Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Čínské automobilky chtějí přiblížit asistovanou jízdu masám

Čínské společnosti se snaží získat podíl na největším světovém trhu s automobily a sázejí na technologii asistovaného řízení.

Jan Golda Autor: Jan Golda
18 června, 2022
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

V loňském roce se v Číně prodalo téměř 21,5 milionu osobních automobilů. To je zhruba tolik, kolik se prodá ve Spojených státech, Evropě a Japonsku dohromady, jak vyplývá z údajů z odvětví dostupných prostřednictvím databáze Wind.

Elektromobily mají na čínském trhu stále větší podíl. Tesla, začínající podniky jako Nio a tradiční výrobci automobilů se do něj zapojili. Po počátečním soupeření v oblasti dojezdu na baterie a online zábavy ve voze kladou společnosti stále větší důraz na schopnost asistované jízdy.

Čínský technologický gigant Baidu a automobilka Geely patří k těm, kteří spěchají se sázkou na uskutečnění asistovaného řízení.

Pouhých 15 měsíců od zahájení projektu elektromobilu Jidu, který je součástí spojení těchto společností, odhalila značka koncepční vůz, o němž tvrdí, že je z 90 % tím, co zákazníci dostanou příští rok za přibližně 30 000 dolarů. Model Y společnosti Tesla se v Číně prodává za cenu blížící se 50 000 dolarů.

Zdroj: Reuters

Vývoj „chytrých aut“

Advertisement

„Je to auto, a co víc, robot,“ řekl generální ředitel Jidu Joe Xia během živě přenášené akce v mandarínštině, kterou přeložila CNBC. „Koncepční vůz používáme k rychlému prověření našeho designu a nápadu v rané fázi.“

Chcete využít této příležitosti?

Čtyřmístné vozidlo nazvané Robo-01 nahradilo palubní desku dlouhou obrazovkou táhnoucí se přes celou přední část vozu a odstranilo tlačítka v kokpitu – protože řidič může místo toho používat hlasové ovládání, řekl Xia.

Teoreticky se může půlměsíc volantu sklopit, čímž se připraví půda pro sedadlo v kokpitu bez překážek v podobě oken, jakmile bude na čínských silnicích povoleno plné samořízení. Dva velké vnější senzory pro asistovanou jízdu se mohou zasunout, a to kvůli estetice a ochraně v případě nouze.

Sia prohlásil, že Jidu „se může stát standardem pro samořízené automobily“. Společnost však odmítla sdělit, jaká úroveň softwaru pro asistované řízení bude součástí vozu.

Mnoho elektromobilů, včetně vozů Tesla, Nio a Xpeng, nabízí určitou formu asistence při řízení s využitím technologií. Koncem května čínský začínající podnik WeRide, který se zabývá technologiemi pro samořízené vozy, uvedl, že získal strategickou investici od německé strojírenské společnosti Bosch na výrobu systému asistovaného softwaru pro řízení, který bude sériově vyráběn a dodáván v příštím roce.

Zdroj: Reuters

„Myslím, že definice chytrých automobilů se hodně vyvinula,“ řekl v telefonickém rozhovoru Xuan Liu, viceprezident společnosti DeepRoute.ai, která se zabývá softwarem pro autonomní řízení.

„Spotřebitelé u inteligentních vozidel zvažují dva důležité faktory,“ řekl. „Za prvé, tím nejdůležitějším je autonomní řízení. Myslím, že je zajímá také tato tzv. inteligentní skříň, takže chtějí interakci se systémem vozidla.“

Společnost Jidu plánuje na podzim uvést na trh omezenou verzi svého prvního sériového modelu. Dodávky by měly začít příští rok, cílovým trhem budou rodinné osobní vozy s cenou nad 200 000 jüanů (29 985 USD), uvedl generální ředitel společnosti Baidu Robin Li v hovoru k výsledkům na konci května.

Společnost Baidu je většinovým vlastníkem Jidu a vyhledávací gigant v některých částech Číny zavedl komerční robotické vozy využívající jeho systém autonomního řízení Apollo. Stejný systém spolu s dalšími technologiemi od Baidu bude použit v koncepčním voze Jidu.

Spoluinvestor, společnost Geely, po navýšení kapitálové podpory na začátku letošního roku oficiální zprávu o koncepčním automobilu Jidu neposkytl.

Zdroj: Getty Images

Společnost Geely se do odvětví elektromobilů pustila s vlastními vozy a v listopadu oznámila několikaletý plán na vybudování softwarové složky automobilů. Automobilka uvedla, že jejím cílem je do roku 2025 komercializovat plně autonomní řízení za specifických podmínek, v klasifikačním systému nazývané autonomní řízení „čtvrté úrovně“.

Začátkem tohoto měsíce společnost Geely oznámila, že její dceřiná společnost vypustila prvních devět ze 72 satelitů na podporu mapování a autonomního řízení.

Soupeření o zákazníky

Ačkoli prodej elektromobilů prudce vzrostl, zájem o první koncepční vůz Jidu se zdál být skromný.

Jeden z hlavních streamů v aplikaci pro zasílání zpráv WeChat si ve středu večer prohlédlo asi 50 000 lidí.

Oproti tomu výroční akci k uvedení vozu Nio na trh v prosinci zhlédlo asi 200 000 lidí, ačkoli její součástí bylo i hudební vystoupení. Na této akci byl představen nový sedan a vlastní brýle pro rozšířenou realitu, které dokážou vnucovat digitální obrazy nad skutečný, fyzický svět.

Společnosti, které se zaměřují na samořídicí technologie, se dívají na trh, který je vzdálen nejméně rok nebo dva do budoucnosti.

Pro čínské spotřebitele je hlavním lákadlem samořízených automobilů získání asistence při cestě domů po dlouhém dni v práci, řekl Liu. Co se týče obchodní stránky, je to možnost, že nižší náklady na software urychlí široké využití, řekl.

Zdroj: Getty Images

Společnost DeepRoute.ai v dubnu oznámila, že snížila cenu softwaru pro autonomní řízení z 10 000 dolarů za vůz na 3 000 dolarů. Liu uvedl, že se společnosti podařilo snížit cenu díky použití levnějších senzorů, ale lepšího softwaru, a očekává, že cena by mohla dále klesat, jakmile bude start-up schopen spolupracovat s výrobci automobilů na masové výrobě a nasazení od roku 2024.

Zatímco regulační orgány ještě nepovolily masové nasazení plně samořízených automobilů na většinu silnic, společnosti jako DeepRoute.ai, Baidu a další vytvářejí díky svým robotickým vozům datové záznamy.

Liu uvedl, že tato data mohou pomoci zlepšit algoritmy pro samořídicí technologie a vytvořit záznamy, které podpoří případné změny v regulaci.

