Společnost v pátek snížila hodnocení Six Flags na neutrální z kupovat a snížila cílovou cenu pro akcie na 26 USD z 41 USD. Akcie v pátek před zahájením obchodování ztratily téměř 5 % a od počátku roku do čtvrtečního závěru obchodování klesly o téměř 45 %.
„Snižujeme naše odhady nejen na základě znepokojivých údajů o návštěvnosti za měsíc červen, ale také na základě rostoucí pravděpodobnosti, že se nejedná o jednorázovou anomálii, ale spíše o reakci zákazníků SIX na vyšší ceny a plošný inflační tlak,“ napsal v pátečním komentáři analytik Citi James Hardiman.
Citi rovněž snížila cílové ceny pro Cedar Fair na 55 USD z 67 USD a pro SeaWorld na 52 USD z 62 USD, ale ponechala si ratingy „koupit“, resp. „neutrální“.

„I když se nám nadále líbí schopnost odvětví zábavních parků zmírnit ztráty i v případě recese, začínáme pozorovat známky slabosti v celém odvětví, přičemž obzvláště problematický byl měsíc červen,“ uvedl Hardiman. „Vzhledem ke značně nízké výkonnosti těchto akcií v posledních několika měsících lze jistě tvrdit, že toto zhoršení je již v těchto akciích započítáno, a přesto se zdá, že konsenzuální odhady naznačují značné riziko čísel směřujících do výsledkové sezóny za 2. čtvrtletí.“
Podle poznámky se zdá, že návštěvnost v celém odvětví v červnu klesla, zejména u Six Flags, kde došlo k poklesu o 38 %. Ke zpomalení návštěvnosti došlo i v souvislosti s počasím, které bylo pro zábavní parky „téměř všeobecně pozitivní“.
To je špatné znamení vzhledem k tomu, že více než polovina odhadované celoroční návštěvnosti v odvětví připadá na červen, červenec a srpen. Vzhledem k tomuto trendu Citi snížila svůj odhad návštěvnosti ve druhém čtvrtletí na pouhých 7,4 milionu návštěv, což představuje 30% pokles oproti roku 2019.
Kromě toho společnost Six Flags letos změnila strategii tvorby cen vstupenek a přešla na zvyšování cen, aby vyměnila návštěvnost za vyšší výnosy ze vstupenek.
„V důsledku toho, přestože akcie SIX byly v posledních několika měsících poměrně silně zasaženy, ustupujeme od našeho ratingu Buy, dokud nebudeme mít lepší informace o tom, zda nová cenová strategie funguje podle očekávání, nebo zda se v extrémně nejistém spotřebitelském prostředí může vymstít,“ napsal Hardiman.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky