Pro akcie společnosti DoorDash (NYSE:DASH) to byl těžký rok, ale to neznamená, že je společnost odsouzena k trvalému úpadku. Nedávné události však naznačují, že pro platformu pro rozvoz jídla bude těžké v dohledné době získat zpět ztracené zisky.
Největší zprávou, která rozčiluje býky na burze DASH, je dohoda mezi společnostmi Amazon (NASDAQ:AMZN) a Grubhub, která by se mohla rozšířit i na členy služby Prime. Výsledkem dohody bude doručování objednávek bez poplatků po dobu jednoho roku. Amazon získá warranty v hodnotě 2 % akcií Grubhubu, což je dostatečný podíl na ovlivnění akciového trhu. Navíc dalších 13 % akcií je podmíněno tím, že dohoda přivede Grubhubu určité množství zákazníků.
Dash po oznámení dohody s Amazonem klesl. Díky své klientele a zdrojům získá Amazon silnou pozici na trhu s rozvozem jídla a bude vyvíjet tlak na ostatní hráče, jako je DoorDash, aby se přizpůsobili, nebo čelili následkům.
Zdroj: Doordash
Existují důvody domnívat se, že společnost DoorDash je dobrou investicí díky svému postpandemickému růstu. Díky dalším faktorům, jako jsou pozitivní predikce, růstový potenciál a cena, je pro mnoho investorů chytrou volbou. V květnu společnost DoorDash předložila působivé provozní výsledky za první čtvrtletí, což ji staví na správnou cestu k nadcházejícím cílům na konci roku. Doručovací služba společnosti DoorDash je stále bezkonkurenční a její postupy při najímání zaměstnanců zůstávají přesvědčivé, a to i přes dočasný pokles oproti předchozím trendům.
Zpětný odkup akcií je opatření, které společnost podniká, aby pomohla zvýšit důvěru investorů. Představenstvo společnosti schválilo zpětný odkup v hodnotě 400 milionů dolarů, aby zvýšilo důvěru investorů.
Pomohlo by však, kdybyste nedávný vývoj v oblasti dodávek potravin posuzovali s opatrností, protože by mohl bránit rozvoji společnosti.
Dokud nezískáme více jasno ohledně situace kolem Amazonu a Grubhubu, jsem vůči akciím neutrální; je lepší zůstat stranou.
Vzhledem k tomu, že obchodní dohoda s Amazonem je v pozadí, bude muset DoorDash zefektivnit svou činnost a zajistit, aby dosáhla výsledku. To znamená zaměřit se více na interakci se zákazníky a proces doručování. Aby toho dosáhla, bude se muset přestat tolik soustředit na generování příjmů a efektivitu.
Zdroj: Gettyimages
Během pandemie došlo v USA k prudkému nárůstu doručovacích firem. Se zlepšením podmínek a odstraněním omezení se však mnozí obávali, že se toto odvětví stane dojnou krávou se značným zhodnocením a příjmy. To se však obecně nestalo, protože se mu daří. Její poslední zpráva o výsledcích hospodaření vykázala nárůst tržeb o 35 %, takže je vidět, že nárůst vyvolaný pandemií není minulostí.
S růstem odvětví roste i počet doručovacích firem. Mezi tyto společnosti patří giganti jako Uber (NYSE:UBER) a Grubhub, stejně jako místní obchody s doručovacími službami, které poskytují pohodlí svým zákazníkům. DoorDash není jen aplikace pro rozvoz jídla. Má i další aspekty, které se mohou ukázat jako poměrně lukrativní. Klíčové je, že společnost má obchodní model, který bude v tomto prostředí prosperovat.
Společnost zaznamenává růst příjmů. Hlavním problémem je však ziskovost. V předchozím roce vykázala roční ztrátu 468 milionů dolarů, přičemž ztráta se oproti předchozímu období zvýšila o 7 milionů dolarů. Společnost bude muset snížit provozní náklady, aby ve střednědobém horizontu dosáhla zisku. Umožnění většího počtu obchodních toků sice krátkodobě zvyšuje příjmy, ale zvýšené náklady nejsou ničím neobvyklým.
Co dělá společnost DoorDash pro svou expanzi?
Společnost oznamuje model předplatného pro své klienty, což by mělo mít dvojí efekt. Zaprvé bude každý měsíc garantovat určitý příjem. Zadruhé, lidé si budou pravděpodobněji objednávat více, protože mají předplatné, které má často nižší ceny než přímý nákup věcí. Služby založené na předplatném pomáhají vytvářet loajální zákaznickou základnu a eliminovat konkurenci s ostatními společnostmi.
Zajímavé je, že společnost dodávající jídlo se snaží rozšířit své působení v rámci Spojených států. Doposud se zaměřovala na zboží podléhající rychlé zkáze. Aby však mohla i nadále úspěšně rozšiřovat svou klientelu, bude muset expandovat do dalších oblastí podnikání, včetně zboží, které nepodléhá rychlé zkáze.
Mnoho obchodů s potravinami zaznamenává obrovský nárůst poptávky zákazníků díky službám rozvozu potravin. Díky rozmanitější nabídce bude moci nabízet nové předplatné a služby, které podporují loajalitu zákazníků a zvyšují průměrnou hodnotu vstupenky. Společnost DoorDash také začala na svých webových stránkách inzerovat – to je snadný způsob, jak získat příjmy a zvýšit ziskovost.
Kromě toho společnost DoorDash uzavřela partnerství s kanadskou firmou Loblaw, která bude v červnu rozvážet potraviny v Kanadě. To společnosti pomůže zvýšit příjmy a zisky. Tato dohoda má zásadní význam pro další expanzi společnosti za hranice USA, a to do Japonska, Německa, na Nový Zéland a do Austrálie.
Je akcie DASH vhodné koupit?
Přestože společnost DoorDash zaznamenává nárůst počtu měsíčně aktivních uživatelů a objemu objednávek, stále není ten správný čas investovat do těchto akcií. Navzdory ekonomice, která se potýká s prudkou inflací a zvýšenými cenami benzínu, lze pravděpodobně očekávat, že společnosti Dash budou stále přibývat noví zákazníci.
Zdá se však, že společnost DoorDash se potýká s problémy. Potřebuje snížit provozní náklady, aby maximalizovala zisky. A těchto zisků lze dosáhnout pouze tehdy, pokud budou zákazníci neustále přitahováni novými službami. Je to háček 22, protože přidávání služeb také zvyšuje náklady. Akcie DASH pro mě v prostředí, kde růstové akcie klesají, nesplňují všechny požadavky.
Pro akcie společnosti DoorDash to byl těžký rok, ale to neznamená, že je společnost odsouzena k trvalému úpadku. Nedávné události však naznačují, že pro platformu pro rozvoz jídla bude těžké v dohledné době získat zpět ztracené zisky.Největší zprávou, která rozčiluje býky na burze DASH, je dohoda mezi společnostmi Amazon a Grubhub, která by se mohla rozšířit i na členy služby Prime. Výsledkem dohody bude doručování objednávek bez poplatků po dobu jednoho roku. Amazon získá warranty v hodnotě 2 % akcií Grubhubu, což je dostatečný podíl na ovlivnění akciového trhu. Navíc dalších 13 % akcií je podmíněno tím, že dohoda přivede Grubhubu určité množství zákazníků.Dash po oznámení dohody s Amazonem klesl. Díky své klientele a zdrojům získá Amazon silnou pozici na trhu s rozvozem jídla a bude vyvíjet tlak na ostatní hráče, jako je DoorDash, aby se přizpůsobili, nebo čelili následkům.Zdroj: DoordashExistují důvody domnívat se, že společnost DoorDash je dobrou investicí díky svému postpandemickému růstu. Díky dalším faktorům, jako jsou pozitivní predikce, růstový potenciál a cena, je pro mnoho investorů chytrou volbou. V květnu společnost DoorDash předložila působivé provozní výsledky za první čtvrtletí, což ji staví na správnou cestu k nadcházejícím cílům na konci roku. Doručovací služba společnosti DoorDash je stále bezkonkurenční a její postupy při najímání zaměstnanců zůstávají přesvědčivé, a to i přes dočasný pokles oproti předchozím trendům.Zpětný odkup akcií je opatření, které společnost podniká, aby pomohla zvýšit důvěru investorů. Představenstvo společnosti schválilo zpětný odkup v hodnotě 400 milionů dolarů, aby zvýšilo důvěru investorů.Pomohlo by však, kdybyste nedávný vývoj v oblasti dodávek potravin posuzovali s opatrností, protože by mohl bránit rozvoji společnosti.Dokud nezískáme více jasno ohledně situace kolem Amazonu a Grubhubu, jsem vůči akciím neutrální; je lepší zůstat stranou.Chcete využít této příležitosti?Vzhledem k tomu, že obchodní dohoda s Amazonem je v pozadí, bude muset DoorDash zefektivnit svou činnost a zajistit, aby dosáhla výsledku. To znamená zaměřit se více na interakci se zákazníky a proces doručování. Aby toho dosáhla, bude se muset přestat tolik soustředit na generování příjmů a efektivitu.Zdroj: GettyimagesBěhem pandemie došlo v USA k prudkému nárůstu doručovacích firem. Se zlepšením podmínek a odstraněním omezení se však mnozí obávali, že se toto odvětví stane dojnou krávou se značným zhodnocením a příjmy. To se však obecně nestalo, protože se mu daří. Její poslední zpráva o výsledcích hospodaření vykázala nárůst tržeb o 35 %, takže je vidět, že nárůst vyvolaný pandemií není minulostí.S růstem odvětví roste i počet doručovacích firem. Mezi tyto společnosti patří giganti jako Uber a Grubhub, stejně jako místní obchody s doručovacími službami, které poskytují pohodlí svým zákazníkům. DoorDash není jen aplikace pro rozvoz jídla. Má i další aspekty, které se mohou ukázat jako poměrně lukrativní. Klíčové je, že společnost má obchodní model, který bude v tomto prostředí prosperovat.Společnost zaznamenává růst příjmů. Hlavním problémem je však ziskovost. V předchozím roce vykázala roční ztrátu 468 milionů dolarů, přičemž ztráta se oproti předchozímu období zvýšila o 7 milionů dolarů. Společnost bude muset snížit provozní náklady, aby ve střednědobém horizontu dosáhla zisku. Umožnění většího počtu obchodních toků sice krátkodobě zvyšuje příjmy, ale zvýšené náklady nejsou ničím neobvyklým.Společnost oznamuje model předplatného pro své klienty, což by mělo mít dvojí efekt. Zaprvé bude každý měsíc garantovat určitý příjem. Zadruhé, lidé si budou pravděpodobněji objednávat více, protože mají předplatné, které má často nižší ceny než přímý nákup věcí. Služby založené na předplatném pomáhají vytvářet loajální zákaznickou základnu a eliminovat konkurenci s ostatními společnostmi.Zajímavé je, že společnost dodávající jídlo se snaží rozšířit své působení v rámci Spojených států. Doposud se zaměřovala na zboží podléhající rychlé zkáze. Aby však mohla i nadále úspěšně rozšiřovat svou klientelu, bude muset expandovat do dalších oblastí podnikání, včetně zboží, které nepodléhá rychlé zkáze.Mnoho obchodů s potravinami zaznamenává obrovský nárůst poptávky zákazníků díky službám rozvozu potravin. Díky rozmanitější nabídce bude moci nabízet nové předplatné a služby, které podporují loajalitu zákazníků a zvyšují průměrnou hodnotu vstupenky. Společnost DoorDash také začala na svých webových stránkách inzerovat – to je snadný způsob, jak získat příjmy a zvýšit ziskovost.Kromě toho společnost DoorDash uzavřela partnerství s kanadskou firmou Loblaw, která bude v červnu rozvážet potraviny v Kanadě. To společnosti pomůže zvýšit příjmy a zisky. Tato dohoda má zásadní význam pro další expanzi společnosti za hranice USA, a to do Japonska, Německa, na Nový Zéland a do Austrálie.Přestože společnost DoorDash zaznamenává nárůst počtu měsíčně aktivních uživatelů a objemu objednávek, stále není ten správný čas investovat do těchto akcií. Navzdory ekonomice, která se potýká s prudkou inflací a zvýšenými cenami benzínu, lze pravděpodobně očekávat, že společnosti Dash budou stále přibývat noví zákazníci.Zdá se však, že společnost DoorDash se potýká s problémy. Potřebuje snížit provozní náklady, aby maximalizovala zisky. A těchto zisků lze dosáhnout pouze tehdy, pokud budou zákazníci neustále přitahováni novými službami. Je to háček 22, protože přidávání služeb také zvyšuje náklady. Akcie DASH pro mě v prostředí, kde růstové akcie klesají, nesplňují všechny požadavky.
Investiční banka KeyBanc Capital Markets obnovila pokrytí akcií technologického giganta Amazon a přidělila jim doporučení „nadvážit“ s cílovou cenou 300...