Jednou z novinek, které se nyní o výrobci elektromobilů (EV) objevují na titulních stranách, je však potenciální zisk z chystaných změn daňového zvýhodnění EV v USA.
Americký Kongres schválil zákon o snížení inflace a prezident Joe Biden jej dnes, 16. srpna, podepíše. Tento rozsáhlý právní předpis mimo jiné mění stávající americkou daňovou pobídku pro elektromobily. Konkrétně zvyšuje limit pro výrobce, na který Tesla již dávno narazila. Nedávní kupující se na tuto úlevu nekvalifikovali.
Nyní? To se mění, i když je tu několik výhrad. Ve skutečnosti tyto výhrady vedly k přívalu titulků, které mohou vyvolat dojem, že tento výrobce elektromobilů bude mít z tohoto zákona jen malý prospěch. To však není pravda, a zde je důvod, proč tomu tak je.
Zdroj: Pexels
Akcie TSLA a nový daňová úleva na elektromobily
Může se zdát, že z výše zmíněného daňového kreditu pro elektromobily mohou nejvíce získat ostatní výrobci automobilů se sídlem v USA. Mnoho modelů Tesla je z tohoto úvěru „vyřazeno“. Aby se na něj sedany kvalifikovaly, musí stát méně než 55 000 dolarů. SUV a nákladní vozy musí stát méně než 80 000 USD.
Existují také omezení týkající se příjmu kupujícího. Vzhledem k demografickému složení majitelů vozů Tesla se velká část jejich stávajících kupujících nemusí na úvěr kvalifikovat. Kongres udělal maximum pro to, aby tyto změny strukturoval tak, aby motivoval domácnosti střední třídy k nákupu elektromobilů. Ne aby se staly dotací pro vyšší střední třídu a vyšší.
Ale i když se zdá, že Kongres hází kost starším automobilkám, které v současné době zvyšují své vlastní úsilí v oblasti elektromobilů, změny by přesto mohly být pro tuto společnost přínosem a pro akcie TSLA hnací silou. Ne všechny její vozy budou z této pobídky vyřazeny.
Na základě jejich současných výrobcem navrhovaných maloobchodních cen (MSRP) se na ni kvalifikují základní sedany Model 3 a také crossovery Model Y (považované za SUV). Kromě toho Tesla plánuje v příštích letech uvést na trh další modely s nižší cenou. Namísto toho, aby byl tento návrh zákona pro společnost Tesla ztrátový, mohl by jí ve skutečnosti pomoci v jejím úsilí o rozšíření zákaznické základny.
Jen jeden z mnoha katalyzátorů pro akcie Bez ohledu na negativní titulky jsou změny v daňových úlevách pro elektromobily pro akcie TSLA pozitivní. Trh se v posledních týdnech nemýlil, když nabízel akcie vzhůru, a to především díky tomuto vývoji.
Vzhledem k tomu, že tento nový úvěr motivuje kupující střední třídy k „elektrifikaci“, Tesla může těžit z prodeje svých stávajících modelů, které splňují podmínky, a také z uvedení ekonomických vozů, jako je model hatchback. Přestože změny v daňovém kreditu pro elektromobily mohou společnosti pomoci udržet její růst ve Státech, není to jediná věc, která ji v následujících letech udrží v „růstovém režimu“.
Například uvedení jejích modelů nákladních automobilů (včetně modelu Cybertruck) jí může pomoci udržet se v rychlém růstovém módu. Ve hře zůstává i růst v zámoří. Podle některých zpráv se zdá, že Tesla dokončila modernizaci své šanghajské „gigafactory“, jak je patrné ze záběrů masivní várky vozidel, která opouští její přístav.
K tomu všemu zůstávají v pohybu dlouhodobé potenciální katalyzátory společnosti. Patří k nim další pokrok v oblasti samořídicí technologie a také plány na spuštění flotily robotických náprav. Obojí by mohlo hrát roli při dalším zvyšování úrovně společnosti.
