Při rozvoji své společnosti se můžete cítit jako v neustálém boji mezi dvěma různými prioritami. K efektivnímu růstu bez stresu a dramat potřebujete strukturu a disciplínu. Nechcete však ztratit svého neohroženého ducha, který vás sem přivedl. Je těžké najít rovnováhu. Našel jsem způsob, jak to zvládnout, když jsem si osvojil myšlení podnikatele.
Definuji ho jako všechny postoje a přesvědčení spojené s vaší snahou realizovat inovativní podnikatelské nápady a proměnit je v realitu pomocí akce a odvahy. Pokud chcete, aby vaše firma prosperovala tváří v tvář rychle se vyvíjejícím trendům, technologiím a lidským postupům, podnikatelské myšlení vám dobře poslouží.
A dobrá zpráva? Je možné ho rozvíjet, i když máte pocit, že vás požadavky vašeho podnikání táhnou všemi směry. Už jen tím, že se jej budete snažit ztělesnit, si můžete vytvořit pozici, která vám umožní čelit každodenním výzvám a zažívat růst.
Pokud si chcete osvojit tento způsob myšlení, abyste zlepšili sebe i svou firmu, existuje několik návyků, které můžete praktikovat každý den, stejně jako jsem to udělal já.
Zdroj: Unsplash
Staňte se žákem
Nejúspěšnější podnikatelé jsou ochotni se učit. Nezáleží na tom, zda jste vedoucím týmu, vnitropodnikatelem nebo soloprůmyslníkem. Nikdy nedosáhnete bodu, kdy byste byli s učením hotovi, takže byste toho měli nasát co nejvíce. Je to jeden z nejlepších způsobů, jak se můžete vyvíjet rychleji než vaše firma a posunout ji na další úroveň.
Díky našemu digitálnímu světu je učení snadnější než kdykoli předtím. Online kurzy, videa a články jsou vzdálené jen jedno vyhledání na Googlu.
Rozvíjejte růstové myšlení
Nezaměňovat s podnikatelským myšlením, růstové myšlení znamená, že věříte, že talent a schopnosti lze rozvíjet časem a úsilím. Takoví lídři jsou odolnější, všimnou si více příležitostí a – což je nejdůležitější – neztrácejí čas a energii soustředěním se na neúspěchy. Místo toho se soustředí na řešení, procesy a růst – to vše jsou vlastnosti, které budete potřebovat k efektivnímu budování rostoucího podniku.
Zdroj: Unsplash
Při vedení svého týmu se smiřte s tím, že změny jsou pevnou součástí růstu. Začněte se zaměřovat spíše na pokrok než na neúspěchy.
Buďte kreativní
Nestačí mít jen nápad. Všichni lidé mají skvělé nápady, ale jen málo z nich je realizuje. To je jedna z nejdůležitějších podnikatelských vlastností – uvést vysněnou věc do reality.
Podnikatelé často pracují s malými zdroji, hotovostí nebo silou znalostí. Díky tomu je experimentování spolehlivým způsobem, jak otestovat vhodnost produktu pro trh. Vyberte si nejlepší nápady a vymyslete způsoby jejich testování s nízkým rizikem. Pak je podle potřeby opakujte.
Ujasněte si svou vizi
Zdroj: Unsplash
Jasné a dlouhodobé cíle jsou pro podnikatelské myšlení zásadní. Nejenže posilují vaši pozici lídra, ale také umožňují vašemu týmu odrazit se od všech problémů, které vás na cestě potkají, a rychle se znovu soustředit. Udělejte si čas na vytvoření (nebo zamyšlení se nad) dlouhodobých cílů svých i své společnosti.
Jaké jsou vaše strategické cíle pro tento rok a další období? Za jakým účelem vaše společnost existuje? Zpracujte si tyto otázky. Zapište si je a podělte se o ně se svým týmem a společností.
Získejte zpětnou vazbu
Pravidelně vyhodnocujte vlastní výkonnost. Co by se dalo zlepšit? Máte nějaká slepá místa? Jaké by měly být vaše další kroky? Buďte objektivní. Nebojte se kritiky ani upřímnosti. Když zažijete neúspěch, využijte ho jako další příležitost k přehodnocení a růstu.
Proveďte některá zlepšení a pak si ověřte, zda mají požadovaný efekt. Může to být rozdíl mezi tím, kdy se budete točit v kruhu, a tím, kdy získáte impuls k úspěchu.
Zdroj: Unsplash
Rozšiřování úspěšného podnikání je dlouhá cesta. Na této cestě vás čekají těžká rozhodnutí, nekonečná dramata, chvíle paniky a břemeno vědomí, že vše leží na vás.
Usnadněte si cestu. Podnikatelské myšlení za vás tyto výzvy nevyřeší. Poskytne vám však nástroje, které potřebujete k jejich překonání díky odolnosti, kreativitě a troše štěstí navíc.
Zde je návod, jak si vypěstovat potřebné myšlení.Při rozvoji své společnosti se můžete cítit jako v neustálém boji mezi dvěma různými prioritami. K efektivnímu růstu bez stresu a dramat potřebujete strukturu a disciplínu. Nechcete však ztratit svého neohroženého ducha, který vás sem přivedl. Je těžké najít rovnováhu. Našel jsem způsob, jak to zvládnout, když jsem si osvojil myšlení podnikatele.Definuji ho jako všechny postoje a přesvědčení spojené s vaší snahou realizovat inovativní podnikatelské nápady a proměnit je v realitu pomocí akce a odvahy. Pokud chcete, aby vaše firma prosperovala tváří v tvář rychle se vyvíjejícím trendům, technologiím a lidským postupům, podnikatelské myšlení vám dobře poslouží.A dobrá zpráva? Je možné ho rozvíjet, i když máte pocit, že vás požadavky vašeho podnikání táhnou všemi směry. Už jen tím, že se jej budete snažit ztělesnit, si můžete vytvořit pozici, která vám umožní čelit každodenním výzvám a zažívat růst.Pokud si chcete osvojit tento způsob myšlení, abyste zlepšili sebe i svou firmu, existuje několik návyků, které můžete praktikovat každý den, stejně jako jsem to udělal já.Zdroj: UnsplashNejúspěšnější podnikatelé jsou ochotni se učit. Nezáleží na tom, zda jste vedoucím týmu, vnitropodnikatelem nebo soloprůmyslníkem. Nikdy nedosáhnete bodu, kdy byste byli s učením hotovi, takže byste toho měli nasát co nejvíce. Je to jeden z nejlepších způsobů, jak se můžete vyvíjet rychleji než vaše firma a posunout ji na další úroveň.Chcete využít této příležitosti?Díky našemu digitálnímu světu je učení snadnější než kdykoli předtím. Online kurzy, videa a články jsou vzdálené jen jedno vyhledání na Googlu.Nezaměňovat s podnikatelským myšlením, růstové myšlení znamená, že věříte, že talent a schopnosti lze rozvíjet časem a úsilím. Takoví lídři jsou odolnější, všimnou si více příležitostí a – což je nejdůležitější – neztrácejí čas a energii soustředěním se na neúspěchy. Místo toho se soustředí na řešení, procesy a růst – to vše jsou vlastnosti, které budete potřebovat k efektivnímu budování rostoucího podniku.Zdroj: UnsplashPři vedení svého týmu se smiřte s tím, že změny jsou pevnou součástí růstu. Začněte se zaměřovat spíše na pokrok než na neúspěchy.Nestačí mít jen nápad. Všichni lidé mají skvělé nápady, ale jen málo z nich je realizuje. To je jedna z nejdůležitějších podnikatelských vlastností – uvést vysněnou věc do reality.Podnikatelé často pracují s malými zdroji, hotovostí nebo silou znalostí. Díky tomu je experimentování spolehlivým způsobem, jak otestovat vhodnost produktu pro trh. Vyberte si nejlepší nápady a vymyslete způsoby jejich testování s nízkým rizikem. Pak je podle potřeby opakujte.Zdroj: UnsplashJasné a dlouhodobé cíle jsou pro podnikatelské myšlení zásadní. Nejenže posilují vaši pozici lídra, ale také umožňují vašemu týmu odrazit se od všech problémů, které vás na cestě potkají, a rychle se znovu soustředit. Udělejte si čas na vytvoření dlouhodobých cílů svých i své společnosti.Jaké jsou vaše strategické cíle pro tento rok a další období? Za jakým účelem vaše společnost existuje? Zpracujte si tyto otázky. Zapište si je a podělte se o ně se svým týmem a společností.Pravidelně vyhodnocujte vlastní výkonnost. Co by se dalo zlepšit? Máte nějaká slepá místa? Jaké by měly být vaše další kroky? Buďte objektivní. Nebojte se kritiky ani upřímnosti. Když zažijete neúspěch, využijte ho jako další příležitost k přehodnocení a růstu.Proveďte některá zlepšení a pak si ověřte, zda mají požadovaný efekt. Může to být rozdíl mezi tím, kdy se budete točit v kruhu, a tím, kdy získáte impuls k úspěchu.Zdroj: UnsplashRozšiřování úspěšného podnikání je dlouhá cesta. Na této cestě vás čekají těžká rozhodnutí, nekonečná dramata, chvíle paniky a břemeno vědomí, že vše leží na vás.Usnadněte si cestu. Podnikatelské myšlení za vás tyto výzvy nevyřeší. Poskytne vám však nástroje, které potřebujete k jejich překonání díky odolnosti, kreativitě a troše štěstí navíc.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...