Společnost Amazon (NASDAQ:AMZN) otevřela 25. května v Los Angeles obchod Amazon Style. Jedná se o první fyzický obchod s oblečením tohoto giganta v oblasti elektronického obchodu. To je výborná zpráva pro majitele akcií AMZN.
Ačkoli byl Amazon Style v hotelu The Americana at Brand poprvé oznámen již v lednu, k otevření došlo až minulý týden. Amazon doufá, že poskytne vyšší úroveň nákupního zážitku založeného na strojovém učení a personalizaci.
„Osobní styling býval drahý a působil exkluzivně, ale díky sofistikované technologii Amazon Style, jedinečnému designu obchodu a promyšlenému kurátorství jsme zákazníkům usnadnili objevování věcí, ve kterých budou vypadat a cítit se skvěle,“ stálo v lednu na blogu Amazonu.
Z mého pohledu je přesun do fyzického maloobchodu mnohem lepší než u knih, kde začal v roce 1997. Tady je důvod.
Zdroj: Unsplash
Vyšší marže znamenají lepší zisky
K dnešnímu komentáři mě přivedl zajímavý článek, který nedávno vyšel v britském vydání časopisu The New Statesman.
Přispěvatelka Katharine Swindellsová v něm hovořila o tom, že ceny knih Amazonu ve Velké Británii za posledních 12 let vzrostly a zároveň se zvýšil počet nezávislých knihkupectví, což je známka toho, že fyzická kniha nevychází z módy. Swindellsová napsala:
„Od roku 2017, kdy se ve Velké Británii prodalo méně než 250 milionů tištěných knih, se však tato čísla začala zotavovat. V roce 2020 pandemie zvýšila prodeje na 257 milionů, a to především díky beletrii pro dospělé a děti. A podle nejnovější analýzy společnosti Nielsen se tato úroveň prodeje udržela až do roku 2021.“
Tady v Kanadě cítím, že se chystá knižní obroda. Nemám k dispozici žádná tvrdá data, pozor. Vím jen, že nedaleko místa, kde bydlím, se otevřelo nejkrásnější knihkupectví, které je předzvěstí dobrých věcí.
Autor dochází k závěru, že Amazon se od knih odklonil, protože ví, že má na práci větší ryby – jeho dojná kráva Amazon Prime vydělala v roce 2021 na předplatném od 200 milionů členů více než 30 miliard dolarů.
Ziskové marže knihkupců se pohybují v nízkých jednociferných číslech. Tím, že Amazon zvýšil ceny, dal najevo, že o hru na tomto pískovišti už nestojí. A proč by také měl, když Amazon Style může generovat zdravé ziskové marže z prodeje oblečení, které jsou několikanásobně vyšší než marže z prodeje knih?
Zdroj: Shutterstock
Co to znamená pro akcie AMZN
Podle odhadů tvoří tržby společnosti Amazon z prodeje knih méně než 10 % jejích celkových tržeb. Na základě klouzavých dvanáctiměsíčních tržeb ve výši 478 miliard dolarů generuje z knih až 48 miliard dolarů. Za předpokladu 3,5% ziskové marže vydělal Amazon na těchto tržbách přibližně 1,68 miliardy dolarů. To není zrovna malé číslo.
Nicméně maloobchodní prodejce jako Lululemon (NASDAQ:LULU) má čistou marži téměř čtyřikrát vyšší než knihkupci. Při tržbách 48 miliard dolarů by čistá marže společnosti Amazon činila 7,48 miliardy dolarů. Nyní netvrdím, že by společnost Amazon Style někdy dosáhla 16% čisté marže, ale její hrubá marže by byla vyšší u oděvů než u knih.
Dále vezměte v úvahu, že v posledním čtvrtletí končícím 31. března měla divize Amazon Web Services společnosti Amazon provozní zisk 6,52 miliardy USD. V ročním vyjádření je to něco přes 26 miliard dolarů. Když k tomu připočteme prosperující reklamní byznys, musí být pro knižní divizi společnosti těžké ospravedlnit svou existenci v celkové vysoce konkurenční situaci.
Skutečnost, že se Amazon zřejmě snaží nahradit produkty s nižší marží produkty s vyšší marží, by měla být hudbou pro uši majitelů akcií AMZN.
Za deset let
Před deseti lety Amazon využíval svůj knižní byznys k růstu zákaznické základny. Je velmi pravděpodobné, že za deset let se budeme na Amazon Style a jeho vstup do maloobchodu s oděvy dívat podobně.
Zdoj: Cnet.com
Vše, co společnost dělá, je zaměřeno na růst zákaznické základny. Dnes má 200 milionů členů služby Prime. Aby ospravedlnila roční předplatné, musí předplatitelům nabízet více zvonků a píšťalek, aby se tato základna rozrostla.
Ačkoli je tedy oznámení o Amazon Style pro zákazníky velkou událostí, je to jedno z milionu oznámení, které v příštím desetiletí učiní, aby z vaší peněženky vytáhla více peněz. Oblečení je jen prostředkem k dosažení cíle.
