Mohlo by se autopojištění od Lemonade konečně posunout na vyšší úroveň?
Pojišťovací společnost Lemonade (LMND) získala vážný úspěch ve svých hlavních oblastech podnikání, kterými jsou pojištění nájemníků, majitelů domů a domácích mazlíčků.
Nicméně počáteční zavádění produktu Lemonade Car – pojištění automobilů – bylo poměrně pomalé, přestože se jedná o typ pojištění s největším potenciálem, který společnost dosud nabízí.
V listopadu loňského roku společnost Lemonade oznámila dohodu o akvizici společnosti Metromile, která se zabývá technologiemi pro pojištění vozidel, aby nastartovala svou činnost v oblasti pojištění vozidel. O téměř devět měsíců později byla akvizice dokončena a Metromile se oficiálně stala součástí společnosti Lemonade. Zde se dozvíte, proč by investoři měli zpozornět a co by to mohlo znamenat pro společnost Lemonade v dlouhodobém horizontu.
Zdroj: Pixabay
Proč by to mohlo být tak důležité
Akvizice společnosti Metromile přináší společnosti Lemonade 110 milionů dolarů na pojistném za pojištění vozidel a také 155 milionů dolarů v hotovosti do rozvahy společnosti, která je již tak bohatá na hotovost (na konci prvního čtvrtletí měla společnost více než 1 miliardu dolarů v hotovosti a investicích). Lemonade za akvizici zaplatila akciemi v hodnotě zhruba 145 milionů dolarů, takže už teď to vypadá na skvělý obchod.
Existují však dvě další klíčové složky, které by mohly být nakonec nejcennější součástí akvizice:
Společnost Metromile má licence na pojištění vozidel ve 49 státech. Před akvizicí měla společnost Lemonade Car licenci pouze ve třech státech (Illinois, Ohio a Tennessee).
Společnost Metromile má bezkonkurenční sbírku dat o řidičích, která vznikala deset let díky senzorům monitorujícím miliardy kilometrů jízdy. Myšlenka je, že tento přístup založený na datech umožní společnosti Lemonade nabízet nejlevnější sazby řidičům, kteří si je zaslouží, a zároveň vytvářet zisk.
Zdroj: Shutterstock
Potenciál pojišťovny Lemonade v oblasti pojištění vozidel lze jen těžko přeceňovat. Přibližně před rokem společnost odhadovala, že její současní zákazníci utratí za pojistné na pojištění vozidel ročně přibližně 1 miliardu dolarů, a to v době, kdy počet zákazníků dosahoval zhruba dvou třetin současného objemu. Pro představu, i po odečtení 110 milionů dolarů pojistného, které přišlo s akvizicí společnosti Metromile, má Lemonade asi 530 milionů dolarů pojistného v pojistné smlouvě. Jinými slovy, mohla by ztrojnásobit svůj rozsah, pokud by stávající zákazníci využívali pojištění vozidel Lemonade.
Pojištění vozidel je dnes dražší formou pojištění než hlavní produkty Limonády. Průměrné pojistné za pojištění automobilů, které platí američtí řidiči, je více než desetkrát vyšší než průměrné pojistné za pojištění pronájmu, které je dnes chlebem společnosti Lemonade. Vzhledem k celkové velikosti trhu, která jen ve Spojených státech činí více než 300 miliard dolarů, by nebylo třeba příliš velkého tržního podílu, aby to mělo významný dopad.
Jisté je, že stále existuje několik velkých nezodpovězených otázek, a proto se Lemonade obchoduje o 90 % levněji, než je její historické maximum. Hlavním problémem je, že Lemonade vyplácí příliš velkou část pojistného na pokrytí ztrát, a to nemůže pokračovat, pokud má být Lemonade udržitelným podnikem. V prvním čtvrtletí činila hrubá ztrátovost společnosti 90 % pojistného, což je mnohem více než 75 % cílové hodnoty. Upřímně řečeno, nezáleží na tom, jestli Lemonade získá 5 miliard dolarů pojistného za automobily, pokud nedokáže správně upisovat.
