Zhruba třetina vozidel prodaných v Indii bude do roku 2030 na elektřinu
Očekává se, že do roku 2030 bude téměř třetina všech vozidel prodaných v Indii elektrická, ale většinou půjde o dvoukolové a tříkolové vozy, protože drahé vozy na baterie by byly pro mnoho spotřebitelů na čtvrtém největším automobilovém trhu na světě nedostupné.
Podle zprávy společnosti Arthur D. Little, která byla zveřejněna tento týden, bude do té doby v Indii téměř každý desátý prodaný elektromobil na světě a prodej elektromobilů překročí 10 milionů kusů z loňských pouhých 400 000. Osobní automobily budou stále tvořit pouze 5 % dopravy poháněné bateriemi, píší ve zprávě autoři včetně Barnika Chitrana Maitry a Andrease Schlossera.
Indie v zavádění elektromobilů zaostává za ostatními velkými trhy, přestože třetí největší světový producent skleníkových plynů slíbil, že do roku 2070 bude mít nulové emise oxidu uhličitého. Řídká síť dobíjecích stanic a drahé počáteční náklady na ekologická vozidla odrazují indické kupce, kteří jsou zvyklí kupovat levné benzinové vozy bez příplatků.
Zdroj: Unsplash
V Indii vedou v přechodu na čistší dopravu elektrické skútry, nikoliv automobily, které se však potýkají s vlastními problémy. Několik elektrických skútrů se v posledních měsících vznítilo kvůli nedostatečnému testování a výzkumu pro horké podnebí a děravé silnice v zemi, což dále ohrožuje rodící se zavádění elektrických vozidel. Podle zprávy tvořily elektromobily v Indii v roce 2021 pouze 2 % celkového prodeje automobilů, zatímco v Číně 4 % a ve Velké Británii 10 %.
Zpráva předpovídá, že přímé zahraniční investice do indického průmyslu elektrických vozidel se do roku 2030 dotknou 20 miliard dolarů. Investice budou podle zprávy podpořeny transferem technologií a také aliancemi mezi místními výrobci automobilů a globálními společnostmi vyrábějícími elektromobily. V roce 2021 indický průmysl elektrických vozidel přilákal investice v hodnotě 6 miliard dolarů.
Rostoucí investice zavedených výrobců elektromobilů, včetně největšího hráče v zemi, společnosti Maruti Suzuki India Ltd., v kombinaci s vládními dotacemi, urychlí přechod v dlouhodobém horizontu, uvedli autoři. Míra zavádění elektromobilů se nejprve zvýší ve větších městech, protože indičtí výrobci automobilů navážou více partnerství a začínající podniky získají více finančních prostředků, uvedli.
Podle zprávy společnosti Arthur D. Little, která byla zveřejněna tento týden, bude do té doby v Indii téměř každý desátý prodaný elektromobil na světě a prodej elektromobilů překročí 10 milionů kusů z loňských pouhých 400 000. Osobní automobily budou stále tvořit pouze 5 % dopravy poháněné bateriemi, píší ve zprávě autoři včetně Barnika Chitrana Maitry a Andrease Schlossera. Indie v zavádění elektromobilů zaostává za ostatními velkými trhy, přestože třetí největší světový producent skleníkových plynů slíbil, že do roku 2070 bude mít nulové emise oxidu uhličitého. Řídká síť dobíjecích stanic a drahé počáteční náklady na ekologická vozidla odrazují indické kupce, kteří jsou zvyklí kupovat levné benzinové vozy bez příplatků.Zdroj: UnsplashV Indii vedou v přechodu na čistší dopravu elektrické skútry, nikoliv automobily, které se však potýkají s vlastními problémy. Několik elektrických skútrů se v posledních měsících vznítilo kvůli nedostatečnému testování a výzkumu pro horké podnebí a děravé silnice v zemi, což dále ohrožuje rodící se zavádění elektrických vozidel. Podle zprávy tvořily elektromobily v Indii v roce 2021 pouze 2 % celkového prodeje automobilů, zatímco v Číně 4 % a ve Velké Británii 10 %.Zpráva předpovídá, že přímé zahraniční investice do indického průmyslu elektrických vozidel se do roku 2030 dotknou 20 miliard dolarů. Investice budou podle zprávy podpořeny transferem technologií a také aliancemi mezi místními výrobci automobilů a globálními společnostmi vyrábějícími elektromobily. V roce 2021 indický průmysl elektrických vozidel přilákal investice v hodnotě 6 miliard dolarů.Rostoucí investice zavedených výrobců elektromobilů, včetně největšího hráče v zemi, společnosti Maruti Suzuki India Ltd., v kombinaci s vládními dotacemi, urychlí přechod v dlouhodobém horizontu, uvedli autoři. Míra zavádění elektromobilů se nejprve zvýší ve větších městech, protože indičtí výrobci automobilů navážou více partnerství a začínající podniky získají více finančních prostředků, uvedli.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...