O’Leary hovořil poté, co jeho letecká společnost, největší v Evropě podle počtu cestujících, vykázala za tři měsíce do konce června, tedy za první čtvrtletí svého finančního roku, zisk 170 milionů eur
To bylo výrazně méně než zisk 243 milionů eur ve stejném čtvrtletí roku 2019, kdy přepravila o 15 % méně cestujících, ale více než 157 milionů eur, které předpovídala společnost v průzkumu mezi analytiky.
„Jasně vidíme silné oživení, poptávka je zjevně velká, ale je velmi křehká a může být ve velmi krátké době poškozena, pokud dojde k nepříznivému vývoji Covidu nebo nepříznivému vývoji na Ukrajině,“ řekl investorům v telefonátu.
Ryanair podle něj kvůli nejistotě není připraven poskytnout prognózu zisku pro současný finanční rok, který končí 31. března.
Nízkonákladová letecká společnost se chce vyrovnat úrovni zisku po zdanění z doby před Covidem – tím, že za rok vydělá alespoň 1 miliardu eur -, ale není jasné, zda to bude v současném nebo příštím finančním roce, uvedl O’Leary.

Akcie společnosti Ryanair na začátku obchodování klesly o 1 %, ale po O’Learyho telefonátu s investory se dostaly o 2,8 % výše.
Společnost Ryanair, která si během pandemie dala záležet na tom, aby její piloti a posádka měli aktuální počet odlétaných hodin, se během oživení etablovala jako největší evropská letecká společnost podle počtu cestujících a dotáhla se na skupinu Lufthansa.
Očekává, že v letních měsících přepraví o 15 % více cestujících než v roce 2019 a do příštího léta se očekává další 10% nárůst, uvedl O’Leary. V červenci zůstala na letech prázdná jen 4 % míst a stejná úroveň se očekává i v srpnu, uvedl.
Ceny letenek pro rezervace na čtvrtletí červenec-září, které je pro Ryanair obvykle nejziskovějším obdobím roku, jsou sledovány vyšší než v roce 2019, a to o nízké dvouciferné procento, uvedl O’Leary.
Výhledové rezervace však zaostávají za stejným obdobím roku 2019 o 7-8 %. To vytváří nejistotu, protože ceny na poslední chvíli mohou být mnohem vyšší, ale také mnohem nižší, pokud dojde k nějakému nepředvídanému narušení, uvedl.
Ryanair pravděpodobně nevrátí akcionářům hotovost v současném ani v příštím finančním roce, protože se zaměří na splácení kapitálových výdajů, uvedl finanční ředitel Neil Sorahan.
Ryanair je v pravidelném kontaktu s Boeingem, ale americký výrobce letadel se „ani zdaleka nepřiblížil“ cenovým úrovním, které by byly nutné k tomu, aby bylo možné pokročit s velkou objednávkou připravovaného letounu 737 MAX 10, uvedl Sorahan.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























