května) byly šance na úspěch vysoké, a to díky mnoha nepříznivým faktorům, jako je přerušený dodavatelský řetězec, rostoucí inflace a nedostatek pracovních sil, ale internetový prodejce produktů a potřeb pro domácí zvířata tyto problémy překonal a 1. června předložil solidní zprávu o výsledcích.
Akcie společnosti Chewy po zveřejnění výsledků vzrostly o 24 %, protože investory překvapilo, že společnost vykázala zisk, zatímco analytici očekávali ztrátu. Existovala však šance, že společnost Chewy dosáhne lepších výsledků, než se očekávalo, protože vedení naznačilo zlepšení podnikatelského prostředí na začátku tohoto roku.
Chewy přináší překvapivý zisk
Dobré je, že tato zlepšení se společnosti Chewy v minulém čtvrtletí vyplatila. Tržby společnosti Chewy za 1. fiskální čtvrtletí meziročně vzrostly o 13,7 % na 2,43 miliardy dolarů, což byla horní hranice předpokládaného rozpětí a překonala konsenzuální odhad 2,41 miliardy dolarů. Specialista na elektronické obchodování dosáhl zisku 0,04 USD na akcii, což bylo velké překvapení, protože Wall Street očekávala ztrátu 0,11 USD na akcii.
Zdroj: Gettyimages
Důvodů, proč se společnosti Chewy podařilo dosáhnout lepších výsledků, než se očekávalo, bylo několik. Zaprvé, společnost v minulém čtvrtletí zaznamenala zdravý růst výdajů zákazníků, přičemž čisté tržby na aktivního zákazníka (NSPAC) se meziročně zvýšily o 15 % na 446 USD. Počet aktivních zákazníků se meziročně zvýšil o 4,2 % na 20,6 milionu.
Za druhé, společnost Chewy v minulém čtvrtletí posílila svůj dodavatelský řetězec, což vedlo k postupnému růstu hrubé marže společnosti. Nová smlouva o odchozí přepravě pomohla společnosti zlepšit včasnost dodávek zákazníkům o osm procentních bodů v porovnání s předchozím čtvrtletím. Díky iniciativám na zlepšení dodavatelského řetězce se společnosti Chewy podařilo zlepšit nákupní zkušenosti zákazníků a současně snížit náklady.
Konkrétně hrubá marže společnosti Chewy se postupně zvýšila o 210 bazických bodů. V meziročním srovnání zůstala na stejné úrovni, což je působivé vzhledem k vyšším vstupním nákladům, s nimiž se společnost potýká.
Pohled na několik klíčových ukazatelů z poslední čtvrtletní zprávy společnosti Chewy naznačuje, že je na cestě k velkému vítězství díky růstu na trhu s online produkty a potřebami pro domácí zvířata.
Tato čísla ukazují na světlou budoucnost
Již v minulém čtvrtletí jsme zaznamenali, že aktivní zákazníci společnosti Chewy zvýšili své výdaje na platformě společnosti, a tento trend bude pravděpodobně pokračovat. Je to proto, že zákazníci společnosti Chewy začínají utrácet za její nabídky tím více, čím déle u ní zůstávají. Podle údajů sdílených v nejnovějším dopise akcionářům společnosti Chewy jsou zákazníci viděni, jak „v prvním roce utrácejí méně než 200 USD, ve druhém roce více než 400 USD, v pátém roce přibližně 700 USD, přičemž naše nejstarší kohorty utrácejí téměř 1 000 USD ročně“.
Na konci fiskálního roku 2019 (skončil 2. února 2020), tedy těsně před vypuknutím pandemie, měla společnost Chewy 13,5 milionu aktivních zákazníků. Od té doby společnost zvýšila počet svých aktivních zákazníků o 52 %, takže za necelé dva roky přibylo téměř 7 milionů zákazníků. Nárůst výdajů těchto zákazníků by měl být pro společnost Chewy příznivým faktorem v oblasti tržeb a marží.
Zdroj: Chewy
Růst modelu předplatného je dalším příkladem toho, jak si Chewy buduje stálou zákaznickou základnu. Program Autoship, který umožňuje zákazníkům společnosti Chewy naplánovat si dodávky produktů pro domácí mazlíčky, se v minulém čtvrtletí podílel na celkovém obratu společnosti 72,2 %, zatímco v předchozím roce to bylo 69,3 %. To vše naznačuje, že společnost Chewy buduje udržitelný a dlouhodobý zdroj příjmů.
Důležitějším faktorem růstu společnosti Chewy by měl být nárůst online nákupů produktů pro domácí zvířata. Podle zprávy třetí strany by velikost trhu s produkty pro domácí zvířata v USA mohla do roku 2025 dosáhnout 93 miliard USD oproti 60 miliardám USD v roce 2015. Zároveň se očekává, že do roku 2025 bude kanál elektronického obchodu představovat 55 % předpokládaného prodeje krmiv pro domácí zvířata, což by znamenalo zlepšení oproti loňským 37 %.
Konečný trh společnosti Chewy by tak mohl v budoucnu výrazně vzrůst. Když k tomu připočteme skutečnost, že společnost Chewy má na tomto trhu velký podíl, nebude překvapením, že její horní a dolní linie dlouhodobě porostou pěkným tempem. Proto by bylo pro investory dobré nakoupit akcie Chewy po čtvrtletní zprávě.
