„Továrny v Berlíně i Austinu jsou nyní obrovské spalovače peněz. Chápete? Mělo by to být jako obrovský řev, který je zvukem hořících peněz,“ řekl Musk v rozhovoru Tesla Owners Silicon Valley, který byl natočen 30. května.
„Berlín a Austin teď přicházejí o miliardy dolarů, protože je tam spousta nákladů a skoro žádná produkce. Zprovoznění Berlína a Austinu a plnohodnotný návrat Šanghaje do sedla jsou v drtivé většině naše starosti. Všechno ostatní je v podstatě velmi malá věc.“
Musk uvedl, že texaská továrna v současné době „ztrácí šílené peníze“ kvůli potížím s náběhem výroby vozů s takzvanou baterií 4680, nejnovější technologií společnosti Tesla. Mezitím nástroje na výrobu vozů pro tradiční baterie 2170 „uvízly v přístavu v Číně“.

„Jen snaha udržet továrny v provozu byla v posledních několika letech velmi obtížná, jako přerušení dodavatelského řetězce byla vážná. Jako extrémně vážná,“ řekl Musk.
„Poslední dva roky byly naprostou noční můrou přerušení dodavatelského řetězce, jedna věc za druhou, a ještě jsme se z toho nedostali.“
V Číně vedla obnova Covidu v posledních týdnech k výlukám ve velkých městech, například v Šanghaji, kde se nachází závod Tesly v zemi. Tesla plánuje v prvních dvou červencových týdnech pozastavit většinu výroby v této továrně, aby mohla provést modernizaci, informovala ve středu agentura Reuters.

Od tohoto rozhovoru Musk oznámil plány na snížení počtu placených zaměstnanců Tesly o 10 % v příštích třech měsících. Společnost však plánuje zvýšit počet hodinových zaměstnanců. Propouštění v Tesle se dotkne přibližně 3,5 % celkové pracovní síly, uvedl Musk tento týden.
Navzdory problémům v dodavatelském řetězci chce Tesla v letošním roce stále vyrobit 1,5 milionu vozů, uvedl Musk v dubnu, i když upozornil, že zákazníky čekají na vozy dlouhé čekací doby.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























