tvrdí, že si zajistila dostatek baterií, aby mohla do konce příštího roku vyrábět více než půl milionu elektromobilů ročně, což je výrazný skok oproti 27 140 vozům poháněným bateriemi, které prodala v USA v loňském roce.
Automobilka podepsala smlouvy s dodavateli, kteří představují 60 gigawatthodin roční kapacity baterií, což je dost na to, aby bylo možné vyrobit 600 000 elektromobilů ročně, uvedla ve čtvrtek ve svém prohlášení. Mezi tyto dodavatele patří čínská společnost Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., neboli CATL, jak již dříve informovala agentura Bloomberg.
Ford rovněž uvedl, že si zajistil 70 % kapacity baterií, kterou potřebuje k výrobě více než 2 milionů elektromobilů ročně počínaje rokem 2026, což pomáhá splnit cíl, který si v březnu stanovil generální ředitel Jim Farley.
Zajištění dostatečného množství baterií pro výrobu milionů plug-in modelů se stalo klíčovým polem konkurenčního boje na vznikajícím trhu s elektromobily. Společnost General Motors Co. navázala partnerství s jihokorejskou společností LG Chem Ltd. za účelem výstavby továren na baterie v USA. Ford již uzavřel společný podnik s jihokorejskou společností SK Innovation Co., v jehož rámci utratí 11,4 miliardy dolarů za tři továrny na baterie a montážní závod na elektromobily v Tennessee a Kentucky.
Automobilka se sídlem v michiganském Dearbornu uvedla, že podle jejího názoru poroste poptávka po elektromobilech na celém světě do roku 2026 o více než 90 % ročně, což je více než dvojnásobek současných odhadů v odvětví.
Zdroj: Unsplash
„Vytváříme průmyslový systém, který umožní rychlé rozšíření,“ uvedl Farley v prohlášení. „Náš tým Model e postupuje rychle, soustředěně a kreativně, aby zajistil kapacitu baterií a surovin, které potřebujeme.“
Ford začne v příštím roce používat levnější lithium-železo-fosfátové akumulátory ve svých modelech Mustang Mach-E a počátkem roku 2024 v pickupech F-150 Lightning, což zvýší produkci těchto populárních vozidel. Ford uvedl, že má v plánu v roce 2026 v Severní Americe ročně získat 40 gigawatthodin těchto baterií.
Farley se snaží dohnat vedoucí společnost Tesla Inc., která do své strategie rozvoje výroby elektromobilů do roku 2026 investuje 50 miliard dolarů. Podle lidí obeznámených s tímto plánem se Ford v nadcházejících týdnech chystá zrušit až 8 000 pracovních míst, aby zvýšil zisky a pomohl financovat své ambice v oblasti elektrických vozidel, uvedla ve středu agentura Bloomberg.
Ford uvedl, že do konce příštího roku počítá s výrobou 270 000 Mustangů Mach-E ročně, 150 000 modelů F-150 Lightning, 150 000 užitkových dodávek Transit EV a 30 000 kusů nového elektrického SUV pro Evropu, jehož výroba se „výrazně rozroste“ v roce 2024.
tvrdí, že si zajistila dostatek baterií, aby mohla do konce příštího roku vyrábět více než půl milionu elektromobilů ročně, což je výrazný skok oproti 27 140 vozům poháněným bateriemi, které prodala v USA v loňském roce.Automobilka podepsala smlouvy s dodavateli, kteří představují 60 gigawatthodin roční kapacity baterií, což je dost na to, aby bylo možné vyrobit 600 000 elektromobilů ročně, uvedla ve čtvrtek ve svém prohlášení. Mezi tyto dodavatele patří čínská společnost Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., neboli CATL, jak již dříve informovala agentura Bloomberg.Ford rovněž uvedl, že si zajistil 70 % kapacity baterií, kterou potřebuje k výrobě více než 2 milionů elektromobilů ročně počínaje rokem 2026, což pomáhá splnit cíl, který si v březnu stanovil generální ředitel Jim Farley.Zajištění dostatečného množství baterií pro výrobu milionů plug-in modelů se stalo klíčovým polem konkurenčního boje na vznikajícím trhu s elektromobily. Společnost General Motors Co. navázala partnerství s jihokorejskou společností LG Chem Ltd. za účelem výstavby továren na baterie v USA. Ford již uzavřel společný podnik s jihokorejskou společností SK Innovation Co., v jehož rámci utratí 11,4 miliardy dolarů za tři továrny na baterie a montážní závod na elektromobily v Tennessee a Kentucky.Automobilka se sídlem v michiganském Dearbornu uvedla, že podle jejího názoru poroste poptávka po elektromobilech na celém světě do roku 2026 o více než 90 % ročně, což je více než dvojnásobek současných odhadů v odvětví.Zdroj: Unsplash
„Vytváříme průmyslový systém, který umožní rychlé rozšíření,“ uvedl Farley v prohlášení. „Náš tým Model e postupuje rychle, soustředěně a kreativně, aby zajistil kapacitu baterií a surovin, které potřebujeme.“Ford začne v příštím roce používat levnější lithium-železo-fosfátové akumulátory ve svých modelech Mustang Mach-E a počátkem roku 2024 v pickupech F-150 Lightning, což zvýší produkci těchto populárních vozidel. Ford uvedl, že má v plánu v roce 2026 v Severní Americe ročně získat 40 gigawatthodin těchto baterií.Chcete využít této příležitosti?Farley se snaží dohnat vedoucí společnost Tesla Inc., která do své strategie rozvoje výroby elektromobilů do roku 2026 investuje 50 miliard dolarů. Podle lidí obeznámených s tímto plánem se Ford v nadcházejících týdnech chystá zrušit až 8 000 pracovních míst, aby zvýšil zisky a pomohl financovat své ambice v oblasti elektrických vozidel, uvedla ve středu agentura Bloomberg.Ford uvedl, že do konce příštího roku počítá s výrobou 270 000 Mustangů Mach-E ročně, 150 000 modelů F-150 Lightning, 150 000 užitkových dodávek Transit EV a 30 000 kusů nového elektrického SUV pro Evropu, jehož výroba se „výrazně rozroste“ v roce 2024.