Analytická komunita očekávala zisk 2,96 USD na akcii při tržbách 8,0 miliardy USD a poklesu počtu placených předplatitelů o 1,9 milionu. To navazuje na ztrátu 200 000 platících předplatitelů, kterou Netflix zaznamenal v prvním čtvrtletí, a na výhled ztráty dvou milionů ve druhém čtvrtletí.
Důvod poklesu?
Podle odborníků je na vině inflace a konkurence ze strany služeb, jako je Disney+ společnosti The Walt Disney Company
A konkurence se blíží:
Ale faktem je, že zatímco ostatní streamovací společnosti je dohánějí, Netflix si stále udržuje velký kus koláče. Netflix doufá, že díky levnějšímu tarifu podporovanému reklamou a omezením sdílení hesel získá zpět svou dominanci.
V dnešním Market360 se proto podíváme na výsledky Netflixu za druhé čtvrtletí… a já se s vámi podělím o to, zda je čas nakupovat…

Není to tak špatné, jak se očekávalo…
Netflix zaznamenal ve druhém čtvrtletí pokles počtu předplatitelů o 970 000, což je lepší výsledek, než Netflix sám předpokládal, tedy ztrátu 2 milionů předplatitelů, a než očekávali analytici, kteří počítali se ztrátou 1,9 milionu předplatitelů.
Za čtvrtletí Netflix vykázal upravený zisk 3,20 USD na akcii při tržbách 7,97 miliardy USD, což představuje 7,7% meziroční růst zisku a 8,6% meziroční růst tržeb. Společnost Netflix tak překonala očekávání ohledně zisku, ale mírně zaostala za odhady tržeb.
Pro třetí čtvrtletí vedení společnosti očekává meziroční pokles zisku o 34 % na 2,14 USD na akcii. Tržby by měly meziročně vzrůst o 4,7 % na 7,84 miliardy dolarů. To je pod odhady analytiků, kteří předpokládali zisk za třetí čtvrtletí ve výši 2,75 USD na akcii a tržby 8,1 miliardy USD.
Investory však zpráva potěšila a akcie Netflixu ve středu vzrostly o 7 % a uzavřely nad 216 dolary za akcii.
Ještě bych měl dodat, že před zveřejněním výsledků Netflix oznámil partnerství se společností Microsoft Inc
Vedení společnosti se k tomu vyjádřilo:
Pravděpodobně začneme na několika trzích, kde jsou výdaje na reklamu významné. Stejně jako u většiny našich nových iniciativ je naším záměrem zavést je, naslouchat a učit se a rychle iterovat, abychom nabídku vylepšili. Takže naše reklamní podnikání bude za několik let pravděpodobně vypadat úplně jinak než v první den.
Netflix také poznamenal, jak uvedla CNBC, že je v rané fázi plánu placeného sdílení. Tento plán by některým členům účtoval poplatky za sdílení předplatného s rodinnými příslušníky nebo přáteli, kteří žijí mimo jejich domov.
To však není vše, co Netflix chystá; hodlá se zaměřit také na obsah. Chce zopakovat kouzlo, které zažil seriál Stranger Things. Premiéra čtvrté série Stranger Things byla pro společnost rekordní, když bylo streamováno 286,7 milionu hodin. Umístila se také na prvním místě v 93 zemích. Za celou sezónu dosáhla celková sledovanost 1,15 miliardy hodin za 28 dní od premiéry čtvrté série 27. května.
Společnost uvádí, že ve třetím čtvrtletí očekává obnovení růstu počtu předplatitelů, a předpovídá jeden milion nových platících předplatitelů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























