Bude se ozývat spousta hlasů, že to představuje příležitost k nákupu při poklesu, která je příliš dobrá na to, aby byla promarněna. Neskočte na návnadu. Ceny akcií se budou odrážet a volatilita zůstane vysoká. Obchodníci mohou z této volatility vytěžit rychlé výnosy, ale to nic nemění na tom, že celkově má Lyft problémy. Obchodní případ je v zásadě špatný, a to je vše, co by mělo investory zajímat.

Nedodržené sliby
Život je lepší, když sdílíte jízdu. To je slogan společnosti Lyft, který nabízí na svých webových stránkách. Existuje však spousta důkazů, které naznačují, že život se pro mnoho účastníků jejího podnikání nezlepšuje.
Zejména pro cestující. Tento názor potvrdil i analytik společnosti Truist Youssef Squali, který se domnívá, že „doby, kdy sdílení jízd bylo levnější alternativou k jiným způsobům dopravy, jsou pryč“.
To společnosti Lyft jednoduše nepomáhá. Její zákaznická základna nebude firmu odměňovat a jezdit sdílenými jízdami Lyft, pokud nebudou levnější. Vedení společnosti Lyft může naznačovat, že sdílení jízd bude působit proti tomuto problému, ale to je jen domněnka. Co není domněnka, jsou údaje společnosti YipitData, podle kterých zákazníci v prvním čtvrtletí uskutečnili o 35 % méně jízd.
Ceny jízdného dosáhly v dubnu rekordních hodnot a údaje za květen ještě nebyly zveřejněny. Sdílení jízd není při tomto tempu skvělým řešením. Lyft to ví, ale faktem je, že společnost musí usilovat o ziskovost. A v mnoha ohledech nemůže být načasování horší.

Snaha o zisk v nevhodnou dobu
Z toho titulku to vypadá, že mám pro společnost Lyft velké pochopení. Dokážu soucítit s tím, že se společnost musí vypořádat s rekordními cenami benzinu a s dopady, které to má na její hospodářský výsledek.
Ale na druhou stranu nemám pro společnost Lyft tolik pochopení v tom, že „najednou“ musí hledat ziskovost. Jízda byla pro investory Lyftu dobrá, když byly úrokové sazby nízké. Málokterého investora zajímalo, že Lyft běžně vykazuje čtvrtletní ztráty v řádech stovek milionů dolarů. Dokud příjmy rostly, nikoho to nezajímalo.
Ale kvantitativní uvolňování je mrtvé, snadné peníze vyschly a Lyft se jako firma stále příliš neosvědčil.
Kdo vyhrává?
Cestující nevyhrávají. Ceny jízdného jsou na historických maximech. Řidiči nevyhrávají. Je jich stále nedostatek. Nemusíte hledat daleko pro neoficiální důkazy, že stát se řidičem Lyft se nevyplatí.
Společnost Lyft se v podstatě snaží najít jakýkoli způsob, jak se přiblížit ziskovosti. Toho hodlá dosáhnout vyššími cenami, které zdůvodní řadou faktorů. Já bych si to nekoupil.

Stejně tak nehodlá chránit své řidiče. Přikláním se na stranu pracujícího člověka. Takže když řidičů zůstává nedostatek, mám tendenci si myslet, že je to způsobeno tím, že zaměstnavatel nabízí příliš málo. Zkrátka nevěřím ani slovu, že vedení Lyftu naznačuje, že bude zvýhodňovat řidiče.
Bude upřednostňovat cokoli, co jeho obrovské ztráty přiblíží nule. A to je důvod, proč bych se držel dál od akcií Lyft, protože revoluce ve sdílení jízd se stává spíše objevnou než revoluční.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky