Online herní platformě se nedařilo v horní linii a ještě výrazněji v dolní linii. Podle Benjamina Blacka z Deutsche Bank se na tom podepsaly vyšší než očekávané náklady na vývojáře, počet zaměstnanců a náklady na infrastrukturu, jako jsou výdaje na důvěru a bezpečnost (adj. EBITDA ~68 mil. USD), které zaostaly za odhadem WS (100 mil. USD) o více než 30 %.
Přesto investoři reagovali na výsledky pozitivně, což Black přičítá především pozitivním hlasům, které vedení společnosti proneslo v hovoru k výsledkům.
Společnost se vyjádřila optimisticky ohledně trendů získávání a udržení uživatelů. To se týká zejména uživatelů, které získala v době vrcholící pandemie. Například před příchodem viru Covid se počet uživatelů DAU (průměrný denní počet uživatelů) v americké kohortě 9-12 let, která je pro společnost významnou demografickou skupinou, pohyboval na úrovni 2 milionů, přičemž tito uživatelé strávili na platformě méně než 5 milionů hodin týdně. Během pandemie se tento počet zvýšil na 3 miliony DAU, kteří strávili 10 milionů hodin týdně. Nyní si společnost udržela 3 miliony uživatelů, přičemž tito tráví 8 milionů hodin týdně.
Zdroj: roblox.com
„Tato retence je lepší, než jsme očekávali, a proto věříme, že odráží potenciálně lepivou uživatelskou základnu ve světě po pandemii COVIDu,“ řekl Black.
Společnost se prosazuje také v zahraničí, kde podle Blacka „existuje značný prostor pro další růst“. Například investice do datového centra v Indii pomohla k „rychlému růstu“, kdy počet uživatelů meziročně vzrostl o 160 % na necelý 1 milion uživatelů. Kromě toho se společnost zaměřila také na růst počtu uživatelů v Japonsku.
Existují také iniciativy, které mají zvýšit monetizaci, a specializovaný tým „Economy“, který se „zaměřuje na zvýšení monetizace za hodinu“. Tým se zaměřuje na tři hlavní oblasti – objevování, reklamu a katalog UGC – s cílem dosáhnout většího růstu.
Zdroj: Roblox
„Celkově vzato,“ shrnul Black, „jsme po prvním čtvrtletí s větší důvěrou v udržitelnost růstu počtu uživatelů a jsme pozitivně překvapeni dynamikou udržení uživatelů, zejména pokud jde o uživatele získané během výluk.“
Společnost Black proto potvrdila rating Buy pro RBLX, i když cílovou cenu snížila z 60 na 45 USD kvůli „nižším odhadům a nižšímu tržnímu násobku“. Žádné obavy, tato hodnota stále znamená 38% nárůst ze současných úrovní.
Při pohledu na konsenzuální rozdělení, založené na 9 kupujících, 5 držících a 1 prodávajícím, má akcie konsenzuální hodnocení mírně kupovat. Předpověď počítá s ročním ziskem 29 %, přičemž průměrná cílová cena je 42 USD.
Online herní platformě se nedařilo v horní linii a ještě výrazněji v dolní linii. Podle Benjamina Blacka z Deutsche Bank se na tom podepsaly vyšší než očekávané náklady na vývojáře, počet zaměstnanců a náklady na infrastrukturu, jako jsou výdaje na důvěru a bezpečnost , které zaostaly za odhadem WS o více než 30 %.Přesto investoři reagovali na výsledky pozitivně, což Black přičítá především pozitivním hlasům, které vedení společnosti proneslo v hovoru k výsledkům.Společnost se vyjádřila optimisticky ohledně trendů získávání a udržení uživatelů. To se týká zejména uživatelů, které získala v době vrcholící pandemie. Například před příchodem viru Covid se počet uživatelů DAU v americké kohortě 9-12 let, která je pro společnost významnou demografickou skupinou, pohyboval na úrovni 2 milionů, přičemž tito uživatelé strávili na platformě méně než 5 milionů hodin týdně. Během pandemie se tento počet zvýšil na 3 miliony DAU, kteří strávili 10 milionů hodin týdně. Nyní si společnost udržela 3 miliony uživatelů, přičemž tito tráví 8 milionů hodin týdně.Zdroj: roblox.com„Tato retence je lepší, než jsme očekávali, a proto věříme, že odráží potenciálně lepivou uživatelskou základnu ve světě po pandemii COVIDu,“ řekl Black.Společnost se prosazuje také v zahraničí, kde podle Blacka „existuje značný prostor pro další růst“. Například investice do datového centra v Indii pomohla k „rychlému růstu“, kdy počet uživatelů meziročně vzrostl o 160 % na necelý 1 milion uživatelů. Kromě toho se společnost zaměřila také na růst počtu uživatelů v Japonsku.Existují také iniciativy, které mají zvýšit monetizaci, a specializovaný tým „Economy“, který se „zaměřuje na zvýšení monetizace za hodinu“. Tým se zaměřuje na tři hlavní oblasti – objevování, reklamu a katalog UGC – s cílem dosáhnout většího růstu.Zdroj: Roblox„Celkově vzato,“ shrnul Black, „jsme po prvním čtvrtletí s větší důvěrou v udržitelnost růstu počtu uživatelů a jsme pozitivně překvapeni dynamikou udržení uživatelů, zejména pokud jde o uživatele získané během výluk.“Chcete využít této příležitosti?Společnost Black proto potvrdila rating Buy pro RBLX, i když cílovou cenu snížila z 60 na 45 USD kvůli „nižším odhadům a nižšímu tržnímu násobku“. Žádné obavy, tato hodnota stále znamená 38% nárůst ze současných úrovní.Při pohledu na konsenzuální rozdělení, založené na 9 kupujících, 5 držících a 1 prodávajícím, má akcie konsenzuální hodnocení mírně kupovat. Předpověď počítá s ročním ziskem 29 %, přičemž průměrná cílová cena je 42 USD.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...