Společnost Snap vykázala 21. dubna čistou ztrátu 359 milionů USD, tj. 22 centů na akcii plně zředěnou, při tržbách 1,06 miliardy USD. Výsledek poslal akcie během jediného dne o 43 % dolů. Společnost Snap měla 22. června otevřít mírně pod závěrečnou cenou toho dne, na 12,50 USD, a později se obchodovala kolem 13 USD.
Tato cena stále není levná. Tržní kapitalizace zůstává na 21 miliardách dolarů při očekávaných tržbách pod 5 miliardami dolarů. Společnost působící v oblasti sociálních médií, která se zrodila kolem sdílení automaticky mazaných fotografií, nyní doufá, že se jí podaří uskutečnit návrat kolem rozšířené reality a placených služeb.
Analytici zůstávají nadšení, ale investoři jsou skeptičtí.
Je těžké vybírat peníze za něco, co nabízíte zdarma.
Snapchat Plus se o to ale snaží. Produkt, který je nyní ve fázi beta testování, bude stát zhruba 5 dolarů měsíčně. Společnost je však ohledně podrobností zdrženlivá.
Některé funkce odhalil výzkumník Alessandro Paluzzi na Twitteru (NYSE:TWTR). To ilustruje problém. Některé funkce připomínají funkce, které by mohl vyhledávat stalker, jako je identifikace „nejlepšího přítele“ a možnost zjistit, kde tento přítel byl. Jiné jsou jen pohlazením ega, například speciální odznak na domovské stránce uživatele.
Generální ředitel Evan Spiegel trvá na tom, že toto je budoucnost nejen pro Snap, ale i pro Twitter. Nazval to přístupem „super aplikace“ a přirovnal to k čínské aplikaci WeChat společnosti Tencent (OTCMKTS:TCEHY), která kombinuje funkce chatu, videa a obchodu.
Spiegel spoluzaložil Snap v roce 2011 a jeho IPO z něj v 25 letech udělalo miliardáře. Jeho čisté jmění časopis Forbes stále odhaduje na 3,2 miliardy dolarů.
Jedna aplikace vládne všem
Spiegelovy předpovědi ukazují na éru, kdy aplikace budou soutěžit o to, aby se staly jedinou aplikací, kterou budou lidé používat, a ostatní zavrhnou.
Tím by Snap přímo konkuroval společnostem Meta Platforms (NASDAQ:META), Tencent a Twitter, které jsou mnohem větší. Možná i proto analytici vůči Snapu ochladli, přičemž dva z 31 nyní investorům doporučují, aby jej prodali, a to i za dnešní nízkou, nízkou cenu. Dokonce i někteří s nákupním ratingem drasticky snížili své cílové ceny. UBS vidí cenu za rok na 17 USD za akcii.
Spiegel tvrdí, že díky funkcím rozšířené reality bude Snap vítězem. Ta umožňuje tvůrcům vytvářet věci jako ve staré hře Pokemon Go, tedy počítačem generované obrázky překryté reálným světem. Výsledkem pro podniky prý bude praktické školení poskytované v reálném čase. Pro obchodníky to má vytvořit nové reklamní příležitosti, digitální závody ve zbrojení.
Problémem je, že nové funkce vyžadují nová klientská zařízení, jako jsou například brýle Spectacles, které si Snapchat sám pořídil. Ty zatím z pultů nevyletěly. Pokemon Go vložil obrázky do telefonů uživatelů a služba byla zdarma.
Podtrženo a sečteno
Investoři chápou ekonomiku bezplatné sociální sítě.
Placené technologické služby vypadají jako rizikovější investice.
Analytici očekávají, že Snap 21. července vykáže za druhé čtvrtletí další ztrátu, přičemž tržby poněkud vzrostou na 1,22 miliardy dolarů. Ani to však nemusí akciím zajistit vzpruhu.
Snap potřebuje „killer app“, tedy něco, co způsobí, že mu miliony lidí dají peníze za hardware a služby. Mohla by to být obchodní aplikace, která zajistí solidní návratnost investic, nebo spotřebitelská aplikace, která přinese obrovské tržby. Může to být vytvoření nové multimediální hvězdy nebo stávajícího herce, který si díky používání jeho služby vydělá slávu a peníze.
Zdroj: Canva
To vše se může stát. Ale ve Snapu je nové riziko, které před několika lety neexistovalo. Aby společnost Snap znovu získala přízeň investorů, musí nejen změnit příběh, ale také dokázat, že její nový směr může být ziskový.
