Výrobce supersportovních vozů vyčlenil prostor v blízkosti svého závodu v Maranellu a začal připravovat půdu pro třetí výrobní linku, která bude určena pro výrobu hybridních a elektrických vozidel, uvedli tito lidé, kteří si nepřáli být jmenováni, protože jde o soukromé informace. Součástí rozšíření bude pravděpodobně také nové výzkumné a vývojové centrum pro baterie, uvedli.
Ferrari na tento projekt upozorní během dne kapitálových trhů 16. června, kdy se očekává, že generální ředitel Benedetto Vigna osvětlí strategii Ferrari v oblasti elektrických vozidel a představí svůj obchodní plán na příští čtyři roky. Bývalý manažer společnosti STMicroelectronics NV byl přiveden, aby urychlil odklon od dvanáctiválcových motorů a čtyřciferných výkonů, kterými je automobilka známá.

Ferrari pěstovalo jednu z nejcennějších značek na světě dlouho předtím, než v roce 2015 uspořádalo úspěšnou primární nabídku akcií. Přestože společnost nadále vykazuje záviděníhodné ziskové marže, její akcie v poslední době vykazují slabší výkonnost, částečně kvůli obavám z pozdního startu v závodě o elektromobily a z toho, kolik bude dohánění ztráty stát. Akcie společnosti letos v Miláně klesly o 22 % a zaostaly za italským referenčním akciovým indexem i za svými evropskými kolegy z automobilového průmyslu.
„Pozornost se soustředí na strategii elektrifikace společnosti a na to, jak se její technologie dokáže přizpůsobit měnícímu se světu, a také na její strategii usilovat o hodnotu namísto objemu a na to, jakou saturaci, pokud nějakou, identifikují,“ uvedla Swetha Ramachandran, která spravuje fond GAM Luxury Brand Equity Fund.

Měsíce poté, co 53letý Vigna nastoupil do funkce generálního ředitele, Ferrari otřáslo svou organizační strukturou, přivedlo několik vedoucích pracovníků od jeho bývalého zaměstnavatele a navázalo spolupráci s výrobcem čipů Qualcomm Inc., aby pracovalo na větším počtu digitálních kokpitů automobilů. Ve společnosti STMicro vedl divizi, která dodává senzory pro iPhone společnosti Apple Inc. a navigační systémy výrobců automobilů.
Před uvedením prvního čistě elektrického vozidla Ferrari v roce 2025 mohou být nutné velké výdaje, přičemž analytici Citi uvedli, že očekávají „strukturálně vyšší investice, které budou brzdit výnosy“. Redburn také varoval, že investory by mohl překvapit rozsah potřebných výdajů.
„Ferrari se v posledních letech jeví jako poněkud méně výjimečné, protože výnosy klesají k vrcholům a konkurenti zvyšují svůj výkon,“ napsali analytici Jefferies ve zprávě z 30. května. Nadcházející akce pro investory je „příležitostí znovu získat vedoucí postavení a lépe pochopit, proč John Elkann jmenoval outsidera Benedetta Vignu, aby ‚znovuobjevil‘ Ferrari“.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























