Pro streamovací giganty Netflix (NASDAQ:NFLX) a Roku (NASDAQ:ROKU) to byl těžký rok – a to je možná mírně řečeno. Dnes si však někteří kladou otázku: koupí Netflix Roku?
Řeči o fúzích jsou vždycky zábavné a spekulace jistě poskytují jisté výkyvy. V současné době akcie ROKU kvůli těmto zvěstem vzrostly přibližně o 10 %. Na druhou stranu, akcie společnosti Netflix v ranním odpoledním obchodování také vzrostly o mírná 2 %.
Co se tedy děje? Obvykle při zvěstech o akvizici cena akcií nabývající společnosti klesá. To je způsobeno prémií, kterou investoři na potenciální transakci vyčíslují.
Možná si trh myslí, že se tato dohoda neuskuteční. Koneckonců, nyní slyšíme pouze zvěsti. Pojďme se ponořit do toho, co si o tomto tématu myslí dva odborníci.
Koupí Netflix Roku? Vyjádřili se analytici
Tato potenciální obchodní kombinace je jednou z těch, které ulici rozhodně zajímají. Koneckonců jak Netflix, tak Roku jsou streamovací společnosti s poněkud odlišnými obchodními modely. Možná by Netflix mohl získat z jedinečného zaměření společnosti Roku na výklenkové streamovací trhy a také z jejího podnikání v oblasti hardwaru.
Rich Greenfield ze společnosti LightShed Partners si to však nemyslí. V nedávném rozhovoru Greenfield naznačil, že Netflix pravděpodobně nevstoupí do hardwarových vod. Je to už dlouho, co společnost nabízela své půjčovny DVD. V souladu s tím se krok zpět do minulosti nezdá být chytrým ani strategickým krokem – alespoň podle tohoto analytika.
S tím souhlasí i analytik společnosti JPMorgan Cory Carpenter. Tento obchod by byl obrovského rozsahu a pravděpodobně by vyžadoval značnou prémii k současnému ocenění Roku kolem 14 miliard dolarů, aby se transakce uskutečnila. Oba analytici se shodují, že za takové peníze by bylo možné vytvořit lepší a „lepivější“ obsah, který by posílil uživatelské ukazatele Netflixu.
S tím musím souhlasit i já. Tento obchod je obchodem, který v zásadě nedává smysl, a to na základě podnikání každé jednotlivé společnosti. Jistě, Roku má streamovací byznys, který může být pro kupce lákavý. Není však jasné, do jaké míry Netflix zaplatí prémii za klientelu, která se pravděpodobně značně překrývá s jeho stávající základnou.
Pro streamovací giganty Netflix a Roku to byl těžký rok – a to je možná mírně řečeno. Dnes si však někteří kladou otázku: koupí Netflix Roku?Řeči o fúzích jsou vždycky zábavné a spekulace jistě poskytují jisté výkyvy. V současné době akcie ROKU kvůli těmto zvěstem vzrostly přibližně o 10 %. Na druhou stranu, akcie společnosti Netflix v ranním odpoledním obchodování také vzrostly o mírná 2 %.Co se tedy děje? Obvykle při zvěstech o akvizici cena akcií nabývající společnosti klesá. To je způsobeno prémií, kterou investoři na potenciální transakci vyčíslují.Možná si trh myslí, že se tato dohoda neuskuteční. Koneckonců, nyní slyšíme pouze zvěsti. Pojďme se ponořit do toho, co si o tomto tématu myslí dva odborníci.Tato potenciální obchodní kombinace je jednou z těch, které ulici rozhodně zajímají. Koneckonců jak Netflix, tak Roku jsou streamovací společnosti s poněkud odlišnými obchodními modely. Možná by Netflix mohl získat z jedinečného zaměření společnosti Roku na výklenkové streamovací trhy a také z jejího podnikání v oblasti hardwaru.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: ShutterstockRich Greenfield ze společnosti LightShed Partners si to však nemyslí. V nedávném rozhovoru Greenfield naznačil, že Netflix pravděpodobně nevstoupí do hardwarových vod. Je to už dlouho, co společnost nabízela své půjčovny DVD. V souladu s tím se krok zpět do minulosti nezdá být chytrým ani strategickým krokem – alespoň podle tohoto analytika.S tím souhlasí i analytik společnosti JPMorgan Cory Carpenter. Tento obchod by byl obrovského rozsahu a pravděpodobně by vyžadoval značnou prémii k současnému ocenění Roku kolem 14 miliard dolarů, aby se transakce uskutečnila. Oba analytici se shodují, že za takové peníze by bylo možné vytvořit lepší a „lepivější“ obsah, který by posílil uživatelské ukazatele Netflixu.S tím musím souhlasit i já. Tento obchod je obchodem, který v zásadě nedává smysl, a to na základě podnikání každé jednotlivé společnosti. Jistě, Roku má streamovací byznys, který může být pro kupce lákavý. Není však jasné, do jaké míry Netflix zaplatí prémii za klientelu, která se pravděpodobně značně překrývá s jeho stávající základnou.