Cena akcií se nyní propadla o 72 % za rok 2022.Společnost Snap vykázala 21. dubna čistou ztrátu 359 milionů USD, tj. 22 centů na akcii plně zředěnou, při tržbách 1,06 miliardy USD. Výsledek poslal akcie během jediného dne o 43 % dolů. Společnost Snap měla 22. června otevřít mírně pod závěrečnou cenou toho dne, na 12,50 USD, a později se obchodovala kolem 13 USD.Tato cena stále není levná. Tržní kapitalizace zůstává na 21 miliardách dolarů při očekávaných tržbách pod 5 miliardami dolarů. Společnost působící v oblasti sociálních médií, která se zrodila kolem sdílení automaticky mazaných fotografií, nyní doufá, že se jí podaří uskutečnit návrat kolem rozšířené reality a placených služeb.Analytici zůstávají nadšení, ale investoři jsou skeptičtí.Je těžké vybírat peníze za něco, co nabízíte zdarma.Snapchat Plus se o to ale snaží. Produkt, který je nyní ve fázi beta testování, bude stát zhruba 5 dolarů měsíčně. Společnost je však ohledně podrobností zdrženlivá.Některé funkce odhalil výzkumník Alessandro Paluzzi na Twitteru . To ilustruje problém. Některé funkce připomínají funkce, které by mohl vyhledávat stalker, jako je identifikace „nejlepšího přítele“ a možnost zjistit, kde tento přítel byl. Jiné jsou jen pohlazením ega, například speciální odznak na domovské stránce uživatele.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: ShutterstockGenerální ředitel Evan Spiegel trvá na tom, že toto je budoucnost nejen pro Snap, ale i pro Twitter. Nazval to přístupem „super aplikace“ a přirovnal to k čínské aplikaci WeChat společnosti Tencent , která kombinuje funkce chatu, videa a obchodu.Spiegel spoluzaložil Snap v roce 2011 a jeho IPO z něj v 25 letech udělalo miliardáře. Jeho čisté jmění časopis Forbes stále odhaduje na 3,2 miliardy dolarů.Spiegelovy předpovědi ukazují na éru, kdy aplikace budou soutěžit o to, aby se staly jedinou aplikací, kterou budou lidé používat, a ostatní zavrhnou.Tím by Snap přímo konkuroval společnostem Meta Platforms , Tencent a Twitter, které jsou mnohem větší. Možná i proto analytici vůči Snapu ochladli, přičemž dva z 31 nyní investorům doporučují, aby jej prodali, a to i za dnešní nízkou, nízkou cenu. Dokonce i někteří s nákupním ratingem drasticky snížili své cílové ceny. UBS vidí cenu za rok na 17 USD za akcii.Spiegel tvrdí, že díky funkcím rozšířené reality bude Snap vítězem. Ta umožňuje tvůrcům vytvářet věci jako ve staré hře Pokemon Go, tedy počítačem generované obrázky překryté reálným světem. Výsledkem pro podniky prý bude praktické školení poskytované v reálném čase. Pro obchodníky to má vytvořit nové reklamní příležitosti, digitální závody ve zbrojení.Problémem je, že nové funkce vyžadují nová klientská zařízení, jako jsou například brýle Spectacles, které si Snapchat sám pořídil. Ty zatím z pultů nevyletěly. Pokemon Go vložil obrázky do telefonů uživatelů a služba byla zdarma.Investoři chápou ekonomiku bezplatné sociální sítě.Placené technologické služby vypadají jako rizikovější investice.Analytici očekávají, že Snap 21. července vykáže za druhé čtvrtletí další ztrátu, přičemž tržby poněkud vzrostou na 1,22 miliardy dolarů. Ani to však nemusí akciím zajistit vzpruhu.Snap potřebuje „killer app“, tedy něco, co způsobí, že mu miliony lidí dají peníze za hardware a služby. Mohla by to být obchodní aplikace, která zajistí solidní návratnost investic, nebo spotřebitelská aplikace, která přinese obrovské tržby. Může to být vytvoření nové multimediální hvězdy nebo stávajícího herce, který si díky používání jeho služby vydělá slávu a peníze.Zdroj: CanvaTo vše se může stát. Ale ve Snapu je nové riziko, které před několika lety neexistovalo. Aby společnost Snap znovu získala přízeň investorů, musí nejen změnit příběh, ale také dokázat, že její nový směr může být ziskový.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...