Tento dividendový král je připraven na býčí vzestup v roce 2022
Jedním ze způsobů, jak oddělit skvělé společnosti od těch průměrných, je zjistit, jak se jim daří, když vítr v zádech slábne a čelí náročným meziročním srovnáním.
Společnost Home Depot (HD) věděla, že se do takové situace v letošním prvním čtvrtletí dostane poté, co loni zaznamenala 33% meziroční nárůst tržeb. V lednu, kdy poskytla první výhled na rok 2022, také věděla, že se bude potýkat s problémy dodavatelského řetězce, inflací a dalšími makroekonomickými změnami.
Nevěděla, že s novým generálním ředitelem a několika strategickými iniciativami překoná svůj výhled na první čtvrtletí. Ale tato skvělá společnost s robustními tržbami a špičkovou dividendou je pro rok 2022 nabitá.
Překonání výhledů na první čtvrtletí
Home Depot je největší společností na světě, která se zabývá domácími potřebami, má více než 2 300 obchodů, z nichž většina se nachází v USA. Za 12 měsíců dosáhl tržeb ve výši téměř 152 miliard dolarů a v prvním čtvrtletí roku 2022 se tržby meziročně zvýšily o 3,8 % na 38,9 miliardy dolarů, zatímco zisk na akcii vzrostl o 6 % na 4,09 dolaru.
Zdroj: Unsplash
Pro celý rok 2022 vedení původně předpokládalo „mírný“ nárůst tržeb, nyní jej zvýšilo na 3% růst celkových tržeb i tržeb ve stejných prodejnách (neboli comps). Určitý podíl na překonání tržeb má její velikost, která jí dává páku při jednání s dodavateli a řešení problémů s dodavatelským řetězcem. Finanční ředitel Richard McPhail uvedl, že „stav zásob společnosti … je nejzdravější od začátku pandemie“.
Má také více rukou na palubě a zavedené systémy pro organizaci řešení problémů s dodávkami a tvrdí, že těží z obecně silné ekonomiky, kde zákazníci mění zboží za prémiové.
K nedávnému úspěchu společnosti vedla celá řada faktorů a je zajímavé sledovat, jak se zdánlivě malé změny projevují na pozadí velké společnosti. Comps se zvýšil o 2,2 %, což v sobě spojuje 11% nárůst průměrné částky vstupenky a 8,4% pokles transakcí. Růst průměrné částky vstupenky byl způsoben především inflací a poptávkou po nových produktech a pokles transakcí byl způsoben pozdním začátkem letošního jara a poměřováním se silnými prodeji v loňském roce v důsledku stimulačních šeků.
Proč vypadá budoucnost světle
Z širší diskuse vyplývá, že zákazníci mají peníze a chtějí je utratit. Generální ředitel Ted Decker řekl: „Věříme, že střednědobé a dlouhodobé základy poptávky po vybavení domácností nebyly nikdy silnější.“ Někteří zákazníci mění zboží a lidé, kteří mají peníze na utrácení, tak činí. Velké nákupy, tedy ty nad 1 000 dolarů, vzrostly oproti loňskému roku o 12,4 %.
Prodej profesionálů byl také silnější než prodej „udělej si sám“, což je součástí širšího vzorce, kdy si zákazníci s těžkými peněženkami najímají na práci profesionály, ačkoli prodej „udělej si sám“ byl také silný. Některé kategorie profesionálů, například stavební materiály, rostly dvouciferným tempem a profesionálové tvrdí, že mají nevyřízené projekty.
Katalyzátorem růstu jsou také nové produkty. Nové technologie (často šetrnější k životnímu prostředí) jsou hnacím motorem inovací a jejich nabídka je velmi silná. Na nedávné výstavě Home Depot tvořily nové výrobky 90 % kolekce. Vylepšené digitální možnosti také zjednodušují nákupní proces a podporují výdaje.
Dividendy
Home Depot vyplácí dividendu od roku 1987, ale již 25 let ji každoročně nezvyšuje, takže na seznamu Dividend Aristocrat zatím není. Zvyšovala ji však posledních 12 let po sobě.
Zdroj: Getty Images
Akcie Home Depot od začátku roku klesly o 25 % a při současné ceně přináší dividendový výnos 2,3 %. Společnost má nízký výplatní poměr 42 %, protože si ponechává většinu hotovosti, aby ji mohla vložit zpět do růstových iniciativ.
