V loňském roce se v Číně prodalo téměř 21,5 milionu osobních automobilů. To je zhruba tolik, kolik se prodá ve Spojených státech, Evropě a Japonsku dohromady, jak vyplývá z údajů z odvětví dostupných prostřednictvím databáze Wind.
Elektromobily mají na čínském trhu stále větší podíl. Tesla, začínající podniky jako Nio a tradiční výrobci automobilů se do něj zapojili. Po počátečním soupeření v oblasti dojezdu na baterie a online zábavy ve voze kladou společnosti stále větší důraz na schopnost asistované jízdy.
Čínský technologický gigant Baidu a automobilka Geely patří k těm, kteří spěchají se sázkou na uskutečnění asistovaného řízení.
Pouhých 15 měsíců od zahájení projektu elektromobilu Jidu, který je součástí spojení těchto společností, odhalila značka koncepční vůz, o němž tvrdí, že je z 90 % tím, co zákazníci dostanou příští rok za přibližně 30 000 dolarů. Model Y společnosti Tesla se v Číně prodává za cenu blížící se 50 000 dolarů.
Zdroj: Reuters
Vývoj „chytrých aut“
„Je to auto, a co víc, robot,“ řekl generální ředitel Jidu Joe Xia během živě přenášené akce v mandarínštině, kterou přeložila CNBC. „Koncepční vůz používáme k rychlému prověření našeho designu a nápadu v rané fázi.“
Čtyřmístné vozidlo nazvané Robo-01 nahradilo palubní desku dlouhou obrazovkou táhnoucí se přes celou přední část vozu a odstranilo tlačítka v kokpitu – protože řidič může místo toho používat hlasové ovládání, řekl Xia.
Teoreticky se může půlměsíc volantu sklopit, čímž se připraví půda pro sedadlo v kokpitu bez překážek v podobě oken, jakmile bude na čínských silnicích povoleno plné samořízení. Dva velké vnější senzory pro asistovanou jízdu se mohou zasunout, a to kvůli estetice a ochraně v případě nouze.
Sia prohlásil, že Jidu „se může stát standardem pro samořízené automobily“. Společnost však odmítla sdělit, jaká úroveň softwaru pro asistované řízení bude součástí vozu.
Mnoho elektromobilů, včetně vozů Tesla, Nio a Xpeng, nabízí určitou formu asistence při řízení s využitím technologií. Koncem května čínský začínající podnik WeRide, který se zabývá technologiemi pro samořízené vozy, uvedl, že získal strategickou investici od německé strojírenské společnosti Bosch na výrobu systému asistovaného softwaru pro řízení, který bude sériově vyráběn a dodáván v příštím roce.
Zdroj: Reuters
„Myslím, že definice chytrých automobilů se hodně vyvinula,“ řekl v telefonickém rozhovoru Xuan Liu, viceprezident společnosti DeepRoute.ai, která se zabývá softwarem pro autonomní řízení.
„Spotřebitelé u inteligentních vozidel zvažují dva důležité faktory,“ řekl. „Za prvé, tím nejdůležitějším je autonomní řízení. Myslím, že je zajímá také tato tzv. inteligentní skříň, takže chtějí interakci se systémem vozidla.“
Společnost Jidu plánuje na podzim uvést na trh omezenou verzi svého prvního sériového modelu. Dodávky by měly začít příští rok, cílovým trhem budou rodinné osobní vozy s cenou nad 200 000 jüanů (29 985 USD), uvedl generální ředitel společnosti Baidu Robin Li v hovoru k výsledkům na konci května.
Společnost Baidu je většinovým vlastníkem Jidu a vyhledávací gigant v některých částech Číny zavedl komerční robotické vozy využívající jeho systém autonomního řízení Apollo. Stejný systém spolu s dalšími technologiemi od Baidu bude použit v koncepčním voze Jidu.
Spoluinvestor, společnost Geely, po navýšení kapitálové podpory na začátku letošního roku oficiální zprávu o koncepčním automobilu Jidu neposkytl.
Zdroj: Getty Images
Společnost Geely se do odvětví elektromobilů pustila s vlastními vozy a v listopadu oznámila několikaletý plán na vybudování softwarové složky automobilů. Automobilka uvedla, že jejím cílem je do roku 2025 komercializovat plně autonomní řízení za specifických podmínek, v klasifikačním systému nazývané autonomní řízení „čtvrté úrovně“.
