Společnost má pověst společnosti s vysokou hodnotou pro zákazníky a úspěšně přenáší rostoucí náklady na spotřebitele ve vzácných případech, kdy tuto pravomoc uplatňuje. Kromě toho prodává zboží ve velkém, což snižuje náklady na jednotku pro spotřebitele, čehož se lidé snaží využít, protože inflace snižuje jejich kupní sílu.
Podívejme se na podnik z širšího pohledu, zvažme ocenění a rozhodněme, zda by investoři měli akcie Costco koupit právě teď.
Costco má věrné zákazníky
Všimněte si, že společnost Costco funguje na základě modelu členství. Lidé musí platit roční příspěvky, aby mohli nakupovat v jeho skladech. Costco nabízí dvě úrovně členství, standardní a výkonné. První z nich stojí 60 dolarů ročně. Druhé stojí 120 dolarů a poskytuje další výhodu v podobě 2% cashbacku ze všech nákupů v Costco. Zajímavé je, že Costco má věrné zákazníky, kteří v posledním čtvrtletí, jež skončilo 8. května, obnovovali své členství na celém světě v 90% míře.

Ke stejnému datu měla společnost Costco 64,4 milionu platících členských domácností. Obchodní strategie společnosti Costco spočívá v nepřeplácané kolekci velkoobjemových výrobků za přijatelné ceny. V Costcu například nenajdete krabice s jednotlivými cereáliemi. Místo toho bude nabízet vícenásobná balení. Tím se pro spotřebitele snižují náklady na krabici cereálií, ale musí si koupit více balení. Díky tomuto modelu se podařilo zvýšit tržby společnosti Costco z 99 miliard dolarů v roce 2012 na 196 miliard dolarů v roce 2021.
Jak si asi dokážete představit, nabízet zákazníkům vynikající hodnotu znamená pro společnost Costco nízké ziskové marže. Její provozní zisková marže se od roku 2012 pohybuje mezi 2,8 % a 3,4 %. Celkový provozní zisk společnosti Costco však za tu dobu vzrostl z 2,8 miliardy USD na 6,7 miliardy USD. To poukazuje na to, že prodej výrobků s malou marží a vysoký obrat prospívá hospodářskému výsledku.

Společnost Costco účinně řeší rostoucí inflaci
Vyhlídky společnosti Costco by mohly být v blízké budoucnosti ještě lepší, a to kvůli rostoucí inflaci. Lidé nemají radost z toho, že jejich peníze ztrácejí kupní sílu, a mohli by se naléhavěji poohlédnout po vynikající hodnotě společnosti Costco. Vedení společnosti poznamenalo, že se setkalo s rostoucími náklady na zboží, které prodává, ale zatím tuto bouři zvládlo obratně. V posledním čtvrtletí ukončeném v květnu vzrostl zisk na akcii na 3,04 USD z 2,75 USD ve stejném čtvrtletí předchozího roku.
Společnost pouze opatrně zvýšila ceny výrobků a zachovala oblíbenou cenu 1,50 dolaru za kombinaci hotdogu a limonády, kterou nabízí svým členům. Nižší hrubé ziskové rozpětí způsobené rostoucími vstupními náklady kompenzuje tím, že využívá ostatní fixní náklady prostřednictvím rostoucích tržeb. Hodnotová nabídka společnosti Costco by se mohla v očích spotřebitelů dále zvýšit, protože ostatní maloobchodníci zvyšují ceny, zatímco Costco váhá.

Měli byste si nyní koupit akcie společnosti Costco?
Vyhlídky společnosti Costco v blízkém i dlouhodobém horizontu jsou vynikající. V průběhu desetiletí společnost prokázala, že je špičkovým maloobchodním prodejcem, a přesvědčila spotřebitele o své hodnotové nabídce. To znamená, že akcie pravděpodobně oceňují dobré zprávy. Při poměru ceny k zisku 38 a násobku ceny k volným peněžním tokům 34,6 je Costco na drahé straně svého historického ocenění.
Navíc se zdá, že souběh makroekonomických faktorů působí v poslední době ve prospěch společnosti Costco. To by mohlo znamenat, že dnešní investoři platí prémiovou cenu za společnost, která je blízko svého nejlepšího stavu. Investoři by měli před zahájením pozice v tomto vynikajícím maloobchodním řetězci počkat na další pokles ceny akcií Costco.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky