Poflakování se psem, nošení tepláků na pracovní hovory, selektivní účast ve společnosti: Práce z domova, co na tom nemilovat?
Pokud jste introvert, možná agresivně přikyvujete. Práce na dálku je jako stvořená pro ty, kteří nechtějí držet krok se stereotypní extrovertní, optimistickou a věčně zapnutou firemní kulturou. A funguje to: Introverti skutečně pracují lépe, když jsou sami.
Ale je tu i druhá stránka věci. Epidemie osamělosti nejvíce zasáhla mladé pracovníky a mileniály. Výzkumy ukazují, že introverti jsou kvůli svým přirozeným sklonům ještě zranitelnější. A všichni víme, co to znamená pro spokojenost a soustředění zaměstnanců.
Jak tedy mohou vedoucí pracovníci firem přimět své introvertní zaměstnance, aby se vrátili do kanceláře?

Pomáhá znát základní příčinu chování. Věda nám říká, že samotu vyhledáváme mylně. To znamená, že si myslíme, že být sami bude pozitivnější zážitek než komunikovat s ostatními, a podle toho se také chováme. Může to být proto, že podceňujeme zájem ostatních lidí o kontakt s námi, bojíme se úzkosti, která přichází se sociálními situacemi, nebo možná po dvou letech strávených v uzavřených prostorách už prostě nevíme, jaká je naše sociální identita.
Ale osobní kontakty potřebujeme. Je toho příliš mnoho, co můžeme ztratit, když se všichni vracejí do kanceláře?
DOBŘE. Co teď?
Přemýšlejte v malém
Podle evolučního antropologa Robina Dunbara je ideální velikost skupiny 150 členů. Tehdy je spolupráce nejefektivnější, komunikace nejjasnější a vztahy nejpodnětnější. V rámci těchto 150 lidí potřebujeme pět důvěrných přátel, 15 dobrých přátel a 30 přátel.
Rozsáhlé korporace roku 2020, kde větší znamená lepší, se s tímto bodem míjejí. Ukazuje se, že optimální velikost vnitřní skupiny je ve skutečnosti 4,6 členů. Rozhodování je pak nejvyváženější a nejefektivnější, odpovídá pěti důvěrným přátelům, které doporučuje Dunbar. Je to také počet, se kterým mohou pracovat introverti.

Stačí se podívat na společnost Gore-Tex. Tím, že zůstala malá, se stala velkou na 3 miliardy dolarů.
Přeneste domov do kanceláře
Domov je nejen místem, kde je méně lidí, ale také místem, kde máme kontrolu nad svým prostředím. Je to místo, kde si můžeme odpočinout, načerpat energii a být se svými myšlenkami.
Ale kdo říká, že se to musí týkat výhradně našich domovů? Pro ilustraci toho, jak mohou společnosti a vedoucí pracovníci firem uspokojovat lidské potřeby svých zaměstnanců, ať už jsou introverti, nebo ne, je společnost Google dokonalou případovou studií.
Pokud jste zaměstnancem společnosti Google, můžete si zdřímnout ve spacích kapslích, zdarma si dopřát masáže a dokonce si do práce vzít svého domácího mazlíčka! Zaměstnanci Googlu jsou také podporováni v tom, aby 20 % své pracovní doby věnovali svým vášnivým projektům a aby si brali neplacené volno v délce až tří měsíců, aby se mohli věnovat svým dalším zájmům, například dobrovolnické činnosti v komunitě.
Tím se stírá rozdíl mezi „domovem“ a „kanceláří“ a právě tento druh plasticity na pracovišti vyhoví individuálním potřebám každého z nás, abychom se všichni mohli věnovat tomu, co je důležité.

Kdo jsem?
Podle teorie sociální identity si svou identitu vytváříme na základě kolektivních priorit našich in-skupin. Během výluky jsme ztratili přístup k těmto in-skupinám a museli jsme své priority rozvíjet samostatně. Postupem času se z těchto nových sebepojetí stalo naše autentické já. Zaměstnavatelé však ještě nedohnali to, kým jsme nyní.
Jste-li vedoucím pracovníkem firmy, je dobrým pravidlem předpokládat, že lidé, které jste původně přijali, se změnili. Vytvářejte příležitosti, které umožní vyniknout jejich novému já, a výslovně je požádejte, aby se zamysleli nad svými novými prioritami a řekli vám, co potřebují, aby se jim dařilo.
Vytvoříte tak kulturu důvěry, loajality a odpovědnosti a zároveň udržíte svou firmu relevantní v současném zaměstnaneckém klimatu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























