Jedním z největších úspěchů společnosti má být baterie pro elektromobily, kterou vyrobila. Podle Mullena dokáže její baterie zajistit dojezd více než 600 mil. Toto číslo je, jak tvrdí společnost, velmi „působivé“.
Ale poté, co jsem prozkoumal zázemí dvou organizací, které prováděly testy baterií společnosti, a dozvěděl se podrobnosti o partnerovi, s nímž byla vyvinuta, jsem velmi skeptický k tomu, do jaké míry se na výsledky testů mohou investoři spolehnout.
Zdroj: Mullen
Nejnovější test společnosti Mullen
Poslední hodnocení provedla organizace s názvem Battery Innovation Center.
Na základě stránky s názvem „Tým BIC“ na webových stránkách společnosti je nejvyšším vedoucím pracovníkem odpovědným za testování baterií muž jménem Jonathan Pace, který je jejím vedoucím technikem v testovací a vyhodnocovací laboratoři.“
Podle webových stránek Pace pracuje na dokončení svého vysokoškolského titulu v oboru elektronických technologií na Vincennes University.“ A jediná pracovní zkušenost uvedená v jeho životopise je sedm let v armádě jako člen posádky dělostřeleckého kanónu. Ačkoli jsem za Paceovu službu v armádě vděčný, obsluha a testování děl mi nepřipadá jako něco, co by někoho dobře připravilo na vedení testování high-tech baterie pro elektromobily. A Paceův zjevný nedostatek jakéhokoli vyššího vzdělání je také poněkud zarážející.
Ben Wrightsman, generální ředitel společnosti BIC, má podle svého profilu na síti LinkedIn určité technické zkušenosti a titul z elektrotechniky na Purdue University. Většinu své profesní kariéry však strávil buď ve společnosti BIC, nebo ve společnosti EnerDel, která vyvíjí systémy pro skladování energie, bateriové bloky a lithium-iontová řešení pro průmyslový sektor.
Zdroj: Mullen
Po prohlédnutí webových stránek společnosti EnerDel se zdá, že od roku 2020 společnost kromě dohod s distributory neoznámila smlouvy s žádnými významnými zákazníky. V roce 2020 vytrubovala do světa dohodu s významným zákazníkem jménem Odyne, ale hodnota dohody nebyla uvedena. V roce 2019 společnost EnerDeal představila dvě dohody, jednu se společností Workhorse (NASDAQ:WKHS), která měla více než dost problémů s kontrolou kvality, a druhou s významnou společností Johnson & Towers. Ani v případě druhé jmenované dohody však nebyly zveřejněny žádné finanční specifikace.
Pokud jde o samotnou společnost BIC, na jejích internetových stránkách jsem nenašel žádné zmínky o dohodách nebo zákaznících. Zdálo se, že jediné její snahy zmíněné v sekci zpráv na jejích webových stránkách byly konference, které organizace pořádala.
Mullenův předchozí tester
V únoru společnost Mullen oznámila, že test její baterie přinesl působivé výsledky. Podle výzkumné společnosti Hindenburg, která v dubnu, kdy byla zpráva zveřejněna, krátce prodávala akcie společnosti MULN, však generální ředitel společnosti, která test skutečně provedla, nebyl baterií společnosti Mullen nadšen.
Konkrétně generální ředitel společnosti EV Grid Tom Gage prohlásil, že baterie „byla velká, což v mé mysli také vyvolalo otazníky. A byla zdeformovaná a opravdu ošklivá.“ Informoval o tom Hindenburg. Dodal, že by pro popis výsledků testu nepoužil tak superlativní výrazy.
Gage navíc údajně Hindenburgovi řekl, že „EV Grid víceméně ukončila činnost v červnu nebo červenci 2020 a první polovinu roku byla v podstatě zavřená a já jsem se stěhoval ven a skladoval věci ve skladu, protože jsem měl tu druhou práci v Indi EV.“ Gage se domnívá, že test Mullenovy baterie byl skutečně proveden v roce 2018 nebo 2019.
Za zmínku také stojí, že podle Hindenburga byla baterie Mullen vyvinuta ve spolupráci s čínskou společností Linghang Boao. Obě společnosti podepsaly dohodu o partnerství v listopadu 2019, tedy zhruba rok poté, co společnost Linghang zahájila činnost.
Společnost Hindenburg uvedla, že od dubna 2022 není možné se dostat na webové stránky společnosti Linghang, která v současné době „sdílí mobilní telefonní číslo s nejméně 99 dalšími společnostmi a uvedla svou adresu uvnitř výškové budovy (nikoliv továrny),“ uvedl Hindenburg. Společnost Mullen zaplatila společnosti Linghang celkem 390 000 dolarů, uvedla výzkumná firma. Kromě toho společnost Mullen v loňském roce vynaložila na výzkum a vývoj pouze 3 miliony dolarů.
Shrnuto, baterie společnosti Mullen byla údajně vyvinuta ve spolupráci se společností, která zřejmě zanikla, zatímco ji testovaly dvě organizace, které podle všeho nemají významné zákazníky a mají nevýrazné výsledky. Navíc se zdá, že společnost Mullen vynakládá na výzkum a vývoj velmi málo peněz, což činí její tvrzení o baterii ještě podezřelejší.
