Na první pohled vypadají akcie Ford (NYSE:F) levně. Je snadné nadchnout se pro transformaci společnosti do oblasti elektromobilů a přiřadit jí rating „strong buy“. V tomto článku se však pokusíme poskytnout investorům diferencovanější pohled na riziko a odměnu. V nadcházejícím desetiletí předpokládáme výnosy ve výši 11 % ročně. Jedná se však o cyklickou investici. Investoři by si měli položit otázku: „Jak dobře rozumím pákovému efektu společnosti Ford?“. A „Co budu dělat, pokud Ford v příští recesi vykáže záporné zisky?“. Pokud máte plán pro případ poklesu, myslíme si, že nyní je vhodná doba na „nákup blesku“.
Ford měl vždy ikonickou značku. Mnoho venkovských spotřebitelů v Severní Americe žije a dýchá značkou Ford, zejména pokud jde o Ford F-150.
Model F-150 je již mnoho let nejprodávanějším modelem a Ford uvádí nejen hybridní verze tohoto vozu, ale také plně elektrické verze. To se zřejmě setká s poptávkou zákazníků, protože ceny ropy zůstávají zvýšené a vládní úvěry jsou stále k dispozici. Domníváme se, že Ford má neuvěřitelně loajální zákazníky, zakořeněné po desetiletí, kterým se společnosti jako Tesla (TSLA) nemohou rovnat, zejména v oblasti pickupů. To vše je pro Ford F-150 Lighting v roce 2022 blesk z čistého nebe:
Cykličnost je konstantou
Automobilový průmysl je velmi přeplněný prostor, kde o životaschopnost soupeří snad stovka různých značek. To vede k výkyvům v maržích těchto podniků, zejména když ekonomika prochází konjunkturami a poklesy. Není neobvyklé, že i ty nejdominantnější značky zaznamenají v době recese záporné zisky. Společnosti jako Ford a Mercedes-Benz (OTCPK:MBGAF) zaznamenaly v letech 2002, 2009 a 2020 záporný až žádný čistý zisk. Od roku 2020 je ekonomika zaplavena peněžními stimuly. Stále máme jedny z nejnižších úrokových sazeb za posledních 5000 let a nejnižší čísla nezaměstnanosti v nedávné historii:
Všechny tyto dobré ekonomické zprávy znamenají pro výrobce automobilů slušné zisky, ale jejich ziskové marže se nyní pohybují kolem historických maxim:
V nedávné historii vždy, když nezaměstnanost dosáhla 4 %, následovala recese. Mohli bychom se dočkat stlačení marží.
Po vyslechnutí investorského dne 2022 máme několik klíčových poznatků. Ford má řadu zajímavých nových produktů, včetně modelu Ford F-150 Lighting EV. Vedení společnosti uvedlo, že prodej elektromobilů by mohl do roku 2030 tvořit 50 % tržeb společnosti, a věří, že se jim pomocí této strategie podaří přilákat nové zákazníky. Domníváme se, že to je to, co trh chce, i to, co budoucí spotřebitelé potřebují. Trh je stále mimořádně nadšený ze společností vyrábějících elektromobily, jako jsou Tesla a BYD (OTCPK:BYDDF). Zdá se, že Ford se chce zapojit do akce. Na otázku ohledně slabosti ceny akcií se vedení společnosti odvolávalo na nové nabídky společnosti a na svou důvěru v budoucnost Fordu.
Zdroj: Getty Images
Na dluhu nezáleží, dokud na něm nezáleží
Když zisky rostou, trh má tendenci být bujarý a ignorovat základní údaje, jako je například rozvaha. To byl případ společnosti Ford až do 14. ledna 2022. Poté se pozornost trhu přesunula na inflaci a možnost recese. To způsobilo, že akcie společnosti Ford prudce poklesly, protože se do centra pozornosti opět dostaly fundamentální ukazatele.
Ford má monstrózní hromadu dlouhodobých dluhů v celkové výši 86 miliard dolarů. To však nemusí být tak špatné, jak se na první pohled zdá. Velká část dlouhodobého dluhu společnosti Ford připadá na její segment „Ford Credit“, který poskytuje financování zákazníkům. Ford oznámil:
„Ford Credit sponzoruje sekuritizační programy, které sponzorují krátkodobé a dlouhodobé financování zajištěné aktivy prostřednictvím institucionálních investorů.“
Líbí se nám nový generální ředitel společnosti Ford Jim Farley, který se ujal vedení v roce 2020. Snižuje riziko společnosti a rychlým tempem splácí dluh.
Pokud se začtete do poznámek k finančním výkazům společnosti Ford, jako jsme to udělali my, zjistíte, že tento dluh se stává velmi složitým. Posouzení bilančního rizika společnosti Ford jednoduše přenecháme odborníkům z agentur Moody’s, S&P a Fitch. Podle agentury FitchRatings má Ford rating dluhopisů BB+, což je v kategorii junk bonds, ale na hranici investičního stupně.
Myslíme si, že Ford bude v pořádku, pokud nenastanou velmi vážné ekonomické podmínky. Pokud se však zmíněné zisky v příští recesi změní v záporné, investoři by se mohli opět začít zaměřovat na pokles. Ford se v roce 2020 obchodoval za 4 USD za akcii.