V loňském roce se v Číně prodalo téměř 21,5 milionu osobních automobilů. To je zhruba tolik, kolik se prodá ve Spojených státech, Evropě a Japonsku dohromady, jak vyplývá z údajů z odvětví dostupných prostřednictvím databáze Wind.Elektromobily mají na čínském trhu stále větší podíl. Tesla, začínající podniky jako Nio a tradiční výrobci automobilů se do něj zapojili. Po počátečním soupeření v oblasti dojezdu na baterie a online zábavy ve voze kladou společnosti stále větší důraz na schopnost asistované jízdy.Čínský technologický gigant Baidu a automobilka Geely patří k těm, kteří spěchají se sázkou na uskutečnění asistovaného řízení.Pouhých 15 měsíců od zahájení projektu elektromobilu Jidu, který je součástí spojení těchto společností, odhalila značka koncepční vůz, o němž tvrdí, že je z 90 % tím, co zákazníci dostanou příští rok za přibližně 30 000 dolarů. Model Y společnosti Tesla se v Číně prodává za cenu blížící se 50 000 dolarů.Zdroj: ReutersVývoj „chytrých aut“„Je to auto, a co víc, robot,“ řekl generální ředitel Jidu Joe Xia během živě přenášené akce v mandarínštině, kterou přeložila CNBC. „Koncepční vůz používáme k rychlému prověření našeho designu a nápadu v rané fázi.“Chcete využít této příležitosti?Čtyřmístné vozidlo nazvané Robo-01 nahradilo palubní desku dlouhou obrazovkou táhnoucí se přes celou přední část vozu a odstranilo tlačítka v kokpitu – protože řidič může místo toho používat hlasové ovládání, řekl Xia.Teoreticky se může půlměsíc volantu sklopit, čímž se připraví půda pro sedadlo v kokpitu bez překážek v podobě oken, jakmile bude na čínských silnicích povoleno plné samořízení. Dva velké vnější senzory pro asistovanou jízdu se mohou zasunout, a to kvůli estetice a ochraně v případě nouze.Sia prohlásil, že Jidu „se může stát standardem pro samořízené automobily“. Společnost však odmítla sdělit, jaká úroveň softwaru pro asistované řízení bude součástí vozu.Mnoho elektromobilů, včetně vozů Tesla, Nio a Xpeng, nabízí určitou formu asistence při řízení s využitím technologií. Koncem května čínský začínající podnik WeRide, který se zabývá technologiemi pro samořízené vozy, uvedl, že získal strategickou investici od německé strojírenské společnosti Bosch na výrobu systému asistovaného softwaru pro řízení, který bude sériově vyráběn a dodáván v příštím roce.Zdroj: Reuters„Myslím, že definice chytrých automobilů se hodně vyvinula,“ řekl v telefonickém rozhovoru Xuan Liu, viceprezident společnosti DeepRoute.ai, která se zabývá softwarem pro autonomní řízení.„Spotřebitelé u inteligentních vozidel zvažují dva důležité faktory,“ řekl. „Za prvé, tím nejdůležitějším je autonomní řízení. Myslím, že je zajímá také tato tzv. inteligentní skříň, takže chtějí interakci se systémem vozidla.“Společnost Jidu plánuje na podzim uvést na trh omezenou verzi svého prvního sériového modelu. Dodávky by měly začít příští rok, cílovým trhem budou rodinné osobní vozy s cenou nad 200 000 jüanů , uvedl generální ředitel společnosti Baidu Robin Li v hovoru k výsledkům na konci května.Společnost Baidu je většinovým vlastníkem Jidu a vyhledávací gigant v některých částech Číny zavedl komerční robotické vozy využívající jeho systém autonomního řízení Apollo. Stejný systém spolu s dalšími technologiemi od Baidu bude použit v koncepčním voze Jidu.Spoluinvestor, společnost Geely, po navýšení kapitálové podpory na začátku letošního roku oficiální zprávu o koncepčním automobilu Jidu neposkytl.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Geely se do odvětví elektromobilů pustila s vlastními vozy a v listopadu oznámila několikaletý plán na vybudování softwarové složky automobilů. Automobilka uvedla, že jejím cílem je do roku 2025 komercializovat plně autonomní řízení za specifických podmínek, v klasifikačním systému nazývané autonomní řízení „čtvrté úrovně“.Začátkem tohoto měsíce společnost Geely oznámila, že její dceřiná společnost vypustila prvních devět ze 72 satelitů na podporu mapování a autonomního řízení.Soupeření o zákazníkyAčkoli prodej elektromobilů prudce vzrostl, zájem o první koncepční vůz Jidu se zdál být skromný.Jeden z hlavních streamů v aplikaci pro zasílání zpráv WeChat si ve středu večer prohlédlo asi 50 000 lidí.Oproti tomu výroční akci k uvedení vozu Nio na trh v prosinci zhlédlo asi 200 000 lidí, ačkoli její součástí bylo i hudební vystoupení. Na této akci byl představen nový sedan a vlastní brýle pro rozšířenou realitu, které dokážou vnucovat digitální obrazy nad skutečný, fyzický svět.Společnosti, které se zaměřují na samořídicí technologie, se dívají na trh, který je vzdálen nejméně rok nebo dva do budoucnosti.Pro čínské spotřebitele je hlavním lákadlem samořízených automobilů získání asistence při cestě domů po dlouhém dni v práci, řekl Liu. Co se týče obchodní stránky, je to možnost, že nižší náklady na software urychlí široké využití, řekl.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost DeepRoute.ai v dubnu oznámila, že snížila cenu softwaru pro autonomní řízení z 10 000 dolarů za vůz na 3 000 dolarů. Liu uvedl, že se společnosti podařilo snížit cenu díky použití levnějších senzorů, ale lepšího softwaru, a očekává, že cena by mohla dále klesat, jakmile bude start-up schopen spolupracovat s výrobci automobilů na masové výrobě a nasazení od roku 2024.Zatímco regulační orgány ještě nepovolily masové nasazení plně samořízených automobilů na většinu silnic, společnosti jako DeepRoute.ai, Baidu a další vytvářejí díky svým robotickým vozům datové záznamy.Liu uvedl, že tato data mohou pomoci zlepšit algoritmy pro samořídicí technologie a vytvořit záznamy, které podpoří případné změny v regulaci.
Tagy: BaiduČínageelyJiduroboautorobotaxi

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Akcie Volvo Cars prudce vzrostly o 40 % po překvapivém zisku
      2. Čínská automobilka Lynk&Co slavnostně vstupuje na český trh
      3. USA riskují, že v závodě o EV ztratí další pozice ve prospěch Číny
      4. Čínské technologie posilují, boom AI posunul index na čtyřleté maximum
      5. Čína sází na vlastní technologie a omezuje závislost na Nvidii
      6. Čínské akcie výrobců čipů rostou, Peking omezuje nákupy Nvidia
      7. Robotaxi se stávají realitou. Kdo má šanci zvítězit v Číně a dalších zemích?
      8. Cathie Wood rozšiřuje investice a hledá příležitosti na čínském trhu
      9. Čínský gigant Baidu roste díky AI a dosahuje dvouletého maxima
      10. Akcie společnosti Baidu klesají po zveřejnění výsledků. Co trápí trhy
      Advertisement

      Breaking.

      08:37

      Clearview AI čelí trestnímu stíhání v Rakousku za porušení GDPR

      08:32

      Barclays expanduje do USA: Kupuje Best Egg za 800 milionů!

      08:23

      Trump a Xi ovládají scénu: Jižní Korea v ústraní

      08:12

      Standard Chartered věří ve stabilní růst navzdory globálním výzvám

      08:02

      Optimismus Goldman Sachs: Kreditní trh nepředstavuje hrozbu systémového kolapsu

      07:57

      Nomura čelí poklesu zisku uprostřed světové nejistoty

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      RBC zvyšuje hodnocení Honeywellu před plánovaným rozdělením v roce 2026

      27 října, 2025

      RBC Capital Markets nyní pohlíží na společnost Honeywell International s daleko větší důvěrou než v předchozích měsících.

      Zdroj: Unsplash

      Guggenheim zvyšuje důvěru v Microsoft díky šanci zpeněžit AI v Office

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie Progressive po výsledcích klesly, ale dlouhodobý příběh zůstává silný

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Expand Energy může těžit z rostoucí poptávky po plynu pro AI centra

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA vyzdvihuje akcie s růstovým potenciálem před výsledky

      27 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 30 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Trumpova dohoda s Čínou není konec příběhu: napětí pokračuje

      27 října, 2025

      Evergy patří mezi nejstabilnější dividendové akcie veřejných služeb v USA

      26 října, 2025

      Dow uzavřel poprvé nad hranicí 47 000 bodů díky mírné inflaci

      24 října, 2025

      Tesla představuje klíčové kroky v umělé inteligenci, čipech a robotice

      26 října, 2025

      KeyBanc věří v růst Amazonu díky AI a expanzi v cloudu i reklamě

      24 října, 2025

      S&P 500 poprvé v historii překonal magickou hranici 6 800 bodů

      27 října, 2025

      Zlato padá pod 4 000 USD za unci, obchodní klid s Čínou snižuje poptávku

      28 října, 2025

      Fed potřebuje jasnější strategii, aby investory provedl nejistým obdobím

      25 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.