Akcie se obchodují za méně než 19násobek 12měsíčního zisku, takže akcie Home Depot jsou velmi levné a investoři se mohou těšit na spolehlivou, nadprůměrnou dividendu, která jim pomáhá zvyšovat jejich peníze.
Společnost Home Depot věděla, že se do takové situace v letošním prvním čtvrtletí dostane poté, co loni zaznamenala 33% meziroční nárůst tržeb. V lednu, kdy poskytla první výhled na rok 2022, také věděla, že se bude potýkat s problémy dodavatelského řetězce, inflací a dalšími makroekonomickými změnami.Nevěděla, že s novým generálním ředitelem a několika strategickými iniciativami překoná svůj výhled na první čtvrtletí. Ale tato skvělá společnost s robustními tržbami a špičkovou dividendou je pro rok 2022 nabitá.Home Depot je největší společností na světě, která se zabývá domácími potřebami, má více než 2 300 obchodů, z nichž většina se nachází v USA. Za 12 měsíců dosáhl tržeb ve výši téměř 152 miliard dolarů a v prvním čtvrtletí roku 2022 se tržby meziročně zvýšily o 3,8 % na 38,9 miliardy dolarů, zatímco zisk na akcii vzrostl o 6 % na 4,09 dolaru.Zdroj: UnsplashPro celý rok 2022 vedení původně předpokládalo „mírný“ nárůst tržeb, nyní jej zvýšilo na 3% růst celkových tržeb i tržeb ve stejných prodejnách . Určitý podíl na překonání tržeb má její velikost, která jí dává páku při jednání s dodavateli a řešení problémů s dodavatelským řetězcem. Finanční ředitel Richard McPhail uvedl, že „stav zásob společnosti … je nejzdravější od začátku pandemie“.Má také více rukou na palubě a zavedené systémy pro organizaci řešení problémů s dodávkami a tvrdí, že těží z obecně silné ekonomiky, kde zákazníci mění zboží za prémiové.Chcete využít této příležitosti?K nedávnému úspěchu společnosti vedla celá řada faktorů a je zajímavé sledovat, jak se zdánlivě malé změny projevují na pozadí velké společnosti. Comps se zvýšil o 2,2 %, což v sobě spojuje 11% nárůst průměrné částky vstupenky a 8,4% pokles transakcí. Růst průměrné částky vstupenky byl způsoben především inflací a poptávkou po nových produktech a pokles transakcí byl způsoben pozdním začátkem letošního jara a poměřováním se silnými prodeji v loňském roce v důsledku stimulačních šeků.Z širší diskuse vyplývá, že zákazníci mají peníze a chtějí je utratit. Generální ředitel Ted Decker řekl: „Věříme, že střednědobé a dlouhodobé základy poptávky po vybavení domácností nebyly nikdy silnější.“ Někteří zákazníci mění zboží a lidé, kteří mají peníze na utrácení, tak činí. Velké nákupy, tedy ty nad 1 000 dolarů, vzrostly oproti loňskému roku o 12,4 %.Prodej profesionálů byl také silnější než prodej „udělej si sám“, což je součástí širšího vzorce, kdy si zákazníci s těžkými peněženkami najímají na práci profesionály, ačkoli prodej „udělej si sám“ byl také silný. Některé kategorie profesionálů, například stavební materiály, rostly dvouciferným tempem a profesionálové tvrdí, že mají nevyřízené projekty.Katalyzátorem růstu jsou také nové produkty. Nové technologie jsou hnacím motorem inovací a jejich nabídka je velmi silná. Na nedávné výstavě Home Depot tvořily nové výrobky 90 % kolekce. Vylepšené digitální možnosti také zjednodušují nákupní proces a podporují výdaje.Home Depot vyplácí dividendu od roku 1987, ale již 25 let ji každoročně nezvyšuje, takže na seznamu Dividend Aristocrat zatím není. Zvyšovala ji však posledních 12 let po sobě.Zdroj: Getty ImagesAkcie Home Depot od začátku roku klesly o 25 % a při současné ceně přináší dividendový výnos 2,3 %. Společnost má nízký výplatní poměr 42 %, protože si ponechává většinu hotovosti, aby ji mohla vložit zpět do růstových iniciativ.Akcie se obchodují za méně než 19násobek 12měsíčního zisku, takže akcie Home Depot jsou velmi levné a investoři se mohou těšit na spolehlivou, nadprůměrnou dividendu, která jim pomáhá zvyšovat jejich peníze.
Výsledková sezóna technologických gigantů opět přinesla důležité signály o tom, jak se jednotlivé společnosti vyrovnávají s nástupem umělé inteligence a...