Cykličnost může být pro výrobce automobilů krutá.Na první pohled vypadají akcie Ford levně. Je snadné nadchnout se pro transformaci společnosti do oblasti elektromobilů a přiřadit jí rating „strong buy“. V tomto článku se však pokusíme poskytnout investorům diferencovanější pohled na riziko a odměnu. V nadcházejícím desetiletí předpokládáme výnosy ve výši 11 % ročně. Jedná se však o cyklickou investici. Investoři by si měli položit otázku: „Jak dobře rozumím pákovému efektu společnosti Ford?“. A „Co budu dělat, pokud Ford v příští recesi vykáže záporné zisky?“. Pokud máte plán pro případ poklesu, myslíme si, že nyní je vhodná doba na „nákup blesku“.Ford měl vždy ikonickou značku. Mnoho venkovských spotřebitelů v Severní Americe žije a dýchá značkou Ford, zejména pokud jde o Ford F-150.Model F-150 je již mnoho let nejprodávanějším modelem a Ford uvádí nejen hybridní verze tohoto vozu, ale také plně elektrické verze. To se zřejmě setká s poptávkou zákazníků, protože ceny ropy zůstávají zvýšené a vládní úvěry jsou stále k dispozici. Domníváme se, že Ford má neuvěřitelně loajální zákazníky, zakořeněné po desetiletí, kterým se společnosti jako Tesla nemohou rovnat, zejména v oblasti pickupů. To vše je pro Ford F-150 Lighting v roce 2022 blesk z čistého nebe:Automobilový průmysl je velmi přeplněný prostor, kde o životaschopnost soupeří snad stovka různých značek. To vede k výkyvům v maržích těchto podniků, zejména když ekonomika prochází konjunkturami a poklesy. Není neobvyklé, že i ty nejdominantnější značky zaznamenají v době recese záporné zisky. Společnosti jako Ford a Mercedes-Benz zaznamenaly v letech 2002, 2009 a 2020 záporný až žádný čistý zisk. Od roku 2020 je ekonomika zaplavena peněžními stimuly. Stále máme jedny z nejnižších úrokových sazeb za posledních 5000 let a nejnižší čísla nezaměstnanosti v nedávné historii:Chcete využít této příležitosti?Zdroj: FordVšechny tyto dobré ekonomické zprávy znamenají pro výrobce automobilů slušné zisky, ale jejich ziskové marže se nyní pohybují kolem historických maxim:V nedávné historii vždy, když nezaměstnanost dosáhla 4 %, následovala recese. Mohli bychom se dočkat stlačení marží.Po vyslechnutí investorského dne 2022 máme několik klíčových poznatků. Ford má řadu zajímavých nových produktů, včetně modelu Ford F-150 Lighting EV. Vedení společnosti uvedlo, že prodej elektromobilů by mohl do roku 2030 tvořit 50 % tržeb společnosti, a věří, že se jim pomocí této strategie podaří přilákat nové zákazníky. Domníváme se, že to je to, co trh chce, i to, co budoucí spotřebitelé potřebují. Trh je stále mimořádně nadšený ze společností vyrábějících elektromobily, jako jsou Tesla a BYD . Zdá se, že Ford se chce zapojit do akce. Na otázku ohledně slabosti ceny akcií se vedení společnosti odvolávalo na nové nabídky společnosti a na svou důvěru v budoucnost Fordu.Zdroj: Getty ImagesKdyž zisky rostou, trh má tendenci být bujarý a ignorovat základní údaje, jako je například rozvaha. To byl případ společnosti Ford až do 14. ledna 2022. Poté se pozornost trhu přesunula na inflaci a možnost recese. To způsobilo, že akcie společnosti Ford prudce poklesly, protože se do centra pozornosti opět dostaly fundamentální ukazatele.Ford má monstrózní hromadu dlouhodobých dluhů v celkové výši 86 miliard dolarů. To však nemusí být tak špatné, jak se na první pohled zdá. Velká část dlouhodobého dluhu společnosti Ford připadá na její segment „Ford Credit“, který poskytuje financování zákazníkům. Ford oznámil:„Ford Credit sponzoruje sekuritizační programy, které sponzorují krátkodobé a dlouhodobé financování zajištěné aktivy prostřednictvím institucionálních investorů.“Líbí se nám nový generální ředitel společnosti Ford Jim Farley, který se ujal vedení v roce 2020. Snižuje riziko společnosti a rychlým tempem splácí dluh.Pokud se začtete do poznámek k finančním výkazům společnosti Ford, jako jsme to udělali my, zjistíte, že tento dluh se stává velmi složitým. Posouzení bilančního rizika společnosti Ford jednoduše přenecháme odborníkům z agentur Moody’s, S&P a Fitch. Podle agentury FitchRatings má Ford rating dluhopisů BB+, což je v kategorii junk bonds, ale na hranici investičního stupně.Myslíme si, že Ford bude v pořádku, pokud nenastanou velmi vážné ekonomické podmínky. Pokud se však zmíněné zisky v příští recesi změní v záporné, investoři by se mohli opět začít zaměřovat na pokles. Ford se v roce 2020 obchodoval za 4 USD za akcii.