Akcie v roce 2022 překonávají výkonnost indexu S&P 500. V posledním roce také trumfují široký trh a zároveň překonávají mnoho maloobchodních konkurentů.
Investory potěšila zpráva o celoročních výsledcích společnosti specializující se na kosmetické produkty za fiskální rok 2021, která ukázala solidní dynamiku do roku 2022. Tento optimismus však bude za několik dní podroben zkoušce, až vedení společnosti vydá nejnovější provozní aktualizaci a aktualizuje výhled na současný fiskální rok.
Podívejme se blíže na to, co můžeme očekávat v oznámení, které má být zveřejněno ve čtvrtek 26. května.
Trendy prodeje
Pozitivní dynamika byla v předchozí zprávě o výsledcích společnosti Ulta nepopiratelná. Tržby ze srovnatelných prodejen vyskočily za tříměsíční období končící 29. ledna o 21 %, čímž překonaly prognózu vedení společnosti.
Vedoucí pracovníci uvedli, že tento nárůst byl částečně způsoben rozvojem kosmetického průmyslu, péče o pleť a líčení, protože hrozba pandemie pominula a lidé se vrátili k osobním kontaktům. Přístup společnosti Ulta k praktickému prodeji byl v tomto prostředí velkou výhodou, která jí pomohla získat i podíl na trhu.
Generální ředitel Dave Kimbell připsal na vrub „silnější poptávce spotřebitelů a síle diferencovaného modelu Ulta Beauty“, který se zasloužil o většinu zisků.
Očekávání pro tuto zprávu jsou mírnější, protože analytici předpokládají, že tržby vzrostou přibližně o 11 % na 2,1 miliardy dolarů. Klíčovou otázkou je, zda Ulta stále zaznamenává zdravou rovnováhu mezi rostoucí návštěvností a zvýšenými výdaji na návštěvu. Každý z těchto ukazatelů vzrostl v minulém čtvrtletí přibližně o 10 %.
Cenotvorba a elektronické obchodování
Velkou obavou pro začátek roku 2022 je, že na růst společnosti Ulta budou tlačit klesající tržby z elektronického obchodování ve srovnání s prudce rostoucími výsledky před rokem. Řetězec se také potýká s problémy v dodavatelském řetězci spolu s výzvami v oblasti cen, které by mohly snížit růst tržeb nebo zisku.
Jedním z dobrých ukazatelů, který je třeba sledovat, je provozní zisk, který se ve fiskálním roce 2021 vyšplhal na 1,3 miliardy dolarů, tedy na 15 % tržeb, přičemž v předchozím roce činil pouhá 4 % tržeb. Provozní marže se před vypuknutím pandemie pohybovala kolem 12 % a ve fiskálním prvním čtvrtletí i za celý rok pravděpodobně klesne. Investoři však stále doufají, že některé z přírůstků marže Ulta během pandemického oživení vydrží.
Zdroj: Shutterstock
Výhled do budoucna
Oficiální prognóza vedení společnosti pro fiskální rok 2022 v současné době počítá s nárůstem kompenzace v tomto roce o 3 až 4 %, zatímco provozní marže se sníží na přibližně 14 %.
Výhled tržeb a zisků může být revidován směrem dolů, aby odrážel zpomalující se ekonomický vývoj, zejména vzhledem k tomu, že v posledních dnech došlo ke snížení ratingu u srovnatelných maloobchodních společností.
Investoři však získají jasnější představu o růstovém potenciálu společnosti Ulta, když budou sledovat plány na otevření těchto obchodů. Společnost pravděpodobně hodlá v roce 2022 otevřít nejméně 50 nových provozoven a tento cíl by mohla zvýšit, pokud budou tržby i nadále výrazně vyšší než před pandemií.
Akcie v roce 2022 překonávají výkonnost indexu S&P 500. V posledním roce také trumfují široký trh a zároveň překonávají mnoho maloobchodních konkurentů.Investory potěšila zpráva o celoročních výsledcích společnosti specializující se na kosmetické produkty za fiskální rok 2021, která ukázala solidní dynamiku do roku 2022. Tento optimismus však bude za několik dní podroben zkoušce, až vedení společnosti vydá nejnovější provozní aktualizaci a aktualizuje výhled na současný fiskální rok.Podívejme se blíže na to, co můžeme očekávat v oznámení, které má být zveřejněno ve čtvrtek 26. května.Pozitivní dynamika byla v předchozí zprávě o výsledcích společnosti Ulta nepopiratelná. Tržby ze srovnatelných prodejen vyskočily za tříměsíční období končící 29. ledna o 21 %, čímž překonaly prognózu vedení společnosti.Vedoucí pracovníci uvedli, že tento nárůst byl částečně způsoben rozvojem kosmetického průmyslu, péče o pleť a líčení, protože hrozba pandemie pominula a lidé se vrátili k osobním kontaktům. Přístup společnosti Ulta k praktickému prodeji byl v tomto prostředí velkou výhodou, která jí pomohla získat i podíl na trhu.Generální ředitel Dave Kimbell připsal na vrub „silnější poptávce spotřebitelů a síle diferencovaného modelu Ulta Beauty“, který se zasloužil o většinu zisků.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: GettyimagesOčekávání pro tuto zprávu jsou mírnější, protože analytici předpokládají, že tržby vzrostou přibližně o 11 % na 2,1 miliardy dolarů. Klíčovou otázkou je, zda Ulta stále zaznamenává zdravou rovnováhu mezi rostoucí návštěvností a zvýšenými výdaji na návštěvu. Každý z těchto ukazatelů vzrostl v minulém čtvrtletí přibližně o 10 %.Velkou obavou pro začátek roku 2022 je, že na růst společnosti Ulta budou tlačit klesající tržby z elektronického obchodování ve srovnání s prudce rostoucími výsledky před rokem. Řetězec se také potýká s problémy v dodavatelském řetězci spolu s výzvami v oblasti cen, které by mohly snížit růst tržeb nebo zisku.Jedním z dobrých ukazatelů, který je třeba sledovat, je provozní zisk, který se ve fiskálním roce 2021 vyšplhal na 1,3 miliardy dolarů, tedy na 15 % tržeb, přičemž v předchozím roce činil pouhá 4 % tržeb. Provozní marže se před vypuknutím pandemie pohybovala kolem 12 % a ve fiskálním prvním čtvrtletí i za celý rok pravděpodobně klesne. Investoři však stále doufají, že některé z přírůstků marže Ulta během pandemického oživení vydrží.Zdroj: ShutterstockOficiální prognóza vedení společnosti pro fiskální rok 2022 v současné době počítá s nárůstem kompenzace v tomto roce o 3 až 4 %, zatímco provozní marže se sníží na přibližně 14 %.Výhled tržeb a zisků může být revidován směrem dolů, aby odrážel zpomalující se ekonomický vývoj, zejména vzhledem k tomu, že v posledních dnech došlo ke snížení ratingu u srovnatelných maloobchodních společností.Investoři však získají jasnější představu o růstovém potenciálu společnosti Ulta, když budou sledovat plány na otevření těchto obchodů. Společnost pravděpodobně hodlá v roce 2022 otevřít nejméně 50 nových provozoven a tento cíl by mohla zvýšit, pokud budou tržby i nadále výrazně vyšší než před pandemií.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...