Jak chce společnost Lululemon do roku 2026 zdvojnásobit tržby
Za posledních pět let akcie průkopníka v oblasti sportovního oblečení, společnosti Lululemon (LULU), vyletěly o více než 500 %, čímž snadno překonaly celkový výnos indexu S&P 500 ve výši 88 %.
Tato minulá výkonnost je bezpochyby impozantní, ale akcionáři se mají z čeho těšit i do budoucna.
Během nedávné prezentace na analytickém dni společnost Lululemon odhalila svůj pětiletý finanční výhled, v němž vedení oficiálně stanovilo cíl zdvojnásobit roční tržby do fiskálního roku 2026. Na první pohled se tato prognóza může zdát jako vznešený cíl, ale věřím, že je zcela splnitelný.
Podívejme se blíže na tuto špičkovou oděvní společnost.
Zaměření na klíčové faktory růstu a hlavní silné stránky
Strategie společnosti Lululemon zahrnuje iniciativu zvanou Power of Three. První z nich klade důraz na inovaci produktů. V minulosti se na ziscích společnosti překvapivě podílel dámský segment s populárními kalhotami na jógu. Do roku 2026 však chce vedení zdvojnásobit objem obchodu s muži. Je to velmi pravděpodobné, vzhledem k tomu, že Lululemon dosáhl svého předchozího cíle zdvojnásobit tržby z pánského segmentu do roku 2023 s dvouletým předstihem.
Zdroj: Getty Images
Druhým pilířem strategie Power of Three je zlepšení zážitků hostů. Fyzické prodejny, kterých má Lululemon v současné době 574 v 17 zemích, jsou sice důležité pro zvýšení povědomí o značce, ale je to právě kanál elektronického obchodu, který bude firmu pohánět kupředu. Do roku 2026 chce vedení společnosti zdvojnásobit digitální tržby.
Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 tvořily tržby z online služeb 49,3 % celkového objemu obchodu. A díky poptávce podporované pandemií se digitální tržby od 4. čtvrtletí 2019 zvyšují dvouletým složeným ročním tempem o 50 %.
Hlavním cílem je proniknout na mezinárodní trhy a do roku 2026 zčtyřnásobit tržby mimo Severní Ameriku. V posledním fiskálním roce (skončil 30. ledna) tvořily tržby společnosti Lululemon mimo domovský kontinent pouhých 15 %. Očekává se, že se tento podíl zvýší.
„Jsme stále na začátku naší cesty k růstu, máme silný produktový motor, osvědčenou schopnost vytvářet trvalé vztahy s hosty a značný rozlet na hlavních, stávajících i nových trzích,“ uvedl generální ředitel Calvin McDonald v tiskové zprávě, v níž oznámil tuto novinku.
Zdroj: Gettyimages
Minulost společnosti Lululemon ukazuje na světlou budoucnost
Historie společnosti Lululemon ukazuje, že vedení jednoduše očekává, že společnost bude pokračovat ve svém osvědčeném úspěchu. Za posledních pět fiskálních let firma zvyšovala tržby ročním tempem 21,7 %. Zdvojnásobení tržeb v příštích pěti letech by se rovnalo zhruba 15% ročnímu přírůstku, takže růst společnosti by se do budoucna vlastně zpomalil.
Je přirozené, že firmy v průběhu času zpomalují svůj růst. Protože však společnost Lululemon představuje pouze asi 3 % celosvětového trhu se sportovním oblečením v hodnotě 200 miliard dolarů, přičemž stále existuje obrovská příležitost pro expanzi mimo Severní Ameriku, je pravděpodobné, že vedení společnosti překročí cíl dosáhnout v roce 2026 tržeb ve výši 12,5 miliardy dolarů. Iniciativy, jako je uvedení na trh s obuví a program výměny a dalšího prodeje, by mohly vyhlídky společnosti Lululemon dále zvýšit.
Při větším rozsahu se jistě zvýší i ziskovost. Hrubá marže společnosti Lululemon ve výši 57,7 % a provozní marže ve výši 22 % ve fiskálním roce 2022 se neustále zvyšují oproti hodnotám, které byly ještě před několika lety, což dokazuje škálovatelnost obchodního modelu.
Zdroj: Shutterstock
Vedení společnosti očekává, že růst zisku na akcii bude do roku 2026 převyšovat růst tržeb. Pokračující využívání investic do výzkumu a vývoje, zvyšování efektivity firemních režijních nákladů a provozních ploch prodejen a výrazná orientace na digitální kanál se časem projeví ve vyšším čistém zisku.
Značka Lululemon navíc jen sílí. Podle průzkumu Taking Stock With Teens, který provedla společnost Piper Sandler na jaře 2022, je Lululemon třetí nejoblíbenější značkou oblečení mezi generací Z.
Ačkoli se současný poměr ceny a zisku společnosti Lululemon ve výši 42 na první pohled zdá být drahý, může být vzhledem ke kvalitě společnosti a jejím vyhlídkám na budoucí růst ve skutečnosti přiměřený. Navíc akcie klesly o 34 % oproti svému historickému maximu z poloviny listopadu. Investoři by se mohli na tuto prosperující firmu podívat.
Tato minulá výkonnost je bezpochyby impozantní, ale akcionáři se mají z čeho těšit i do budoucna.Během nedávné prezentace na analytickém dni společnost Lululemon odhalila svůj pětiletý finanční výhled, v němž vedení oficiálně stanovilo cíl zdvojnásobit roční tržby do fiskálního roku 2026. Na první pohled se tato prognóza může zdát jako vznešený cíl, ale věřím, že je zcela splnitelný.Podívejme se blíže na tuto špičkovou oděvní společnost.Strategie společnosti Lululemon zahrnuje iniciativu zvanou Power of Three. První z nich klade důraz na inovaci produktů. V minulosti se na ziscích společnosti překvapivě podílel dámský segment s populárními kalhotami na jógu. Do roku 2026 však chce vedení zdvojnásobit objem obchodu s muži. Je to velmi pravděpodobné, vzhledem k tomu, že Lululemon dosáhl svého předchozího cíle zdvojnásobit tržby z pánského segmentu do roku 2023 s dvouletým předstihem.Zdroj: Getty ImagesDruhým pilířem strategie Power of Three je zlepšení zážitků hostů. Fyzické prodejny, kterých má Lululemon v současné době 574 v 17 zemích, jsou sice důležité pro zvýšení povědomí o značce, ale je to právě kanál elektronického obchodu, který bude firmu pohánět kupředu. Do roku 2026 chce vedení společnosti zdvojnásobit digitální tržby.Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 tvořily tržby z online služeb 49,3 % celkového objemu obchodu. A díky poptávce podporované pandemií se digitální tržby od 4. čtvrtletí 2019 zvyšují dvouletým složeným ročním tempem o 50 %.Chcete využít této příležitosti?Hlavním cílem je proniknout na mezinárodní trhy a do roku 2026 zčtyřnásobit tržby mimo Severní Ameriku. V posledním fiskálním roce tvořily tržby společnosti Lululemon mimo domovský kontinent pouhých 15 %. Očekává se, že se tento podíl zvýší.„Jsme stále na začátku naší cesty k růstu, máme silný produktový motor, osvědčenou schopnost vytvářet trvalé vztahy s hosty a značný rozlet na hlavních, stávajících i nových trzích,“ uvedl generální ředitel Calvin McDonald v tiskové zprávě, v níž oznámil tuto novinku.Zdroj: GettyimagesHistorie společnosti Lululemon ukazuje, že vedení jednoduše očekává, že společnost bude pokračovat ve svém osvědčeném úspěchu. Za posledních pět fiskálních let firma zvyšovala tržby ročním tempem 21,7 %. Zdvojnásobení tržeb v příštích pěti letech by se rovnalo zhruba 15% ročnímu přírůstku, takže růst společnosti by se do budoucna vlastně zpomalil.Je přirozené, že firmy v průběhu času zpomalují svůj růst. Protože však společnost Lululemon představuje pouze asi 3 % celosvětového trhu se sportovním oblečením v hodnotě 200 miliard dolarů, přičemž stále existuje obrovská příležitost pro expanzi mimo Severní Ameriku, je pravděpodobné, že vedení společnosti překročí cíl dosáhnout v roce 2026 tržeb ve výši 12,5 miliardy dolarů. Iniciativy, jako je uvedení na trh s obuví a program výměny a dalšího prodeje, by mohly vyhlídky společnosti Lululemon dále zvýšit.Při větším rozsahu se jistě zvýší i ziskovost. Hrubá marže společnosti Lululemon ve výši 57,7 % a provozní marže ve výši 22 % ve fiskálním roce 2022 se neustále zvyšují oproti hodnotám, které byly ještě před několika lety, což dokazuje škálovatelnost obchodního modelu.Zdroj: ShutterstockVedení společnosti očekává, že růst zisku na akcii bude do roku 2026 převyšovat růst tržeb. Pokračující využívání investic do výzkumu a vývoje, zvyšování efektivity firemních režijních nákladů a provozních ploch prodejen a výrazná orientace na digitální kanál se časem projeví ve vyšším čistém zisku.Značka Lululemon navíc jen sílí. Podle průzkumu Taking Stock With Teens, který provedla společnost Piper Sandler na jaře 2022, je Lululemon třetí nejoblíbenější značkou oblečení mezi generací Z.Ačkoli se současný poměr ceny a zisku společnosti Lululemon ve výši 42 na první pohled zdá být drahý, může být vzhledem ke kvalitě společnosti a jejím vyhlídkám na budoucí růst ve skutečnosti přiměřený. Navíc akcie klesly o 34 % oproti svému historickému maximu z poloviny listopadu. Investoři by se mohli na tuto prosperující firmu podívat.