Začátkem tohoto měsíce společnost Geely oznámila, že její dceřiná společnost vypustila prvních devět ze 72 satelitů na podporu mapování a autonomního řízení.
Soupeření o zákazníky
Ačkoli prodej elektromobilů prudce vzrostl, zájem o první koncepční vůz Jidu se zdál být skromný.
Jeden z hlavních streamů v aplikaci pro zasílání zpráv WeChat si ve středu večer prohlédlo asi 50 000 lidí.
Oproti tomu výroční akci k uvedení vozu Nio na trh v prosinci zhlédlo asi 200 000 lidí, ačkoli její součástí bylo i hudební vystoupení. Na této akci byl představen nový sedan a vlastní brýle pro rozšířenou realitu, které dokážou vnucovat digitální obrazy nad skutečný, fyzický svět.
Společnosti, které se zaměřují na samořídicí technologie, se dívají na trh, který je vzdálen nejméně rok nebo dva do budoucnosti.
Pro čínské spotřebitele je hlavním lákadlem samořízených automobilů získání asistence při cestě domů po dlouhém dni v práci, řekl Liu. Co se týče obchodní stránky, je to možnost, že nižší náklady na software urychlí široké využití, řekl.
Zdroj: Getty Images
Společnost DeepRoute.ai v dubnu oznámila, že snížila cenu softwaru pro autonomní řízení z 10 000 dolarů za vůz na 3 000 dolarů. Liu uvedl, že se společnosti podařilo snížit cenu díky použití levnějších senzorů, ale lepšího softwaru, a očekává, že cena by mohla dále klesat, jakmile bude start-up schopen spolupracovat s výrobci automobilů na masové výrobě a nasazení od roku 2024.
Zatímco regulační orgány ještě nepovolily masové nasazení plně samořízených automobilů na většinu silnic, společnosti jako DeepRoute.ai, Baidu a další vytvářejí díky svým robotickým vozům datové záznamy.
Liu uvedl, že tato data mohou pomoci zlepšit algoritmy pro samořídicí technologie a vytvořit záznamy, které podpoří případné změny v regulaci.
V loňském roce se v Číně prodalo téměř 21,5 milionu osobních automobilů. To je zhruba tolik, kolik se prodá ve Spojených státech, Evropě a Japonsku dohromady, jak vyplývá z údajů z odvětví dostupných prostřednictvím databáze Wind.Elektromobily mají na čínském trhu stále větší podíl. Tesla, začínající podniky jako Nio a tradiční výrobci automobilů se do něj zapojili. Po počátečním soupeření v oblasti dojezdu na baterie a online zábavy ve voze kladou společnosti stále větší důraz na schopnost asistované jízdy.Čínský technologický gigant Baidu a automobilka Geely patří k těm, kteří spěchají se sázkou na uskutečnění asistovaného řízení.Pouhých 15 měsíců od zahájení projektu elektromobilu Jidu, který je součástí spojení těchto společností, odhalila značka koncepční vůz, o němž tvrdí, že je z 90 % tím, co zákazníci dostanou příští rok za přibližně 30 000 dolarů. Model Y společnosti Tesla se v Číně prodává za cenu blížící se 50 000 dolarů.Zdroj: ReutersVývoj „chytrých aut“„Je to auto, a co víc, robot,“ řekl generální ředitel Jidu Joe Xia během živě přenášené akce v mandarínštině, kterou přeložila CNBC. „Koncepční vůz používáme k rychlému prověření našeho designu a nápadu v rané fázi.“Chcete využít této příležitosti?Čtyřmístné vozidlo nazvané Robo-01 nahradilo palubní desku dlouhou obrazovkou táhnoucí se přes celou přední část vozu a odstranilo tlačítka v kokpitu – protože řidič může místo toho používat hlasové ovládání, řekl Xia.Teoreticky se může půlměsíc volantu sklopit, čímž se připraví půda pro sedadlo v kokpitu bez překážek v podobě oken, jakmile bude na čínských silnicích povoleno plné samořízení. Dva velké vnější senzory pro asistovanou jízdu se mohou zasunout, a to kvůli estetice a ochraně v případě nouze.Sia prohlásil, že Jidu „se může stát standardem pro samořízené automobily“. Společnost však odmítla sdělit, jaká úroveň softwaru pro asistované řízení bude součástí vozu.Mnoho elektromobilů, včetně vozů Tesla, Nio a Xpeng, nabízí určitou formu asistence při řízení s využitím technologií. Koncem května čínský začínající podnik WeRide, který se zabývá technologiemi pro samořízené vozy, uvedl, že získal strategickou investici od německé strojírenské společnosti Bosch na výrobu systému asistovaného softwaru pro řízení, který bude sériově vyráběn a dodáván v příštím roce.Zdroj: Reuters„Myslím, že definice chytrých automobilů se hodně vyvinula,“ řekl v telefonickém rozhovoru Xuan Liu, viceprezident společnosti DeepRoute.ai, která se zabývá softwarem pro autonomní řízení.„Spotřebitelé u inteligentních vozidel zvažují dva důležité faktory,“ řekl. „Za prvé, tím nejdůležitějším je autonomní řízení. Myslím, že je zajímá také tato tzv. inteligentní skříň, takže chtějí interakci se systémem vozidla.“Společnost Jidu plánuje na podzim uvést na trh omezenou verzi svého prvního sériového modelu. Dodávky by měly začít příští rok, cílovým trhem budou rodinné osobní vozy s cenou nad 200 000 jüanů , uvedl generální ředitel společnosti Baidu Robin Li v hovoru k výsledkům na konci května.Společnost Baidu je většinovým vlastníkem Jidu a vyhledávací gigant v některých částech Číny zavedl komerční robotické vozy využívající jeho systém autonomního řízení Apollo. Stejný systém spolu s dalšími technologiemi od Baidu bude použit v koncepčním voze Jidu.Spoluinvestor, společnost Geely, po navýšení kapitálové podpory na začátku letošního roku oficiální zprávu o koncepčním automobilu Jidu neposkytl.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Geely se do odvětví elektromobilů pustila s vlastními vozy a v listopadu oznámila několikaletý plán na vybudování softwarové složky automobilů. Automobilka uvedla, že jejím cílem je do roku 2025 komercializovat plně autonomní řízení za specifických podmínek, v klasifikačním systému nazývané autonomní řízení „čtvrté úrovně“.Začátkem tohoto měsíce společnost Geely oznámila, že její dceřiná společnost vypustila prvních devět ze 72 satelitů na podporu mapování a autonomního řízení.Soupeření o zákazníkyAčkoli prodej elektromobilů prudce vzrostl, zájem o první koncepční vůz Jidu se zdál být skromný.Jeden z hlavních streamů v aplikaci pro zasílání zpráv WeChat si ve středu večer prohlédlo asi 50 000 lidí.Oproti tomu výroční akci k uvedení vozu Nio na trh v prosinci zhlédlo asi 200 000 lidí, ačkoli její součástí bylo i hudební vystoupení. Na této akci byl představen nový sedan a vlastní brýle pro rozšířenou realitu, které dokážou vnucovat digitální obrazy nad skutečný, fyzický svět.Společnosti, které se zaměřují na samořídicí technologie, se dívají na trh, který je vzdálen nejméně rok nebo dva do budoucnosti.Pro čínské spotřebitele je hlavním lákadlem samořízených automobilů získání asistence při cestě domů po dlouhém dni v práci, řekl Liu. Co se týče obchodní stránky, je to možnost, že nižší náklady na software urychlí široké využití, řekl.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost DeepRoute.ai v dubnu oznámila, že snížila cenu softwaru pro autonomní řízení z 10 000 dolarů za vůz na 3 000 dolarů. Liu uvedl, že se společnosti podařilo snížit cenu díky použití levnějších senzorů, ale lepšího softwaru, a očekává, že cena by mohla dále klesat, jakmile bude start-up schopen spolupracovat s výrobci automobilů na masové výrobě a nasazení od roku 2024.Zatímco regulační orgány ještě nepovolily masové nasazení plně samořízených automobilů na většinu silnic, společnosti jako DeepRoute.ai, Baidu a další vytvářejí díky svým robotickým vozům datové záznamy.Liu uvedl, že tato data mohou pomoci zlepšit algoritmy pro samořídicí technologie a vytvořit záznamy, které podpoří případné změny v regulaci.