Cruise se na svém blogu pochlubil, že toto povolení je „vůbec prvním povolením k nasazení bez řidiče, které udělila Kalifornská komise pro veřejné služby“, a společnost je tak první, která provozuje „komerční službu taxi bez řidiče ve velkém městě USA“.
Vozy společnosti jsou plně elektrické a poháněné bateriemi, což je také potenciální výhra pro snížení emisí skleníkových plynů, které způsobují změnu klimatu. Společnost v dopise CPUC z dubna 2021 uvedla, že jejím cílem je zvýšit bezpečnost kalifornských silnic a snížit emise skleníkových plynů.
Již dříve kalifornský úřad pro motorová vozidla schválil povolení k nasazení autonomních vozidel pro Cruise i Waymo společnosti Alphabet.

Společnost Cruise již nabízela noční jízdy pro veřejnost v San Francisku ve svých vozech bez řidiče, ačkoli dosud nevyžadovala, aby cestující platili jízdné.
Policie již dříve zastavila v San Francisku vozidlo Cruise bez řidiče a video z tohoto incidentu se stalo virálním. Kalifornský úřad pro motorová vozidla sdělil televizi CNBC, že navzdory tomuto incidentu do konce dubna ještě nevydal pokutu žádnému provozovateli vozidla bez řidiče.
Rodney Brooks, emeritní profesor robotiky na Massachusettském technologickém institutu, se nedávno svezl v taxíku Cruise bez řidiče a na svém blogu o této zkušenosti napsal příznivě.
V tomto příspěvku uvedl, že „Cruise vytvořil MVP, ‚Minimal Viable Product‘, což je základ úspěšných technologií.“ Upřesnil také, že se nedomnívá, že by se blížilo masové přijetí automobilů bez řidiče. Napsal: „Ještě nás čeká dlouhá cesta a masové přijetí nemusí mít podobu náhrady lidského řízení jedna ku jedné, která je hnacím motorem tohoto snu posledních deset či více let.“
Konkurenti společnosti Cruise také testují vozidla bez řidiče v San Francisku.

Společnost Waymo ze skupiny Alphabet nabídla zaměstnancům nebo členům testovacího programu v San Francisku bezplatné jízdy bez řidiče. V Arizoně také absolvovala „desítky tisíc“ jízd bez řidiče za volantem.
Další startup bez řidiče, zaměřený na přepravu zboží místo cestujících, Nuro, má povolení k nasazení vozů bez řidiče také v San Francisku.
Ačkoli se generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk často ohání ambicemi společnosti dodávat vozy, které budou „připraveny na robotizaci“, vozidla Tesla jsou maximálně vybavena programem Full Self Driving Beta, experimentálním asistenčním systémem, který vyžaduje, aby řidiči měli ruce na volantu a neustále sledovali vozovku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