Zdroj: Shutterstock
Pokud se společnosti podaří rozšířit své podnikání v oblasti pojištění automobilů, a to se ziskem, mohla by být současná cena akcií nakonec výhodná. To je však zatím velké „pokud“ a v příštích několika čtvrtletích by se mělo začít vyjasňovat, jak se bude rozvíjet podnikání v oblasti autopojištění.
Nicméně počáteční zavádění produktu Lemonade Car – pojištění automobilů – bylo poměrně pomalé, přestože se jedná o typ pojištění s největším potenciálem, který společnost dosud nabízí.V listopadu loňského roku společnost Lemonade oznámila dohodu o akvizici společnosti Metromile, která se zabývá technologiemi pro pojištění vozidel, aby nastartovala svou činnost v oblasti pojištění vozidel. O téměř devět měsíců později byla akvizice dokončena a Metromile se oficiálně stala součástí společnosti Lemonade. Zde se dozvíte, proč by investoři měli zpozornět a co by to mohlo znamenat pro společnost Lemonade v dlouhodobém horizontu.Zdroj: PixabayAkvizice společnosti Metromile přináší společnosti Lemonade 110 milionů dolarů na pojistném za pojištění vozidel a také 155 milionů dolarů v hotovosti do rozvahy společnosti, která je již tak bohatá na hotovost . Lemonade za akvizici zaplatila akciemi v hodnotě zhruba 145 milionů dolarů, takže už teď to vypadá na skvělý obchod.Existují však dvě další klíčové složky, které by mohly být nakonec nejcennější součástí akvizice:Společnost Metromile má licence na pojištění vozidel ve 49 státech. Před akvizicí měla společnost Lemonade Car licenci pouze ve třech státech .Společnost Metromile má bezkonkurenční sbírku dat o řidičích, která vznikala deset let díky senzorům monitorujícím miliardy kilometrů jízdy. Myšlenka je, že tento přístup založený na datech umožní společnosti Lemonade nabízet nejlevnější sazby řidičům, kteří si je zaslouží, a zároveň vytvářet zisk.Zdroj: ShutterstockPotenciál pojišťovny Lemonade v oblasti pojištění vozidel lze jen těžko přeceňovat. Přibližně před rokem společnost odhadovala, že její současní zákazníci utratí za pojistné na pojištění vozidel ročně přibližně 1 miliardu dolarů, a to v době, kdy počet zákazníků dosahoval zhruba dvou třetin současného objemu. Pro představu, i po odečtení 110 milionů dolarů pojistného, které přišlo s akvizicí společnosti Metromile, má Lemonade asi 530 milionů dolarů pojistného v pojistné smlouvě. Jinými slovy, mohla by ztrojnásobit svůj rozsah, pokud by stávající zákazníci využívali pojištění vozidel Lemonade.Pojištění vozidel je dnes dražší formou pojištění než hlavní produkty Limonády. Průměrné pojistné za pojištění automobilů, které platí američtí řidiči, je více než desetkrát vyšší než průměrné pojistné za pojištění pronájmu, které je dnes chlebem společnosti Lemonade. Vzhledem k celkové velikosti trhu, která jen ve Spojených státech činí více než 300 miliard dolarů, by nebylo třeba příliš velkého tržního podílu, aby to mělo významný dopad.Chcete využít této příležitosti?Jisté je, že stále existuje několik velkých nezodpovězených otázek, a proto se Lemonade obchoduje o 90 % levněji, než je její historické maximum. Hlavním problémem je, že Lemonade vyplácí příliš velkou část pojistného na pokrytí ztrát, a to nemůže pokračovat, pokud má být Lemonade udržitelným podnikem. V prvním čtvrtletí činila hrubá ztrátovost společnosti 90 % pojistného, což je mnohem více než 75 % cílové hodnoty. Upřímně řečeno, nezáleží na tom, jestli Lemonade získá 5 miliard dolarů pojistného za automobily, pokud nedokáže správně upisovat.Zdroj: ShutterstockPokud se společnosti podaří rozšířit své podnikání v oblasti pojištění automobilů, a to se ziskem, mohla by být současná cena akcií nakonec výhodná. To je však zatím velké „pokud“ a v příštích několika čtvrtletích by se mělo začít vyjasňovat, jak se bude rozvíjet podnikání v oblasti autopojištění.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...