Zdroj: Gettyimages
Společnost Chewy se nyní obchoduje za pouhý 1,1násobek tržeb, což představuje příjemnou slevu oproti 2,6násobku tržeb indexu S&P 500. Zrychlení růstu této e-commerce společnosti by mohlo vést ke zdravému růstu ceny akcií, a proto si investoři možná nebudou chtít nechat ujít příležitost k nákupu, dokud jsou ještě levné.
května) byly šance na úspěch vysoké, a to díky mnoha nepříznivým faktorům, jako je přerušený dodavatelský řetězec, rostoucí inflace a nedostatek pracovních sil, ale internetový prodejce produktů a potřeb pro domácí zvířata tyto problémy překonal a 1. června předložil solidní zprávu o výsledcích.Akcie společnosti Chewy po zveřejnění výsledků vzrostly o 24 %, protože investory překvapilo, že společnost vykázala zisk, zatímco analytici očekávali ztrátu. Existovala však šance, že společnost Chewy dosáhne lepších výsledků, než se očekávalo, protože vedení naznačilo zlepšení podnikatelského prostředí na začátku tohoto roku.Dobré je, že tato zlepšení se společnosti Chewy v minulém čtvrtletí vyplatila. Tržby společnosti Chewy za 1. fiskální čtvrtletí meziročně vzrostly o 13,7 % na 2,43 miliardy dolarů, což byla horní hranice předpokládaného rozpětí a překonala konsenzuální odhad 2,41 miliardy dolarů. Specialista na elektronické obchodování dosáhl zisku 0,04 USD na akcii, což bylo velké překvapení, protože Wall Street očekávala ztrátu 0,11 USD na akcii.Zdroj: GettyimagesDůvodů, proč se společnosti Chewy podařilo dosáhnout lepších výsledků, než se očekávalo, bylo několik. Zaprvé, společnost v minulém čtvrtletí zaznamenala zdravý růst výdajů zákazníků, přičemž čisté tržby na aktivního zákazníka se meziročně zvýšily o 15 % na 446 USD. Počet aktivních zákazníků se meziročně zvýšil o 4,2 % na 20,6 milionu.Za druhé, společnost Chewy v minulém čtvrtletí posílila svůj dodavatelský řetězec, což vedlo k postupnému růstu hrubé marže společnosti. Nová smlouva o odchozí přepravě pomohla společnosti zlepšit včasnost dodávek zákazníkům o osm procentních bodů v porovnání s předchozím čtvrtletím. Díky iniciativám na zlepšení dodavatelského řetězce se společnosti Chewy podařilo zlepšit nákupní zkušenosti zákazníků a současně snížit náklady.Konkrétně hrubá marže společnosti Chewy se postupně zvýšila o 210 bazických bodů. V meziročním srovnání zůstala na stejné úrovni, což je působivé vzhledem k vyšším vstupním nákladům, s nimiž se společnost potýká.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: GettyimagesPohled na několik klíčových ukazatelů z poslední čtvrtletní zprávy společnosti Chewy naznačuje, že je na cestě k velkému vítězství díky růstu na trhu s online produkty a potřebami pro domácí zvířata.Již v minulém čtvrtletí jsme zaznamenali, že aktivní zákazníci společnosti Chewy zvýšili své výdaje na platformě společnosti, a tento trend bude pravděpodobně pokračovat. Je to proto, že zákazníci společnosti Chewy začínají utrácet za její nabídky tím více, čím déle u ní zůstávají. Podle údajů sdílených v nejnovějším dopise akcionářům společnosti Chewy jsou zákazníci viděni, jak „v prvním roce utrácejí méně než 200 USD, ve druhém roce více než 400 USD, v pátém roce přibližně 700 USD, přičemž naše nejstarší kohorty utrácejí téměř 1 000 USD ročně“.Na konci fiskálního roku 2019 , tedy těsně před vypuknutím pandemie, měla společnost Chewy 13,5 milionu aktivních zákazníků. Od té doby společnost zvýšila počet svých aktivních zákazníků o 52 %, takže za necelé dva roky přibylo téměř 7 milionů zákazníků. Nárůst výdajů těchto zákazníků by měl být pro společnost Chewy příznivým faktorem v oblasti tržeb a marží.Zdroj: ChewyRůst modelu předplatného je dalším příkladem toho, jak si Chewy buduje stálou zákaznickou základnu. Program Autoship, který umožňuje zákazníkům společnosti Chewy naplánovat si dodávky produktů pro domácí mazlíčky, se v minulém čtvrtletí podílel na celkovém obratu společnosti 72,2 %, zatímco v předchozím roce to bylo 69,3 %. To vše naznačuje, že společnost Chewy buduje udržitelný a dlouhodobý zdroj příjmů.Důležitějším faktorem růstu společnosti Chewy by měl být nárůst online nákupů produktů pro domácí zvířata. Podle zprávy třetí strany by velikost trhu s produkty pro domácí zvířata v USA mohla do roku 2025 dosáhnout 93 miliard USD oproti 60 miliardám USD v roce 2015. Zároveň se očekává, že do roku 2025 bude kanál elektronického obchodu představovat 55 % předpokládaného prodeje krmiv pro domácí zvířata, což by znamenalo zlepšení oproti loňským 37 %.Konečný trh společnosti Chewy by tak mohl v budoucnu výrazně vzrůst. Když k tomu připočteme skutečnost, že společnost Chewy má na tomto trhu velký podíl, nebude překvapením, že její horní a dolní linie dlouhodobě porostou pěkným tempem. Proto by bylo pro investory dobré nakoupit akcie Chewy po čtvrtletní zprávě.Zdroj: GettyimagesSpolečnost Chewy se nyní obchoduje za pouhý 1,1násobek tržeb, což představuje příjemnou slevu oproti 2,6násobku tržeb indexu S&P 500. Zrychlení růstu této e-commerce společnosti by mohlo vést ke zdravému růstu ceny akcií, a proto si investoři možná nebudou chtít nechat ujít příležitost k nákupu, dokud jsou ještě levné.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...