Jednou z novinek, které se nyní o výrobci elektromobilů objevují na titulních stranách, je však potenciální zisk z chystaných změn daňového zvýhodnění EV v USA.Americký Kongres schválil zákon o snížení inflace a prezident Joe Biden jej dnes, 16. srpna, podepíše. Tento rozsáhlý právní předpis mimo jiné mění stávající americkou daňovou pobídku pro elektromobily. Konkrétně zvyšuje limit pro výrobce, na který Tesla již dávno narazila. Nedávní kupující se na tuto úlevu nekvalifikovali.Nyní? To se mění, i když je tu několik výhrad. Ve skutečnosti tyto výhrady vedly k přívalu titulků, které mohou vyvolat dojem, že tento výrobce elektromobilů bude mít z tohoto zákona jen malý prospěch. To však není pravda, a zde je důvod, proč tomu tak je.Zdroj: PexelsMůže se zdát, že z výše zmíněného daňového kreditu pro elektromobily mohou nejvíce získat ostatní výrobci automobilů se sídlem v USA. Mnoho modelů Tesla je z tohoto úvěru „vyřazeno“. Aby se na něj sedany kvalifikovaly, musí stát méně než 55 000 dolarů. SUV a nákladní vozy musí stát méně než 80 000 USD.Existují také omezení týkající se příjmu kupujícího. Vzhledem k demografickému složení majitelů vozů Tesla se velká část jejich stávajících kupujících nemusí na úvěr kvalifikovat. Kongres udělal maximum pro to, aby tyto změny strukturoval tak, aby motivoval domácnosti střední třídy k nákupu elektromobilů. Ne aby se staly dotací pro vyšší střední třídu a vyšší.Ale i když se zdá, že Kongres hází kost starším automobilkám, které v současné době zvyšují své vlastní úsilí v oblasti elektromobilů, změny by přesto mohly být pro tuto společnost přínosem a pro akcie TSLA hnací silou. Ne všechny její vozy budou z této pobídky vyřazeny.Chcete využít této příležitosti?Na základě jejich současných výrobcem navrhovaných maloobchodních cen se na ni kvalifikují základní sedany Model 3 a také crossovery Model Y . Kromě toho Tesla plánuje v příštích letech uvést na trh další modely s nižší cenou. Namísto toho, aby byl tento návrh zákona pro společnost Tesla ztrátový, mohl by jí ve skutečnosti pomoci v jejím úsilí o rozšíření zákaznické základny.Jen jeden z mnoha katalyzátorů pro akcieBez ohledu na negativní titulky jsou změny v daňových úlevách pro elektromobily pro akcie TSLA pozitivní. Trh se v posledních týdnech nemýlil, když nabízel akcie vzhůru, a to především díky tomuto vývoji.Vzhledem k tomu, že tento nový úvěr motivuje kupující střední třídy k „elektrifikaci“, Tesla může těžit z prodeje svých stávajících modelů, které splňují podmínky, a také z uvedení ekonomických vozů, jako je model hatchback. Přestože změny v daňovém kreditu pro elektromobily mohou společnosti pomoci udržet její růst ve Státech, není to jediná věc, která ji v následujících letech udrží v „růstovém režimu“.Například uvedení jejích modelů nákladních automobilů jí může pomoci udržet se v rychlém růstovém módu. Ve hře zůstává i růst v zámoří. Podle některých zpráv se zdá, že Tesla dokončila modernizaci své šanghajské „gigafactory“, jak je patrné ze záběrů masivní várky vozidel, která opouští její přístav.K tomu všemu zůstávají v pohybu dlouhodobé potenciální katalyzátory společnosti. Patří k nim další pokrok v oblasti samořídicí technologie a také plány na spuštění flotily robotických náprav. Obojí by mohlo hrát roli při dalším zvyšování úrovně společnosti.