Společnost JPMorgan vybírá akcie, kterým se daří v menších čínských městech
Spotřebitelé v menších čínských městech jsou ochotnější utrácet než ve velkých a známých čínských městech, jako je Šanghaj, která letos musela bojovat s Covidem, uvedli analytici JPMorgan s odvoláním na amerického experta na budování spotřebitelských značek v Číně.
„Existuje nevyřčený příběh o silnějším ekonomickém růstu mimo velká města a ve venkovských oblastech,“ uvádí se ve zprávě z června s odkazem na optimismus experta ohledně částí Číny mimo její největší města.
Čínská města jsou obvykle rozdělena do skupin, přičemž první, největší úroveň zahrnuje metropole jako Peking a Šanghaj. Neoficiální označení řadí o něco menší města, jako je Čcheng-tu, do druhé úrovně, přičemž ještě menší města jsou zařazena do úrovně třetí nebo nižší.
Analytici popsali nejmenovaného odborníka jako „Američana, který v Číně posledních více než deset let vede poradenskou společnost v oblasti spotřebitelského brandingu a inovací“, který v době výluky žil v Šanghaji a začátkem tohoto měsíce vystoupil na webináři banky.
Centrum zahraničního obchodu na východním pobřeží Číny nařídilo lidem, aby zůstali doma asi dva měsíce, než se tento měsíc obnoví normální život. Čínské hlavní město Peking se od konce dubna snaží zvládnout místní epidemii Covid.
Zdroj: Getty Images
Migrujícím pracovníkům, kteří dříve pracovali v Pekingu nebo Šanghaji, může plat klesnout o 20 až 30 %, pokud se přestěhují do menších měst nebo obcí, ale životní náklady pak klesnou mnohem více, uvádí zpráva JPMorgan s odvoláním na experta.
Statistiky naznačují určitý přesun pracovníků z velkých měst do venkovských oblastí. Není jasné, zda tomu tak je i nadále, nebo zda se tento trend projevuje v širším měřítku.
„Životní náklady jsou stále nízké a infrastruktura a příležitosti jsou jen o něco horší než ve městech vyšší úrovně a přístup ke zdravotní péči, vzdělávání a dalším veřejným službám je dostupný,“ dodává zpráva. „V důsledku toho jsou podle našeho experta spotřebitelé ve městech nižší úrovně spokojenější, více nakupují, mění zboží a podněcují aspirační nákupy.“
Zde jsou některé z tipů na akcie společnosti JPMorgan, které hrají na tento trend. Všechny mají rating „overweight“:
Spotřebiče: Midea Mezi 20 akciemi má čínský gigant v oblasti domácích spotřebičů Midea, kótovaný na burze v Šen-čenu, největší předpokládaný růst – o 71 % – v době vydání zprávy.
Zdroj: Getty Images
Čistý zisk připadající akcionářům vzrostl v roce 2021 o téměř 5 % na 28,57 miliardy jüanů (4,26 miliardy USD).
Společnost uvedla, že čínští spotřebitelé stále častěji kupují větší pračky, které nahrazují menší, a kupují myčky nádobí s více funkcemi, jako je sterilizace a sušení.
Alkohol: China Resources Beer Společnost China Resources Beer, kótovaná na burze v Hongkongu, má na seznamu akcií JPMorgan druhý největší nárůst s 67% nárůstem ke dni zveřejnění zprávy.
Tato alkoholová společnost je dceřinou společností státního konglomerátu China Resources. Kromě toho, že vlastní populární místní značky piva, jako je Snow, China Resources Beer uvedla, že má strategické partnerství se skupinou Heineken.
Zdroj: Getty Images
China Resources Beer uvedla, že zisk připadající na její akcionáře se v loňském roce více než zdvojnásobil na 4,59 miliardy jüanů. Zisk z prodeje v méně rozvinutém regionu střední Číny před započtením úroků a daní loni vzrostl o téměř 57 %.
Automobily: BYD Společnost BYD, kótovaná na burze v Hongkongu, je nastupujícím lídrem na masivním čínském trhu s elektromobily a na trhu nabízí celou řadu modelů.
Společnost, kterou podporuje Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, je automobilkou s největším růstem na seznamu JPMorgan, který v době zveřejnění zprávy činil 30 %.
V roce 2021 společnost BYD uvedla, že zisk připadající na akcionáře klesl o 28 % na 3,05 miliardy jüanů, a to především kvůli změně produktového mixu, která zasáhla zisk. Společnost neupřesnila, o jaké produkty se jedná.
