Přestože leteckou dopravou otřásají inflační síly a nastává první léto, které pevně patří do postvakcinační éry, poptávka po cestování – hádáte správně – se rozjíždí. . Výsledkem je, že obchody několika nízkonákladových leteckých společností, které se zrodily během pandemie, jako jsou Avelo a Breeze Airways, rostou virálním tempem.
Málokdo by to předvídal, ale pandemie, která způsobila téměř úplný kolaps letecké dopravy, vytvořila ideální podmínky pro vznik nových leteckých společností. Zatímco velká čtyřka – Delta, United, American a Southwest – utrpěla miliardové ztráty, konkurenti, kteří se narodili včera, našli ideální okamžik k tomu, aby se prosadili a obsloužili malé trhy a menší trasy, které velké společnosti opustily v roce 2020.

Nyní čelí velké letecké společnosti další krizi, protože vysoká poptávka a dvojí síla inflace – rostoucí náklady na palivo a pracovní sílu – způsobily, že ceny od března do dubna vzrostly o rekordních 18 %, jak vyplývá z indexu spotřebitelských cen. Levné aerolinky využívají určitých zákonitostí životního cyklu leteckých společností, které udržují nízké náklady, a mají tak nyní ideální podmínky pro start:
Levní dopravci létají zpravidla s novějšími letadly a novější letadla obvykle vyžadují méně údržby, což vede k nižším nákladům na pracovní sílu, a tím i ke dvěma oblíbeným slovům nízkonákladových cestujících: nižší ceny letenek.
Adam Gordon, výkonný ředitel a šéf letecké společnosti Boston Consulting Group, řekl v neděli Axiosu, že „jde o strategii, kterou jsme již viděli“. „Jak [letecké společnosti] dospívají, jejich mzdové náklady obvykle rostou, letadla potřebují více údržby a vše je složitější. To vytváří prostor pro nové hráče, kteří mohou přijít pod ně.“

Levné letecké společnosti nešetří pouze na nákladech na opravu. Zakladatel společnosti Breeze David Neeleman, který použil stejnou taktiku podbízení se velkým leteckým společnostem, když v roce 2000 založil JetBlue, vedl oddělení zákaznického servisu společnosti Breeze k přístupu „tech-first“. To znamená, že zrušil telefonní linku zákaznického servisu ve prospěch online textových chatů – kde se agenti věnují několika nespokojeným cestujícím najednou. Špatné recenze na Facebooku a článek USA Today o trendech z ledna ukazují, že někteří spotřebitelé nejsou s tímto přístupem příliš spokojeni. Na druhou stranu, trocha textového palce by mohla být cenou, kterou by mnozí byli ochotni zaplatit za levné letenky do zahraničí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























