Sbohem Zlaté oblouky: rebrandovaný McDonald’s znovu otevře v Rusku. Známe logo
Neděle znamená pro milovníky rychlého občerstvení v Rusku nový úsvit, protože bývalé restaurace McDonald's Corp (NYSE:MCD) se po více než třech desetiletích od příchodu tohoto velmi populárního západního řetězce rychlého občerstvení znovu otevírají pod novou značkou a v novém vlastnictví.
Znovuotevření bude zahájeno na Den Ruska, vlastenecký svátek oslavující nezávislost země, na stejném vlajkovém místě na Puškinově náměstí v Moskvě, kde byl McDonald’s v Rusku poprvé otevřen v lednu 1990.
Na počátku 90. let, kdy se rozpadl Sovětský svaz, se McDonald’s stal ztělesněním uvolnění napětí studené války a pro miliony Rusů se stal prostředkem k ochutnání amerického jídla a kultury. Odchod značky je nyní silným symbolem toho, jak se k sobě Rusko a Západ opět obracejí zády.
Společnost McDonald’s minulý měsíc oznámila, že prodává své restaurace v Rusku jednomu ze svých místních držitelů licence, Alexandru Govorovi. Tato transakce znamenala jeden z nejznámějších odchodů podniků od 24. února, kdy Rusko vyslalo na Ukrajinu desítky tisíc vojáků.
Ikonické „zlaté oblouky“ společnosti McDonald’s byly odstraněny na provozovnách v Moskvě a Petrohradě, kde uvolní místo novému logu, které tvoří dvě hranolky a hamburgerová placka na zeleném pozadí. Znovuotevření se zpočátku bude týkat 15 provozoven v Moskvě a okolním regionu.
Nové logo – Zdroj: themoscowtimes.com
Govor uvedl, že plánuje rozšířit novou značku, která zatím nemá jméno, na 1 000 provozoven po celé zemi a do dvou měsíců znovu otevřít všechny restaurace řetězce. Může se však vyskytnout několik překážek.
Vybudování značky trvá desítky let, řekl Peter Gabrielsson, profesor mezinárodního marketingu na finské univerzitě ve Vaase, a nové uvedení na trh je pro budoucí úspěch značky klíčové.
„Den otevření je důležitý, protože je to poprvé, kdy si spotřebitelé mohou značku skutečně osahat, dotknout se jí a vidět, co představuje,“ řekl. „Je důležité, jaká bude reakce, a je zřejmé, že ji lidé budou srovnávat s McDonald’s.“
McDonald’s, největší světový řetězec hamburgerů, vlastnil 84 % svých téměř 850 restaurací v Rusku a po prodeji společnosti Govor, jejíž společnost GiD LLC dříve provozovala 25 restaurací, si připsal náklady ve výši až 1,4 miliardy dolarů.
Oleg Paroev ze společnosti McDonald’s Russia uvedl, že ostatní franšízanti budou mít možnost pracovat pod novou značkou, ale tradiční značka McDonald’s zemi opustí. Společnost McDonald’s uvedla, že si ponechá své ochranné známky.
Zdroj: Pixabay
McDonald’s loni dosáhl v Rusku a na Ukrajině přibližně 9 % svých tržeb, tedy 2 miliardy dolarů. McDonald’s má právo odkoupit své restaurace v Rusku zpět do 15 let, ale mnoho podmínek prodeje společnosti Govor zůstává nejasných.
Agentura TASS ve středu uvedla, že McDonald’s zůstane jako obvykle otevřen na letištích a nádražích v Moskvě a Petrohradě až do roku 2023, a citovala zdroj blízký společnosti Rosinter Restaurants, dalšímu franšízantovi.
„Rosinter má jedinečnou dohodu, podle níž mu americká korporace nemůže franšízu odebrat. Mohou tak v klidu fungovat,“ citovala agentura TASS tento zdroj.
Společnost Rosinter se odmítla vyjádřit. Společnost McDonald’s bezprostředně nereagovala.
Znovuotevření bude zahájeno na Den Ruska, vlastenecký svátek oslavující nezávislost země, na stejném vlajkovém místě na Puškinově náměstí v Moskvě, kde byl McDonald’s v Rusku poprvé otevřen v lednu 1990.Na počátku 90. let, kdy se rozpadl Sovětský svaz, se McDonald’s stal ztělesněním uvolnění napětí studené války a pro miliony Rusů se stal prostředkem k ochutnání amerického jídla a kultury. Odchod značky je nyní silným symbolem toho, jak se k sobě Rusko a Západ opět obracejí zády.Společnost McDonald’s minulý měsíc oznámila, že prodává své restaurace v Rusku jednomu ze svých místních držitelů licence, Alexandru Govorovi. Tato transakce znamenala jeden z nejznámějších odchodů podniků od 24. února, kdy Rusko vyslalo na Ukrajinu desítky tisíc vojáků.Ikonické „zlaté oblouky“ společnosti McDonald’s byly odstraněny na provozovnách v Moskvě a Petrohradě, kde uvolní místo novému logu, které tvoří dvě hranolky a hamburgerová placka na zeleném pozadí. Znovuotevření se zpočátku bude týkat 15 provozoven v Moskvě a okolním regionu.Nové logo – Zdroj: themoscowtimes.comGovor uvedl, že plánuje rozšířit novou značku, která zatím nemá jméno, na 1 000 provozoven po celé zemi a do dvou měsíců znovu otevřít všechny restaurace řetězce. Může se však vyskytnout několik překážek.Vybudování značky trvá desítky let, řekl Peter Gabrielsson, profesor mezinárodního marketingu na finské univerzitě ve Vaase, a nové uvedení na trh je pro budoucí úspěch značky klíčové.Chcete využít této příležitosti?„Den otevření je důležitý, protože je to poprvé, kdy si spotřebitelé mohou značku skutečně osahat, dotknout se jí a vidět, co představuje,“ řekl. „Je důležité, jaká bude reakce, a je zřejmé, že ji lidé budou srovnávat s McDonald’s.“McDonald’s, největší světový řetězec hamburgerů, vlastnil 84 % svých téměř 850 restaurací v Rusku a po prodeji společnosti Govor, jejíž společnost GiD LLC dříve provozovala 25 restaurací, si připsal náklady ve výši až 1,4 miliardy dolarů.Oleg Paroev ze společnosti McDonald’s Russia uvedl, že ostatní franšízanti budou mít možnost pracovat pod novou značkou, ale tradiční značka McDonald’s zemi opustí. Společnost McDonald’s uvedla, že si ponechá své ochranné známky.Zdroj: PixabayMcDonald’s loni dosáhl v Rusku a na Ukrajině přibližně 9 % svých tržeb, tedy 2 miliardy dolarů. McDonald’s má právo odkoupit své restaurace v Rusku zpět do 15 let, ale mnoho podmínek prodeje společnosti Govor zůstává nejasných.Agentura TASS ve středu uvedla, že McDonald’s zůstane jako obvykle otevřen na letištích a nádražích v Moskvě a Petrohradě až do roku 2023, a citovala zdroj blízký společnosti Rosinter Restaurants, dalšímu franšízantovi.„Rosinter má jedinečnou dohodu, podle níž mu americká korporace nemůže franšízu odebrat. Mohou tak v klidu fungovat,“ citovala agentura TASS tento zdroj.Společnost Rosinter se odmítla vyjádřit. Společnost McDonald’s bezprostředně nereagovala.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...