Jedním z největších úspěchů společnosti má být baterie pro elektromobily, kterou vyrobila. Podle Mullena dokáže její baterie zajistit dojezd více než 600 mil. Toto číslo je, jak tvrdí společnost, velmi „působivé“.Ale poté, co jsem prozkoumal zázemí dvou organizací, které prováděly testy baterií společnosti, a dozvěděl se podrobnosti o partnerovi, s nímž byla vyvinuta, jsem velmi skeptický k tomu, do jaké míry se na výsledky testů mohou investoři spolehnout.Zdroj: MullenPoslední hodnocení provedla organizace s názvem Battery Innovation Center.Na základě stránky s názvem „Tým BIC“ na webových stránkách společnosti je nejvyšším vedoucím pracovníkem odpovědným za testování baterií muž jménem Jonathan Pace, který je jejím vedoucím technikem v testovací a vyhodnocovací laboratoři.“Podle webových stránek Pace pracuje na dokončení svého vysokoškolského titulu v oboru elektronických technologií na Vincennes University.“ A jediná pracovní zkušenost uvedená v jeho životopise je sedm let v armádě jako člen posádky dělostřeleckého kanónu. Ačkoli jsem za Paceovu službu v armádě vděčný, obsluha a testování děl mi nepřipadá jako něco, co by někoho dobře připravilo na vedení testování high-tech baterie pro elektromobily. A Paceův zjevný nedostatek jakéhokoli vyššího vzdělání je také poněkud zarážející.Chcete využít této příležitosti?Ben Wrightsman, generální ředitel společnosti BIC, má podle svého profilu na síti LinkedIn určité technické zkušenosti a titul z elektrotechniky na Purdue University. Většinu své profesní kariéry však strávil buď ve společnosti BIC, nebo ve společnosti EnerDel, která vyvíjí systémy pro skladování energie, bateriové bloky a lithium-iontová řešení pro průmyslový sektor.Zdroj: MullenPo prohlédnutí webových stránek společnosti EnerDel se zdá, že od roku 2020 společnost kromě dohod s distributory neoznámila smlouvy s žádnými významnými zákazníky. V roce 2020 vytrubovala do světa dohodu s významným zákazníkem jménem Odyne, ale hodnota dohody nebyla uvedena. V roce 2019 společnost EnerDeal představila dvě dohody, jednu se společností Workhorse , která měla více než dost problémů s kontrolou kvality, a druhou s významnou společností Johnson & Towers. Ani v případě druhé jmenované dohody však nebyly zveřejněny žádné finanční specifikace.Pokud jde o samotnou společnost BIC, na jejích internetových stránkách jsem nenašel žádné zmínky o dohodách nebo zákaznících. Zdálo se, že jediné její snahy zmíněné v sekci zpráv na jejích webových stránkách byly konference, které organizace pořádala.V únoru společnost Mullen oznámila, že test její baterie přinesl působivé výsledky. Podle výzkumné společnosti Hindenburg, která v dubnu, kdy byla zpráva zveřejněna, krátce prodávala akcie společnosti MULN, však generální ředitel společnosti, která test skutečně provedla, nebyl baterií společnosti Mullen nadšen.Konkrétně generální ředitel společnosti EV Grid Tom Gage prohlásil, že baterie „byla velká, což v mé mysli také vyvolalo otazníky. A byla zdeformovaná a opravdu ošklivá.“ Informoval o tom Hindenburg. Dodal, že by pro popis výsledků testu nepoužil tak superlativní výrazy.Gage navíc údajně Hindenburgovi řekl, že „EV Grid víceméně ukončila činnost v červnu nebo červenci 2020 a první polovinu roku byla v podstatě zavřená a já jsem se stěhoval ven a skladoval věci ve skladu, protože jsem měl tu druhou práci v Indi EV.“ Gage se domnívá, že test Mullenovy baterie byl skutečně proveden v roce 2018 nebo 2019.Za zmínku také stojí, že podle Hindenburga byla baterie Mullen vyvinuta ve spolupráci s čínskou společností Linghang Boao. Obě společnosti podepsaly dohodu o partnerství v listopadu 2019, tedy zhruba rok poté, co společnost Linghang zahájila činnost.Společnost Hindenburg uvedla, že od dubna 2022 není možné se dostat na webové stránky společnosti Linghang, která v současné době „sdílí mobilní telefonní číslo s nejméně 99 dalšími společnostmi a uvedla svou adresu uvnitř výškové budovy ,“ uvedl Hindenburg. Společnost Mullen zaplatila společnosti Linghang celkem 390 000 dolarů, uvedla výzkumná firma. Kromě toho společnost Mullen v loňském roce vynaložila na výzkum a vývoj pouze 3 miliony dolarů.Shrnuto, baterie společnosti Mullen byla údajně vyvinuta ve spolupráci se společností, která zřejmě zanikla, zatímco ji testovaly dvě organizace, které podle všeho nemají významné zákazníky a mají nevýrazné výsledky. Navíc se zdá, že společnost Mullen vynakládá na výzkum a vývoj velmi málo peněz, což činí její tvrzení o baterii ještě podezřelejší.