Společnost Amazon otevřela 25. května v Los Angeles obchod Amazon Style. Jedná se o první fyzický obchod s oblečením tohoto giganta v oblasti elektronického obchodu. To je výborná zpráva pro majitele akcií AMZN.Ačkoli byl Amazon Style v hotelu The Americana at Brand poprvé oznámen již v lednu, k otevření došlo až minulý týden. Amazon doufá, že poskytne vyšší úroveň nákupního zážitku založeného na strojovém učení a personalizaci.„Osobní styling býval drahý a působil exkluzivně, ale díky sofistikované technologii Amazon Style, jedinečnému designu obchodu a promyšlenému kurátorství jsme zákazníkům usnadnili objevování věcí, ve kterých budou vypadat a cítit se skvěle,“ stálo v lednu na blogu Amazonu.Z mého pohledu je přesun do fyzického maloobchodu mnohem lepší než u knih, kde začal v roce 1997. Tady je důvod.Zdroj: UnsplashK dnešnímu komentáři mě přivedl zajímavý článek, který nedávno vyšel v britském vydání časopisu The New Statesman.Chcete využít této příležitosti?Přispěvatelka Katharine Swindellsová v něm hovořila o tom, že ceny knih Amazonu ve Velké Británii za posledních 12 let vzrostly a zároveň se zvýšil počet nezávislých knihkupectví, což je známka toho, že fyzická kniha nevychází z módy. Swindellsová napsala:„Od roku 2017, kdy se ve Velké Británii prodalo méně než 250 milionů tištěných knih, se však tato čísla začala zotavovat. V roce 2020 pandemie zvýšila prodeje na 257 milionů, a to především díky beletrii pro dospělé a děti. A podle nejnovější analýzy společnosti Nielsen se tato úroveň prodeje udržela až do roku 2021.“Tady v Kanadě cítím, že se chystá knižní obroda. Nemám k dispozici žádná tvrdá data, pozor. Vím jen, že nedaleko místa, kde bydlím, se otevřelo nejkrásnější knihkupectví, které je předzvěstí dobrých věcí.Autor dochází k závěru, že Amazon se od knih odklonil, protože ví, že má na práci větší ryby – jeho dojná kráva Amazon Prime vydělala v roce 2021 na předplatném od 200 milionů členů více než 30 miliard dolarů.Ziskové marže knihkupců se pohybují v nízkých jednociferných číslech. Tím, že Amazon zvýšil ceny, dal najevo, že o hru na tomto pískovišti už nestojí. A proč by také měl, když Amazon Style může generovat zdravé ziskové marže z prodeje oblečení, které jsou několikanásobně vyšší než marže z prodeje knih?Zdroj: ShutterstockPodle odhadů tvoří tržby společnosti Amazon z prodeje knih méně než 10 % jejích celkových tržeb. Na základě klouzavých dvanáctiměsíčních tržeb ve výši 478 miliard dolarů generuje z knih až 48 miliard dolarů. Za předpokladu 3,5% ziskové marže vydělal Amazon na těchto tržbách přibližně 1,68 miliardy dolarů. To není zrovna malé číslo.Nicméně maloobchodní prodejce jako Lululemon má čistou marži téměř čtyřikrát vyšší než knihkupci. Při tržbách 48 miliard dolarů by čistá marže společnosti Amazon činila 7,48 miliardy dolarů. Nyní netvrdím, že by společnost Amazon Style někdy dosáhla 16% čisté marže, ale její hrubá marže by byla vyšší u oděvů než u knih.Dále vezměte v úvahu, že v posledním čtvrtletí končícím 31. března měla divize Amazon Web Services společnosti Amazon provozní zisk 6,52 miliardy USD. V ročním vyjádření je to něco přes 26 miliard dolarů. Když k tomu připočteme prosperující reklamní byznys, musí být pro knižní divizi společnosti těžké ospravedlnit svou existenci v celkové vysoce konkurenční situaci.Skutečnost, že se Amazon zřejmě snaží nahradit produkty s nižší marží produkty s vyšší marží, by měla být hudbou pro uši majitelů akcií AMZN.Před deseti lety Amazon využíval svůj knižní byznys k růstu zákaznické základny. Je velmi pravděpodobné, že za deset let se budeme na Amazon Style a jeho vstup do maloobchodu s oděvy dívat podobně.Zdoj: Cnet.comVše, co společnost dělá, je zaměřeno na růst zákaznické základny. Dnes má 200 milionů členů služby Prime. Aby ospravedlnila roční předplatné, musí předplatitelům nabízet více zvonků a píšťalek, aby se tato základna rozrostla.Ačkoli je tedy oznámení o Amazon Style pro zákazníky velkou událostí, je to jedno z milionu oznámení, které v příštím desetiletí učiní, aby z vaší peněženky vytáhla více peněz. Oblečení je jen prostředkem k dosažení cíle.