Zdálo se, že tyto zprávy nabraly na síle, když „Roku náhle uzavřel obchodní okno pro všechny zaměstnance a zakázal jim prodávat jakékoli jejich akcie, na které mají nárok, v době, kdy by to normálně měli mít možnost udělat,“ uvádí zpráva Business Insider s odvoláním na „lidi obeznámené s touto záležitostí“.
Společnosti Netflix a Roku se k těmto zvěstem odmítly vyjádřit a mohly by existovat i jiné důvody pro omezení obchodování, nicméně se nabízí zajímavá možnost, že právě digitální reklamní schopnosti Roku by mohly být tím, co Netflix potřebuje, aby znovu nastartoval svůj slábnoucí růst počtu předplatitelů.
Bolest jako katalyzátor změny
Po letech silného nárůstu počtu předplatitelů Netflix v prvním čtvrtletí náhle změnil směr, což je důsledek jeho pandemického růstu. A říci, že investory Netflixu finanční zpráva odradila, by bylo slabé slovo. Akcie se propadly a během jediného dne po zveřejnění výsledků ztratily 35 % své hodnoty, protože streamovací gigant vykázal první ztrátu předplatitelů za více než deset let. Vedení společnosti přililo olej do ohně tím, že kromě 200 000 předplatitelů, o které přišlo během prvního čtvrtletí, očekává, že ve druhém čtvrtletí ztratí další 2 miliony.

Mediální prostředí prošlo v posledních letech rychlou proměnou, která přiměla vedoucí pracovníky streamingu přehodnotit některé dlouho zažité názory. Generální ředitel Netflixu Reed Hastings totiž po katastrofálních výsledcích – a po letech popírání – konečně uznal potřebu reklamou podporované vrstvy, která by se mohla objevit už koncem letošního roku. Tento posun ve strategii zdůrazňuje klíčovou přednost Roku a důvod, proč by se pro Netflix skvěle hodil.
Lék na to, co vás trápí
Roku je mnohem víc než jen stejnojmenný set-top box. Je to také přední agregátor placených i reklamou podporovaných streamovacích služeb s více než 10 000 streamovacími kanály shromážděnými na jednom místě. Tato vedoucí pozice v oboru pomohla společnosti Roku získat více než 61 milionů aktivních účtů v domácnostech. To společnosti dává vyjednávací sílu ve vztahu ke streamovacím službám podporovaným reklamou, protože si účtuje 30% podíl z veškerého reklamního prostoru, který se na její platformě objeví. K cílené reklamě pak využívá bohaté zásoby dat o divácích. Díky těmto příjmům z reklamy vydělal segment platformy Roku v prvním čtvrtletí 647 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o 39 %.
Hasting v konferenčním hovoru řekl: „Byl jsem proti složitosti reklamy a velkým příznivcem jednoduchosti předplatného.“ Zkušenosti Roku s digitální reklamou by pomohly vyřešit problém „složitosti“ a poskytly by Netflixu novou cestu k růstu počtu předplatitelů a další zdroj příjmů, který by byl podpořen nižší cenou a reklamou – s tím, že Roku by dělal těžkou práci.

Má taková dohoda smysl?
Existují i další důvody, proč se domnívat, že nyní je pro takové spojení ideální doba. Akcie Roku klesly o 80 % ze svého listopadového maxima, čímž se jejich poměr ceny k prodejům přiblížil hodnotě 4, což je úroveň, která nebyla zaznamenána více než tři roky. To znamená, že tržní hodnota společnosti je nižší než 13 miliard dolarů, takže akvizice je pro Netflix mnohem přijatelnější, zejména pokud by se jednalo o čistě akciovou transakci.
Investoři Roku by pravděpodobně požadovali alespoň 30% prémii, aby takovou transakci schválili, ale i tak by Netflix stál méně než 17 miliard dolarů, což je výhodná nabídka pro společnost, která loni dosáhla tržeb ve výši 2,77 miliardy dolarů, přičemž je trvale zisková a generuje silný provozní cash flow.
Stojí za zmínku, že zařízení Roku bylo ve skutečnosti vyvinuto ve společnosti Netflix v roce 2007, než bylo odděleno. V té době se Hastings obával, že si znepřátelí partnery společnosti, kteří v počátcích streamování na své dálkové ovladače umisťovali všudypřítomná červená tlačítka „Netflix“ a pomáhali tak společnosti stát se dominantní silou v oblasti, kterou zpopularizovala.

Akcie Netflixu klesly o 70 % oproti svému nedávnému maximu, protože investoři se ptají, zda jsou nejlepší časy společnosti ve zpětném zrcátku. Zdá se také, že vedení společnosti zvažuje všechny možnosti, jak znovu nastartovat růst počtu předplatitelů. Zdá se, že nyní je pro Netflix ideální čas přivítat doma své marnotratné dítě Roku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	



