Zdroj: Getty Images
Podle výroční zprávy společnosti se v roce 2021 oproti roku 2020 zvýšil podíl automobilů a komponentů pro mobilní telefony na celkových tržbách společnosti BYD, zatímco podíl dobíjecích baterií mírně poklesl.
„Existuje nevyřčený příběh o silnějším ekonomickém růstu mimo velká města a ve venkovských oblastech,“ uvádí se ve zprávě z června s odkazem na optimismus experta ohledně částí Číny mimo její největší města.Čínská města jsou obvykle rozdělena do skupin, přičemž první, největší úroveň zahrnuje metropole jako Peking a Šanghaj. Neoficiální označení řadí o něco menší města, jako je Čcheng-tu, do druhé úrovně, přičemž ještě menší města jsou zařazena do úrovně třetí nebo nižší.Analytici popsali nejmenovaného odborníka jako „Američana, který v Číně posledních více než deset let vede poradenskou společnost v oblasti spotřebitelského brandingu a inovací“, který v době výluky žil v Šanghaji a začátkem tohoto měsíce vystoupil na webináři banky.Centrum zahraničního obchodu na východním pobřeží Číny nařídilo lidem, aby zůstali doma asi dva měsíce, než se tento měsíc obnoví normální život. Čínské hlavní město Peking se od konce dubna snaží zvládnout místní epidemii Covid.Zdroj: Getty ImagesMigrujícím pracovníkům, kteří dříve pracovali v Pekingu nebo Šanghaji, může plat klesnout o 20 až 30 %, pokud se přestěhují do menších měst nebo obcí, ale životní náklady pak klesnou mnohem více, uvádí zpráva JPMorgan s odvoláním na experta.Statistiky naznačují určitý přesun pracovníků z velkých měst do venkovských oblastí. Není jasné, zda tomu tak je i nadále, nebo zda se tento trend projevuje v širším měřítku.Chcete využít této příležitosti?„Životní náklady jsou stále nízké a infrastruktura a příležitosti jsou jen o něco horší než ve městech vyšší úrovně a přístup ke zdravotní péči, vzdělávání a dalším veřejným službám je dostupný,“ dodává zpráva. „V důsledku toho jsou podle našeho experta spotřebitelé ve městech nižší úrovně spokojenější, více nakupují, mění zboží a podněcují aspirační nákupy.“Zde jsou některé z tipů na akcie společnosti JPMorgan, které hrají na tento trend. Všechny mají rating „overweight“:Spotřebiče: MideaMezi 20 akciemi má čínský gigant v oblasti domácích spotřebičů Midea, kótovaný na burze v Šen-čenu, největší předpokládaný růst – o 71 % – v době vydání zprávy.Zdroj: Getty ImagesČistý zisk připadající akcionářům vzrostl v roce 2021 o téměř 5 % na 28,57 miliardy jüanů .Společnost uvedla, že čínští spotřebitelé stále častěji kupují větší pračky, které nahrazují menší, a kupují myčky nádobí s více funkcemi, jako je sterilizace a sušení.Alkohol: China Resources BeerSpolečnost China Resources Beer, kótovaná na burze v Hongkongu, má na seznamu akcií JPMorgan druhý největší nárůst s 67% nárůstem ke dni zveřejnění zprávy.Tato alkoholová společnost je dceřinou společností státního konglomerátu China Resources. Kromě toho, že vlastní populární místní značky piva, jako je Snow, China Resources Beer uvedla, že má strategické partnerství se skupinou Heineken.Zdroj: Getty ImagesChina Resources Beer uvedla, že zisk připadající na její akcionáře se v loňském roce více než zdvojnásobil na 4,59 miliardy jüanů. Zisk z prodeje v méně rozvinutém regionu střední Číny před započtením úroků a daní loni vzrostl o téměř 57 %.Automobily: BYDSpolečnost BYD, kótovaná na burze v Hongkongu, je nastupujícím lídrem na masivním čínském trhu s elektromobily a na trhu nabízí celou řadu modelů.Společnost, kterou podporuje Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, je automobilkou s největším růstem na seznamu JPMorgan, který v době zveřejnění zprávy činil 30 %.V roce 2021 společnost BYD uvedla, že zisk připadající na akcionáře klesl o 28 % na 3,05 miliardy jüanů, a to především kvůli změně produktového mixu, která zasáhla zisk. Společnost neupřesnila, o jaké produkty se jedná.Zdroj: Getty ImagesPodle výroční zprávy společnosti se v roce 2021 oproti roku 2020 zvýšil podíl automobilů a komponentů pro mobilní telefony na celkových tržbách společnosti BYD, zatímco podíl dobíjecích baterií mírně poklesl.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...