Po dopadu Covid-19 vidí většina žen peníze jako nástroj k dosažení změny
Podle průzkumu UBS v posledních několika letech dopady Covid-19, sociální aktivismus a ekonomická nejistota zásadně ovlivnily postoje žen k jejich financím.
Téměř 9 z 10 žen věří, že peníze jsou nástrojem k dosažení jejich osobního „účelu“, odhalila zpráva, která se v lednu a únoru 2022 dotazovala 1 400 investorek.
„Mnoho žen je hlouběji než kdykoli předtím odhodláno vést účelnější a cílevědomější život a pozitivně měnit svět,“ uvedla Carey Shuffmanová, vedoucí ženského segmentu UBS.
„A viděli jsme, že ženy toho chtějí dosáhnout různými způsoby, z nichž mnohé se vrátily k finanční angažovanosti a ovládání finanční moci,“ řekla Shuffmanová.
Podle výsledků průzkumu skutečně téměř 95 % dotázaných žen věnovalo v posledních 12 měsících finanční prostředky nebo čas a téměř tři čtvrtiny z nich uskutečnily nákupy spojené s jejich hodnotami.
Zdroj: Getty Images
Průzkum navíc ukázal, že většina žen chce, aby portfolia odrážela jejich hodnoty. 79 % z nich uvedlo, že by chtěly aktiva zaměřená na pozitivní dopad na životní prostředí, sociální oblast a správu a řízení, známé jako ESG.
„Existuje velmi jasná souvislost mezi tím, že chcete používat peníze k pozitivním změnám, a následným investováním peněz, které je v souladu s těmito hodnotami,“ řekla Shuffmanová.
Tato zjištění jsou podobná průzkumu společnosti Cerulli Associates, podle kterého zhruba 52 % žen dává přednost investicím do společností s pozitivním sociálním nebo environmentálním dopadem, zatímco u mužů je to 44 %.
Nicméně i přes vysoký zájem je míra investic nižší – podle průzkumu UBS vlastní investice do ESG pouze 47 % žen.
Téměř 9 z 10 žen věří, že peníze jsou nástrojem k dosažení jejich osobního „účelu“, odhalila zpráva, která se v lednu a únoru 2022 dotazovala 1 400 investorek.„Mnoho žen je hlouběji než kdykoli předtím odhodláno vést účelnější a cílevědomější život a pozitivně měnit svět,“ uvedla Carey Shuffmanová, vedoucí ženského segmentu UBS.„A viděli jsme, že ženy toho chtějí dosáhnout různými způsoby, z nichž mnohé se vrátily k finanční angažovanosti a ovládání finanční moci,“ řekla Shuffmanová.Podle výsledků průzkumu skutečně téměř 95 % dotázaných žen věnovalo v posledních 12 měsících finanční prostředky nebo čas a téměř tři čtvrtiny z nich uskutečnily nákupy spojené s jejich hodnotami.Zdroj: Getty ImagesPrůzkum navíc ukázal, že většina žen chce, aby portfolia odrážela jejich hodnoty. 79 % z nich uvedlo, že by chtěly aktiva zaměřená na pozitivní dopad na životní prostředí, sociální oblast a správu a řízení, známé jako ESG.„Existuje velmi jasná souvislost mezi tím, že chcete používat peníze k pozitivním změnám, a následným investováním peněz, které je v souladu s těmito hodnotami,“ řekla Shuffmanová.Chcete využít této příležitosti?Tato zjištění jsou podobná průzkumu společnosti Cerulli Associates, podle kterého zhruba 52 % žen dává přednost investicím do společností s pozitivním sociálním nebo environmentálním dopadem, zatímco u mužů je to 44 %.Nicméně i přes vysoký zájem je míra investic nižší – podle průzkumu UBS vlastní investice do ESG pouze 47 % žen.