeného ruskou invazí na Ukrajinu.
Dokonalá bouře tlačí dolů akcie rizikových rychle rostoucích podniků, ale pravděpodobně nemůže zabránit společnostem jako Doximity (DOCS), Adobe (ADBE) a Roku (ROKU), aby dominovaly svým odvětvím. Zde je důvod, proč právě tyto akcie chci koupit, pokud se celkový trh tento měsíc propadne.
Zdroj: Unsplash
1. Doximity
Jedná se o sociální síť pro zdravotníky, což je demografická skupina, kterou chtějí nemocnice, výrobci léků a zdravotnických prostředků oslovit cílenou reklamou. Kromě toho, že společnost Doximity slouží lukrativním inzerentům, vlastní také jednu z nejoblíbenějších telezdravotnických služeb, Doximity Dialer, která umožňuje lékařům používat jejich osobní chytrý telefon k volání pacientům, aniž by bylo odhaleno číslo tohoto telefonu.
Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí, které skončilo 31. března, společnost Doximity získala společnost Amion.com, která zajišťuje více než 200 000 lékařských rozpisů. Namísto čekání na to, až informační přepážka nemocnice sdělí celé nemocnici, že se lékař pokouší zavolat kardiologa na zavolání, může kdokoli s aplikací Doximity vyhledat rozpis pohotovostí v nemocnici a kontaktovat příslušného lékaře přímo.
Společnost roste mílovými kroky, ale při pohledu na její akciový graf byste to nepoznali. Navzdory tomu, že společnost jede na plné obrátky, její akcie klesly přibližně o 65 % pod maximum, kterého dosáhly v září loňského roku.
Zdroj: Getty Images
Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí vzrostly tržby společnosti meziročně o 41 %. Čistý zisk se meziročně zvýšil o 71 % a dosáhl 36,7 milionu dolarů. Jako poskytovatel jednoduchých telezdravotnických řešení a plánování lékařů je tato společnost svědkem toho, že její růstový příběh právě začíná.
2. Adobe
V dnešní digitální době hrozí, že firmy, které nevytvářejí příjemný digitální zážitek, zmizí z povědomí zákazníků. Naprostá většina tvůrců, kteří vytvářejí zmíněné zážitky, pracuje s předplacenými produkty od společnosti Adobe, jako jsou Photoshop a Illustrator.
Dominanci společnosti Adobe v oblasti digitálního umění lze jen těžko přeceňovat. Společnost Enlyft, která se zabývá marketingovým poradenstvím, nedávno prověřila web a zjistila, že téměř 700 000 podniků používá nějakou formu softwaru pro grafiku a úpravu fotografií. Neuvěřitelných 87 % těchto podniků používalo produkty Adobe.
Zdroj: Getty Images
Být faktickým poskytovatelem softwaru pro kreativní profesionály je velmi výhodné. Peněžní toky z provozní činnosti, které v prvním čtvrtletí dosáhly 1,8 miliardy dolarů, tvořily v tomto období úctyhodných 41,5 % celkových příjmů.
Kromě udržení konkurenční výhody svého kreativního balíku využívá společnost Adobe své obrovské peněžní toky k získání podílu v odvětví zpracování dokumentů. Příjmy ze segmentu Document Cloud v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 17 % na 562 milionů dolarů.
Rád bych tuto akcii koupil při poklesu, ale již nyní se obchoduje za atraktivní cenu. V současné době můžete akcie Adobe koupit za pouhý 30,5násobek očekávaných budoucích zisků. To je skromný násobek pro vysoce ziskovou společnost s trvalou konkurenční výhodou v rychle rostoucím odvětví.
Zdroj: Unsplash
3. Roku
Netflixu je věnována velká pozornost, ale Roku je stále vedoucí streamovací platformou v USA podle počtu streamovaných hodin. V prvním čtvrtletí vzrostl počet streamovaných hodin meziročně o 14 % na 20,9 miliardy. To je o to působivější, že Američané v posledním čtvrtletí trávili doma podstatně méně času než o rok dříve.
Navzdory dobrým provozním výsledkům společnosti se cena akcií propadla přibližně o 80 % pod historické maximum, které dosáhla loni v létě. Kromě náročného období pro meziroční srovnání se výroba televizorů a streamovacích zařízení s podporou Roku prodražila kvůli omezením v dodavatelském řetězci.
Zdroj: Rokutv
Společnost Roku sice absorbuje drobné ztráty z výroby, ale získávání nových aktivních účtů se vyplatí. Inzerenti se nacházejí uprostřed významného přechodu od vysílání médií k videu na vyžádání (AVoD). Je vidět, že o volný reklamní prostor na platformě Roku soutěží více inzerentů, protože příjmy na uživatele se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšily o 34 % na zdravých 42,91 USD ročně.
Nyní, když je Šanghaj z větší části opět otevřena pro obchod, pravděpodobně ustoupí omezení dodavatelského řetězce, která zvyšovala výrobní náklady. Vzhledem k tomu, že spousta inzerentů stále přechází z kabelové televize, mohou se investoři v následujících čtvrtletích těšit na silný růst zisku společnosti Roku.
Akcie podniků ve fázi vysokého růstu se propadají, protože nikdo zatím neví, jak silně diskontovat jejich budoucí peněžní toky.Nejistota ohledně úrokových sazeb je sama o sobě dostatečným důvodem k oslabení růstových akcií, ale není to jediné, co nyní tíží investory. Uzávěry v Číně související s COVID narušily dodavatelské řetězce a nedostatek zboží, které se tam běžně vyrábí, stále podporuje inflaci. A i bez prudké inflace se Evropa potácí na pokraji vážného hospodářského poklesu způsobeného ruskou invazí na Ukrajinu.Dokonalá bouře tlačí dolů akcie rizikových rychle rostoucích podniků, ale pravděpodobně nemůže zabránit společnostem jako Doximity , Adobe a Roku , aby dominovaly svým odvětvím. Zde je důvod, proč právě tyto akcie chci koupit, pokud se celkový trh tento měsíc propadne.Zdroj: UnsplashJedná se o sociální síť pro zdravotníky, což je demografická skupina, kterou chtějí nemocnice, výrobci léků a zdravotnických prostředků oslovit cílenou reklamou. Kromě toho, že společnost Doximity slouží lukrativním inzerentům, vlastní také jednu z nejoblíbenějších telezdravotnických služeb, Doximity Dialer, která umožňuje lékařům používat jejich osobní chytrý telefon k volání pacientům, aniž by bylo odhaleno číslo tohoto telefonu.Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí, které skončilo 31. března, společnost Doximity získala společnost Amion.com, která zajišťuje více než 200 000 lékařských rozpisů. Namísto čekání na to, až informační přepážka nemocnice sdělí celé nemocnici, že se lékař pokouší zavolat kardiologa na zavolání, může kdokoli s aplikací Doximity vyhledat rozpis pohotovostí v nemocnici a kontaktovat příslušného lékaře přímo.Chcete využít této příležitosti?Společnost roste mílovými kroky, ale při pohledu na její akciový graf byste to nepoznali. Navzdory tomu, že společnost jede na plné obrátky, její akcie klesly přibližně o 65 % pod maximum, kterého dosáhly v září loňského roku.Zdroj: Getty ImagesVe čtvrtém fiskálním čtvrtletí vzrostly tržby společnosti meziročně o 41 %. Čistý zisk se meziročně zvýšil o 71 % a dosáhl 36,7 milionu dolarů. Jako poskytovatel jednoduchých telezdravotnických řešení a plánování lékařů je tato společnost svědkem toho, že její růstový příběh právě začíná.V dnešní digitální době hrozí, že firmy, které nevytvářejí příjemný digitální zážitek, zmizí z povědomí zákazníků. Naprostá většina tvůrců, kteří vytvářejí zmíněné zážitky, pracuje s předplacenými produkty od společnosti Adobe, jako jsou Photoshop a Illustrator.Dominanci společnosti Adobe v oblasti digitálního umění lze jen těžko přeceňovat. Společnost Enlyft, která se zabývá marketingovým poradenstvím, nedávno prověřila web a zjistila, že téměř 700 000 podniků používá nějakou formu softwaru pro grafiku a úpravu fotografií. Neuvěřitelných 87 % těchto podniků používalo produkty Adobe.Zdroj: Getty ImagesBýt faktickým poskytovatelem softwaru pro kreativní profesionály je velmi výhodné. Peněžní toky z provozní činnosti, které v prvním čtvrtletí dosáhly 1,8 miliardy dolarů, tvořily v tomto období úctyhodných 41,5 % celkových příjmů.Kromě udržení konkurenční výhody svého kreativního balíku využívá společnost Adobe své obrovské peněžní toky k získání podílu v odvětví zpracování dokumentů. Příjmy ze segmentu Document Cloud v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 17 % na 562 milionů dolarů.Rád bych tuto akcii koupil při poklesu, ale již nyní se obchoduje za atraktivní cenu. V současné době můžete akcie Adobe koupit za pouhý 30,5násobek očekávaných budoucích zisků. To je skromný násobek pro vysoce ziskovou společnost s trvalou konkurenční výhodou v rychle rostoucím odvětví.Zdroj: UnsplashNetflixu je věnována velká pozornost, ale Roku je stále vedoucí streamovací platformou v USA podle počtu streamovaných hodin. V prvním čtvrtletí vzrostl počet streamovaných hodin meziročně o 14 % na 20,9 miliardy. To je o to působivější, že Američané v posledním čtvrtletí trávili doma podstatně méně času než o rok dříve.Navzdory dobrým provozním výsledkům společnosti se cena akcií propadla přibližně o 80 % pod historické maximum, které dosáhla loni v létě. Kromě náročného období pro meziroční srovnání se výroba televizorů a streamovacích zařízení s podporou Roku prodražila kvůli omezením v dodavatelském řetězci.Zdroj: RokutvSpolečnost Roku sice absorbuje drobné ztráty z výroby, ale získávání nových aktivních účtů se vyplatí. Inzerenti se nacházejí uprostřed významného přechodu od vysílání médií k videu na vyžádání . Je vidět, že o volný reklamní prostor na platformě Roku soutěží více inzerentů, protože příjmy na uživatele se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšily o 34 % na zdravých 42,91 USD ročně.Nyní, když je Šanghaj z větší části opět otevřena pro obchod, pravděpodobně ustoupí omezení dodavatelského řetězce, která zvyšovala výrobní náklady. Vzhledem k tomu, že spousta inzerentů stále přechází z kabelové televize, mohou se investoři v následujících čtvrtletích těšit na silný růst zisku společnosti Roku.